به بهانه آزادسازی خرمشهر:

شهادت ۳۰۰ نفر از رزمدگان دیار حضرت روح الله/ روایتی از نقش رزمندگان استان مرکزی در عملیات بیت المقدس

رزمندگان استان مرکزی با استعداد 7 گردان رزمی و به شکل پراکنده در گردان های زرهی در هر 4 مرحله عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر حضور فعال داشته‌اند و بیش از 300 نفر از رزمندگان استان در این عملیات به درجه رفیع شهادت رسیدند.
کد خبر: ۹۵۱۴۷۹۳
|
۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر در سال ۱۳۶۱ فرصتی برای بازگو کردن رشادت های رزمندگان جبهه حق علیه باطل در عملیات بیت المقدس است.

در حالی که اشغال خرمشهر توسط  رژیم بعث عراق به عنوان یک برگ برنده صدام برای وادار ساختن جمهوری اسلامی ایران برای انجام مذاکرات صلح تلقی می شد، آزاد سازی  خرمشهر معادلات جنگ را به یکباره تغییر داد و فصل جدیدی در آینده جنگ رقم زد.

در این عملیات رزمندگان استان مرکزی با استعداد 7 گردان رزمی و به شکل پراکنده در گردان های زرهی در هر 4 مرحله عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر حضور فعال داشته‌اند و بیش از 300 نفر از رزمندگان استان در این عملیات به درجه رفیع شهادت رسیدند.

عملیات بیت المقدس از تاریخ دهم اردیبهشت‌ماه سال 1361 با رمز «یا علی ابن ابی طالب» آغاز شد و در منطقه غرب رودخانه کارون، جنوب غربی اهواز و شمال خرمشهر در وسعتی برابر با 6 هزار کیلومتر مربع انجام و به مدت 25 روز در چهار مرحله به طول انجامید.

در وصف پیروزی رزمندگان در آزاد سازی خرمشهر رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 1369 فرمودند:دشمن راز پیروزی ما در خرمشهر و خرمشهرها را به چشم دید و فهمید این ملت اگر پرچم اسلام و ایمان را برافراشته نگه‌دارد در همه میدان‌ها پیروز خواهد شد

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار