خبرهای داغ:
مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه همدان:

معرفت شاخص‌ترین کلید انسان است

همدان- مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه همدان گفت: معرفت شاخص‌ترین کلید انسان است؛ عبادت منهای معرفت و شناخت فایده ندارد، معرفت یعنی قبول شدن در آزمون‌های الهی.
کد خبر: ۹۵۱۵۷۸۳
|
۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج ازهمدان، علی مختاری معین درجمع بسیجیان پایگاه شهیدان نوری از توابع حوزه مقاومت حضرت فاطمه(س) ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت معصومه(س) اظهار کرد: حضرت فاطمه معصومه (س) چند ویژگی مهم داشتند؛  اولین ویژگی عاقبت بخیری است.

وی افزود: دومین ویژگی شاخص بودن است چرا که ایشان در بین امامزاده‌ها بسیار شاخص است، امام رضا(ع) می‌فرماید هرکس دو نفر را زیارت کند گویی این که مرا در خراسان زیارت کرده است.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه همدان گفت: سومین ویژگی آن حضرت کریمه بودن است؛ کریم بودن یعنی کسی که کار مردم را با بزرگواری و زودتر انجام دهد بنابراین به کسی کریم می‌گوییم که بدی را با خوبی جواب می‌دهد؛ کریم کسی است که مرتب احسان می‌کند و کم مردم را زیاد حساب می‌کند و روحیه گذشت دارد و بسیار خوش اخلاق است

وی ابراز کرد: چهارمین  ویژگی ولایت پذیری است که مقام، شأن و شخصیت انسان را بالا می‌برد؛ در کربلا حر عزیز شد چون ولایت پذیری بالایی داشت.

مختاری معین اضافه کرد: ویژگی پنجم عبودیت و بندگی است؛ حضرت فاطمه معصومه (س) فقط ۱۷ روز در شهر مقدس قم بود و آن قدر با خدای خودش بندگی کرد که خیلی‌ها درس یاد گرفتند و الگو قرار دادند، این مدل عبودیت و بندگی حضرت فاطمه معصومه (س) است، زندگی مطلوب و حیات طیبه و پاک نصیب کسانی می‌شود که در زیر چتر خداوند و اهل بیت(ع)  قرار می‌گیرند.

وی گفت: بزرگ‌ترین معلم خداوند است و خداوند  برای هدایت بشر، پیامبران و اهل بیت (ع) را فرستاد تا انسان‌ها هدایت شوند.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه همدان تصریح کرد: تربیت منهای دین هیچ ارزشی ندارد، تربیت زمانی ارزش دارد که اساس و ریشه آن دین و آموزه‌های دینی توأم با معرفت  باشد.

وی بیان کرد: جایگاه انسان و مقام انسان با معرفت و شناخت معنا پیدا می‌کند و معرفت به زندگی انسان و حتی به  خود انسان جلا، معنا، عزت و برکت می‌دهد؛ وجود نازنین امام زمان(عج) از ما یک صفت ارزشمند می‌خواهد و آن هم معرفت است.

مختاری معین ادامه داد: معرفت شاخص‌ترین کلید انسان است؛ عبادت منهای معرفت و شناخت فایده ندارد، معرفت یعنی قبول شدن در آزمون‌های الهی، اگر لذت توحید را نچشیم و معرفت نداشته باشیم همه چیز ما به فنا رفته است.

وی عنوان کرد: معرفت یعنی دنبال آدرس‌های درست رفتن و آدرس‌های درست همان توحید است؛ معرفت یعنی امام شناسی و به موقع عمل کردن، معرفت یعنی معامله با خدا و کسی که معرفت دارد عزت پیدا می کند، خود را نوکر مردم می‌داند؛ رفتار و منش او  اهل بیتی می‌شود؛ اگر مالک اشتر، عمار، شهدا و شهید سلیمانی عزت پیدا کردند فقط به خاطر این معرفت بود.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه همدان گفت: امام راحل با معرفت و با شناخت توانست رژیم دیکتاتوری را شکست دهد؛ معرفت یعنی امیدواری و تواضع، اخلاص، روحیه گذشت، معرفت یعنی مسئولیت پذیری و معرفت را می‌توان ولایت مداری معنی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار