خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام نجاری:

زنده نگه داشتن دین در گرو تقویت فرهنگ ایثار و شهادت است

همدان-مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) همدان گفت: مقدمه ماندگاری و جاودانگی دین بسته به روحیه جهادی است و زنده نگه داشتن دین در گرو تقویت فرهنگ ایثار و شهادت است.
کد خبر: ۹۵۱۵۱۸۳
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام الیاس نجاری در جلسه هماهنگی دومین کنگره ۸۰۰۰ شهید استان همدان با حضور مسئولین برخی از کمیته‌های ۲۳ گانه اظهار کرد: بزرگداشت فرهنگ شهدا و یاد شهدا امری ضروری است چه به لحاظ دینی، چه اجتماعی و چه ملی همه موظف هستند که یاد شهدا را زنده نگه دارند و اجازه ندهند نام و یاد آن‌ها در جامعه کمرنگ شود.

وی ادامه داد: در طول تاریخ ثابت شده که هرگاه در جامعه فرهنگ ایثار و شهادت پررنگ دیده شد الطاف الهی در جامعه بیشتر شد و هرگاه عطر و بوی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کمرنگ شد، الطاف الهی نیز در جامعه کمرنگ شد بنابراین ارتباط مستقیم بین تقوین روحیه جهاد، ایثار و شهادت و ریزش رحمت الهی وجود دارد.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) همدان بیان کرد: مقدمه ماندگاری و جاودانگی دین بسته به روحیه جهادی است و زنده نگه داشتن دین در گرو تقویت فرهنگ ایثار و شهادت است؛ اگر فرهنگ ایثار کمرنگ شود رفته رفته دین در جامعه کمرنگ خواهد شد و استمرار نظام و انقلاب اسلامی بسته به تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است بنابراین رهبر انقلاب بیشترین اهتمام را به این امر دارند.

وی گفت: مقام معظم رهبری به برگزاری این کنگره‌ها عنایت ویژه‌ای دارند و حتی در شرایط سخت کرونایی که به هیچکس اجازه ملاقات ندادند ستاد برگزاری کنگره شهدا با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نزد ایشان برگزار می‌شد.

نجاری ادامه داد: از بدو ورودم به استان همدان کار کنگره را در اولویت کاری خود قرار دادم چراکه برکت کار است و کار برای شهدا را وظیفه دینی و ملی خودم می‌دانم.

وی افزود: در خصوص دومین کنگره ۸ هزار شهید استان همدان محوریت کار باید با سردار فرجی باشد که دارای تجارب ارزشمند است و همه معاونت‌ها در سپاه‌انصارالحسین (ع) نیز موظف هستند همه توان و ظرفیت خود را در برگزاری دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید به کار گیرند.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) همدان بیان کرد: ما به صورت هفتگی در ستاد اجرایی کنگره حضور خواهیم داشت و با جدیت کار‌ها را دنبال خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: فعال شدن کمیته روحانیت در ستاد کنگره ضروری است و باید از ظرفیت طلاب بسیجی استفاده شود و طلاب بدانند که کمیته‌ای مختص روحانیون درحال فعالتی است و بخشی از کنگره به شهدای روحانیون اختصاص یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار