امیر پور دستان:

عملیات بیت‌المقدس یکی از قله‌های جنگ ۸ ساله دفاع مقدس/امروز جوانان باید پرچم‌دار کشور باشند

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش گفت:اگر ملتی یا مجموعه‌ای برای جنگ آماده باشد و از ناملایمات نهراسد در جنگ پیروز خواهد شد؛ جنگ‌اندازها و مهمات باید از اکنون باشد چراکه در زمان جنگ فرصت این کارها نیست
کد خبر: ۹۵۱۵۴۱۵
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛امیر احمدرضا پوردستان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش امروز در صبحگاه مشترک رژه نیروهای مسلح به مناسبت سوم خرداد در اراک گفت: اگر ملتی یا مجموعه‌ای برای جنگ آماده باشد و از ناملایمات نهراسد در جنگ پیروز خواهد شد؛ جنگ‌اندازها و مهمات باید از اکنون باشد چراکه در زمان جنگ فرصت این کارها نیست، مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند همانند شب عملیات باید یگان‌ها خود را آماده کنند.

پور دستان اظهار کرد: آمادگی سبب اعتمادبه‌نفس می‌شود ، یک یگان نظامی و انتظامی و ... باید آماده باشد تا اعتمادبه‌نفس داشته باشد،از طرفی اعتمادبه‌نفس سبب بازدارندگی در دشمن می‌شود.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های آماده و مؤلفه‌های قدرت در کشور ما سبب شد علیرغم اینکه ۱۳ سال با آمریکا هم‌مرز بودیم اما نتوانستند به کشور ما نفوذ و حمله کنند. امروز نیز این مؤلفه‌ها نمایان‌تر است و باید خود را آماده کنیم.

 رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش افزود: شهریور سال ۵۹ که دشمن به کشور ما حمله کرد شرایط کشور مناسب نبود و ارتش درگیر مقابله با ضدانقلاب بود و دشمن در روزهای اول جنگ توانست کمی پیشروی کند اما نیروهای مسلح و مردم خود را زود بازیابی کرده و توانستند مانع پیشروی عراق شوند.

پوردستان بیان کرد: در جنگ تحمیلی آمریکا و شوروی پشت سر صدام بودند و جمهوری اسلامی در آن شرایط در مقابل تمام دنیای استکباری ایستاده بود و این آمادگی‌ها باید حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه عملیات بیت‌المقدس یکی از قله‌های جنگ ۸ ساله است و این عملیات باید توسط افراد حاضر در این عملیات بازگویی شود؛ افزود: این عملیات ویژگی‌های منحصربه‌فرد داشت و در یک شرایطی آغاز شد که رزمندگان ما عملیات فتح المبین را انجام داده بودند و عراقی‌ها فکر نمی‌کردند که ما توانمندی اجرای یک عملیات دیگر با چنین حجمی را داشته باشیم اما در کمتر از یک ماه این مهم انجام شد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش گفت: عبور از رودخانه سخت‌ترین کار در عملیات است که این مهم در عملیات بیت‌المقدس انجام شد؛ کشور ما با عزم و ایمان و ولایت‌پذیری توانست این کار را انجام دهد.

پوردستان افزود: اتحاد و همدلی، اخلاص در عمل و تبعیت از فرامین ولايت سه مؤلفه‌ای بود که ما را در عملیات بیت‌المقدس پیروز کرد و امروز نیز این مؤلفه‌ها باید حفظ شود؛ امروز جوانان باید پرچم‌دار کشور باشند.

وی بیان کرد: امروز در یک پیچ تاریخی قرار داریم که بسیاری از کشورها را با خود برده است اما در این پیچ تاریخی با عنایت خدا و هدایت‌های رهبری همه اتفاقات به نفع ایران رقم می‌خورد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش خاطرنشان کرد: به آینده خوش‌بینم، باقدرت و استقامت و محکم مأموریت‌ها را انجام دهید و پرچم را محکم به دست بگیرید تا شاهد گشایش‌های بیشتری در سطوح ملی و بین‌المللی باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار