خبرهای داغ:
مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان خبر داد

اجرای بیش از ۱۰۰۰ عنوان برنامه به مناسبت سوم خرداد در همدان

همدان_ مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان از اجرای بیش از یک هزار برنامه در سوم خرداد در همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۱۴۶۸۹
|
۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ هادی آزادی در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع گرامیداشت چهل و یکمین سالروز آزادسازی خرمشهر، ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) و گرامیداشت یاد و خاطره ۸ هزار شهید دفاع مقدس، اظهار کرد: جنگ یک تراژدی است و یکی از نقاط عطف تاریخی دفاع مقدس، عملیات غرورآفرین بیت المقدس بود.

وی افزود: در اوایل جنگ صدام تصور می‌کرد که ارتش ضعیف شده و دستگاه حاکمیتی در ایران هنوز به نقطه ثبات نرسیده، به همین منظور جنگی را علیه ایران آغاز کرد که باعث خسارت‌های فراوانی شد.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان بیان کرد: موضوع خرمشهر یک موضوع خاص است؛ ۳۵ روز با دست خالی بدون اسلحه در مقابل دشمنان مقاومت کردند و در ۴ آبان ۵۹ این شهر به اشغال ارتش بعثی درآمده بود، یکسری عملیات در اوایل جنگ نقطه عطف همه عملیات‌ها، عملیات بیت المقدس بود با رمز عملیاتی «یا علی ابن ابیطالب» آغاز شده بود که جزء موفق ترین عملیات‌ها بود.

وی ابراز کرد: در این عملیات ۵هزار و ۴۰۰ کیلومتر از خاک سرزمین آزاد شد و پس از ۵۷۸ روز در سوم خرداد سال ۶۱ پرچم میهن اسلامی بر فراز مسجد خرمشهر به اهتزاز درآمد و شهرهای خرمشهر، هویزه و پادگان حمید از وجود ارتش بعثی پاکسازی شدند.

آزادی گفت: امام خمینی (ره) فرمود نباید مدد الهی را نادیده گرفت؛ به همین دلیل شورای عالی انقلاب فرهنگی سالروز فتح خرمشهر را در تقویم نامگذاری و هر سال به این مناسبت برنامه های  مختلفی  برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شعار امسال در حماسه سوم خرداد «ما متحدیم» است، عنوان کرد: امروز دشمن با استفاده از رسانه‌های خود می‌خواهد بین مردم و نیروهای نظامی و انتطامی اختلاف بیندازد.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: برنامه های امسال  به دلیل تقارن با دهه کرامت با فضایی شاد برگزار می‌شود و با توجه به برگزاری کنگره ۸ هزار شهید استان همدان در سال جاری برنامه های مناسبتی هفته دفاع مقدس با محوریت کنگره و با هدف گسترش و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک هزار عنوان برنامه در سطح استان برگزار خواهد شد، گفت: از برنامه‌های شاخص این روز می‌توان به برگزاری صبحگاه مشترک یگان‌های نظامی و انتظامی، فضاسازی نقاط فرهنگی، روایتگری راویان دفاع مقدس، تولید محتوای مرتبط و توزیع آنها در فضای مجازی با استفاده از ظرفیت تشکل های مردم نهاد و محتوای مرتبط با مصاحبه رزمندگان این عملیات، نواختن بانگ مقاومت و پیروزی در مدارس و شبکه همدان در ساعت ۱۱ روز سوم خرداد و اجرای بیش از ده‌ها برنامه در صدا و سیما اشاره کرد.

آزادی ادامه داد: اجرای تئاتر خیابانی «شاید آن روزی دیگر» در شهر همدان، اجرای سرود توسط گروه‌های سرود دانش آموزی، برگزاری مسابقات ورزشی و اجرای رزمایش کمک مومنانه توسط سپاه انصارالحسین(ع)، غبار روبی مزار شهدا، رونمایی از کتاب های مرتبط با دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس، اعزام اردوهای جهادی و بازدید رایگان موزه دفاع مقدس همدان در روز سوم خرداد از دیگر برنامه ها در این روز است که از نیمه دوم ۱۴۰۱ تاکنون بیش از ۲۷ هزار نفر دانش آموز از  مرکز فرهنگی باغ موزه  دیدار کردند.

وی با بیان اینکه همزمان با این روز، رویداد دیدار و تجلیل از خانواده ۸ هزار شهید استان آغاز می شود که در این دیدارها «نشان سرو» تحویل خانواده‌ها می‌شود، ابراز کرد: رونمایی از کتاب زمانی برای عاشقی، برگزاری مراسم طنز جبهه در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی از جمله برنامه‌ها به مناسبت این روز است؛ همچنین ۶۱ نقطه یادمانی در سطح استان همدان وجود دارد که تا پایان سال جاری ساماندهی خواهند شد.

مدیر اجرایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان افزود: در یادمان شهدای دشت میشان پنج شهید گمنام آرمیده اند که با مساعدت استاندار و پیگیری های خبری، این موضوع به نتیجه رسیده و هدف ما این است که محل یادمان را تبدیل به یک پایگاه فرهنگی کنیم و از این به بعد برنامه های فرهنگی در این مکان برگزار و به نوعی تبدیل به یک جذابیت توریستی برای ارتفاعات الوند شود.

در پایان این نشست از پوستر حماسه سوم خرداد با حضور زهره پوروهابی مدیرعامل خانه مطبوعات همدان رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار