خبرهای داغ:

معیارهای انتخاب همسر چیست؟

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان سمنان گفت: انسان برای انتخاب همسر باید نکات و معیارهایی را مدنظر قرار دهد.
کد خبر: ۹۵۱۵۰۲۰
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محسن حسینی دیباجی در بین کارکنان مجرد تیپ ۱۲ قائم آل محمد (عج) استان سمنان ضمن اشاره به اهمیت موضوع ازدواج و تشکیل خانواده اظهار کرد: ازدواج به خودی خود اجبار نیست و امری مستحب است و از محبوب‌ترین اعمال نزد خداوند و رسول‌الله است و اگر عقب انداختن ازدواج باعث به گناه افتادن فرد شود، آن وقت ازدواج واجب می‌شود.

وی ضمن اشاره به این موضوع که ازدواج خوب ساختنی است، گفت: ازدواج باعث پختگی، کمال و احساس مسؤولیت در افراد می‌شود و همه اینها بعد از ازدواج به وجود می‌آید، بنابراین این نگاه که ازدواج به خودی خود باعث معجزه و خوشبختی می‌شود نگاه غلطی است، برخی دیگر برای فرار از تنهایی و اثبات خود ازدواج می‌کنند که این هم کار اشتباهی است؛ بنابراین باید برای رسیدن به سعادت و خوشبختی تلاش مدبرانه کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان سمنان افزود: ازدواج و همسر پوشش است؛ بنابراین لباس هر فرد باید اندازه خودش باشد، یعنی هم کفو باشند همسری که از نظر اقتصادی، فرهنگی و.‌.. بالاتر یا پایین‌تر از آدم باشد موجب دردسر و اختلاف در زندگی می‌شود.

حسینی دیباجی گفت: انسان برای انتخاب همسر باید نکات و معیارهایی را مدنظر قرار دهد که مهم‌ترین آن‌ها هم کفو بودن، تدین، اخلاق خوش و عاقل بودن و شرافت خانوادگی است که هر کسی این موارد را در انتخاب همسر مدنظر قرار دهد، در زندگی خود به خوشبختی می‌رسد.

سردار جواد زراعی، فرمانده تیپ ۱۲ قائم آل محمد (عج) استان سمنان نیز ضمن اشاره به حدیث مشهور پیامبر اکرم (ص) که می‌فرماید «ازدواج سنت من است و کسی که از آن دوری بجوید از من نیست»، گفت: شما جوانان مؤمن در مجموعه درخشان و ارزشی خدمت می‌کنید که شهدای زیادی با این لباس پرکشیدند و بهشتی و آسمانی شدند، شهدایی که ادامه‌دهنده و پیرو سیره ائمه اطهار (ع) بودند که یکی از این سنت‌ها، سنت حسنه ازدواج است و ما نیز باید در همه موارد از این شهدا پیروی کنیم.

همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید هادی موسوی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه تیپ ۱۲ قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: آیات و روایات و احادیث زیادی جهت امر ازدواج و تشکیل خانواده وجود دارد ولی شما را به آیه مبارک نقش بسته بر روی سینه شما عزیزان جلب می‌کنم.

وی افزود: یکی از مواردی که ما را در مقابل دشمنان مقاوم می‌کند، ازدواج و فرزند آوری است؛ چراکه یکی از مهم‌ترین عوامل قدرت، جمعیت و تعداد نیروی انسانی یک ملت است؛ بنابراین باید در این راستا قدم برداشت و به امید خدا بود.

در این جلسه به تعدادی از کارکنان تیپ ۱۲ که از سال گذشته تا به امروز متأهل شده‌اند و تشکیل خانواده داده‌اند، هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها