خبرهای داغ:
خطیب نماز جمعه قزوین:  

مردم از دولت انتظار دارند برای رفع مشکلات آنان بکوشد

امام جمعه قزوین: مردم از دولت انتظار دارند برای رفع مشکلات آنان بکوشد و در پایین آوردن تورم، فقر و مبارزه با فساد قاطع‌تر برخورد کند.  
کد خبر: ۹۵۱۳۵۰۷
|
۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷

قزوین _به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ،خطیب جمعه این هفته قزوین گفت: قوای سه گانه باید دست در دست هم دهند تا کشور را به سمت رفاه، آسایش، مهار تورم و رشد تولید هدایت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به سی ام اردیبهشت روزملی جمعیت افزود: داشتن جمعیت جوان تضمین کننده نشاط اجتماعی و امنیت ان کشور است.

وی ادامه داد: یکی از مناسبت‌های مهم موضوع جمعیت است، امنیت کشور به جمعیت بستگی دارد، یعنی اگر جامعه‌ای کاملاً پیر شد، آن نیرو‌های مرزبان و نیرو‌های مدافع دین و مدافع امنیت خود را از کجا باید تأمین کند؟ اگر جامعه‌ای پیر شد، سالمندان احتیاج به کمک پیدا می‌کنند، فرزندان آنان هم باید به کمکشان بشتابند، این فرزندان دیگر نمی‌توانند در مرز‌ها مرزبانی کنند، در کارخانه‌ها تولیدکننده باشند، دانشجو یا استاد دانشگاه باشند، در حوزه علمیه فعالیت داشته باشند، در کشاورزی و محصولاتی که تغذیه مردم را تأمین می‌کند فعال باشند یا در عرصه پزشکی و درمان به مردم خدمت کنند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: بنابراین اگر ما جمعیت جوان نداشته باشیم نشاط اجتماعی در جامعه از بین خواهد رفت، اقتدار و اعتبار بین‌المللی ما هم زیر سؤال خواهد رفت، یعنی اگر جمعیت جامعه ما افزایش پیدا نکند و جوان نداشته باشیم همه ارزش‌ها را از دست می‌دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: صرفاً با دعا کردن جمعیت ما جوان نمی‌شود، باید زیرساخت‌های جمعیت جوان فراهم شود، باید امر ازدواج را جدی گرفت، باید جوانان را به ازدواج و فرزندآوری تشویق کنیم، باید کاری کنیم جوانان طبق سفارش دین، سفارش رسول اکرم (ص) و ائمه (ع) در سنین پایین ازدواج کنند، این از فضائل مؤمن به حساب می‌آید که کاری کنیم دختران و پسران ما در سنین مناسب ازدواج کنند.

وی با بیان اینکه تسهیل ازدواج جوانان در دستور کار دولتمردان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: قسمت‌های خاص حوزه حمایت از ازدواج مربوط به حاکمان و دولت‌هاست، مسئولان باید همت کنند موضوع مسکن، شغل و معیشت برای جوانان حل شود.

حجت الاسلام و المسلمین  عابدینی تأکید کرد: یک کار فرهنگی جدی هم باید صورت بگیرد، آن هم این است که به خدا اعتماد داشته باشیم، خدای متعال فرمود مبادا فرزندان خود را از ترس رزق و روزی بکشید یا صاحب فرزند نشوید یا ازدواج نکنید، مبادا این گونه باشد، شما تصور می‌کنید شما روزی فرزندانتان را می‌دهید، اما من روزی آن‌ها را می‌دهم، روزی شما را هم من می‌دهم، شما خود را روزی‌آور خانواده می‌بینید، در حالی که روزی‌دهنده من هستم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: همچنین خداوند درباره ازدواج هم فرموده اقدام به ازدواج کنید، اگر جوانان شما فقیر بودند خدا از فضل و لطف خود آن‌ها را بی‌نیاز می‌کند، خوب بود فرصتی می‌شد ما از این نمازگزاران می‌پرسیدیم شما سی سال پیش یا پنجاه سال پیش که ازدواج کردید، بعد از ازدواج گرفتارتر شدید یا گرفتاری‌هایتان حل شد؟

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی عنوان کرد: جامعه ما برای جوان کردن جمعیت خیلی کم وقت دارد، آن‌هایی که اکنون افسوس می‌خورند و می‌گویند‌ای کاش ما در جبهه شهید می‌شدیم یا اگر توفیق شهادت در جبهه نداشتند می‌گویند‌ای کاش ما در دوران دفاع مقدس یا دفاع از حرم کاری می‌کردیم، هر افسوسی برای گذشته می‌خوریم اگر برای افزایش جمعیت قدم خیری برداریم تا جوانان تشویق به ازدواج شوند و راه برای آن‌ها باز شود، جبران همه خسارت‌ها می‌شود و اهمیت دارد.

وی یادآور شد: مناسبت دیگری که پیش رو داریم آغاز دهه کرامت است، دهه کرامت سه حادثه مهم را دارد، شروع این دهه با ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) است، ولادت حضرت احمدبن‌موسی (ع) و ولادت امام رضا (ع) نیز در این دهه اتفاق افتاده است، در این سه شخصیت یک وجه مشترک مهم وجود دارد، دشمن برای اینکه ولایت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) را مخدوش کند و ولایت را از جلوی چشمان مردم پنهان کند، امام رضا (ع) که در مدینه بود و مردم مثل پروانه دور شمع وجود آن حضرت می‌گشتند را تبعید کرد.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: امام رضا (ع) پس از این کلام قدری حرکت کردند و دوباره مردم را برای شنیدن آماده کردند و مجدداً فرمودند اینکه کلمه لااله‌الاالله دژ است، به شرط اینکه ولایت پیغمبر و آل پیغمبر بر پا باشد، این ما هستیم که می‌توانیم این جامعه دینی را بر اساس آنچه خدا فرموده رهبری کنیم، ولایت ما می‌تواند مشکل‌گشا باشد.

وی اظهار کرد: وقتی حضرت معصومه (س) در قم مستقر شد، قم کانون علم و دانش و محل انتشار معارف اهل بیت عصمت و طهارت شد، از قم هر ساله هزاران مبلغ در سراسر جهان با زبان‌های مختلف برای مردم از قرآن، ولایت، اهل بیت (ع)، نبوت، رسالت و حقانیت اسلام سخن می‌گویند، از سراسر جهان ده‌ها هزار دختر و پسر برای کسب دانش دینی در قم تحصیل می‌کنند، در کشور‌های زیادی شعبه حوزه علمیه قم به پا شده است، این‌ها همه از برکات وجودی حضرت معصومه (س) است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: شخصیتی مانند امام (ره) از قم قیام کردند و جهان را در مسیر دین رهبری فرمودند، این‌ها همه از برکات وجودی حضرت معصومه (س) است، همین امروز و همیشه در روستاها، شهر‌ها و مساجد روحانیت معزز و مکرم و تربیت شدگان مکتب قم در کوشش و تلاش هستند برای اینکه آنچه مربوط به قرآن، ولایت، پیغمبر (ص)، رسالت و نبوت است را به سمع و نظر مردم برسانند، این‌ها همه از برکات وجودی خانمی است که در حمایت از ولایت برخاسته بود.

وی خاطرنشان کرد: به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) عنوان روز دختران هم هست، یعنی ما به این عنوان که الگویی مثل حضرت معصومه (س) داریم، باید دختران خود را قدر بدانیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی یادآور شد: مناسبت دیگر این است که در سال ۱۳۵۹ این تحریم‌های خشن اقتصادی از سوی آمریکا و اروپا علیه ما آغاز شد، آن موقع این تحریم‌ها را شروع کردند و مردم ما را در مضیقه قرار دادند، ولی امروز کار به جایی رسیده که کم‌کم ما در موقعیتی قرار گرفته ایم که دیگر مضیقه آن‌ها نمی‌تواند روی ما مؤثر باشند و ورق برگشته است.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: دولتی که سال‌های زیادی را به بطالت و تعطیلی گذراند و عمر ملت ما را تلف کرد، دولتی که گفت‌وگوی با اجانب را بلد نبود و دائم چالش ایجاد می‌کرد، دولتی که همه سرمایه‌ها را پای برجام هیچ و پوچ کرد و تحریم‌ها هم افزایش پیدا کرد و تشدید شد، دولتی که در مقابل تحریم‌ها هنر هیچ گونه فعالیت خنثی‌کننده‌ای را نداشت، آیا این دولت با دولتی که شب و روز فعالیت می‌کند و نتیجه فعالیت‌ها را هم ان‌شاءالله در حد اعلا به زودی خواهیم دید، یکی است؟

وی بیان کرد: نهال‌هایی که دولت فعلی کاشته ان‌شاءالله به زودی به ثمر خواهد داشت، آیا نباید بین این دو دولت تفاوت قائل شد؟ دولتی که برای ما عزت بیاورد با دولتی که ما را در عالم رسوا کند یکی هستند؟ دولتی که امانت‌دار باشد با دولتی که ۶۲ تن طلا را به تاراج بسپارد، نباید تفاوت کند؟ حتماً این‌ها با هم فرق دارند و مردم ما هم به خوبی این فرق را می‌بینند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: فتح خرمشهر و عملیات مهم بیت المقدس را در سال ۱۳۶۱ که روز مقاومت، ایثار و پیروزی نام گرفته را گرامی می‌داریم و خدا را برای این پیروزی‌ها شاکریم، همان خرمشهری که صدام گفت اگر ایرانی‌ها توانستند خرمشهر را پس بگیرند من کلید بصره را به آن‌ها می‌دهم.

خطیب نماز جمعه قزوین اظهار کرد: ایران خرمشهر را پس گرفت، بعد هم خدا کاری کرد بین ملت ایران و مردم متدین عراق رفاقت، صمیمیت و برادری برقرار شد، حزب بعث و بازمانده‌های رژیم نحس بعثی بساط‌شان برچیده شد، آمریکا را از عراق راندند، باقی مانده‌های تفاله‌ای آمریکا را هم از عراق بیرون خواهند کرد و ان‌شاءالله منطقه از عناصر آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی پاک خواهد شد.

وی اظهار کرد: روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه را داریم، بقاع متبرکه یعنی جا‌هایی که مؤمنینی بوده اند، یا از نسل ائمه (ع) بودند یا مبارز و مدافع ولایت اهل بیت (ع) بودند، گاهی مجبور بوده اند فرار کنند، به کوه‌های طالقان و جا‌های مختلف این مملکت آمده اند، در آنجا یا به شهادت رسیده اند یا از دنیا رفته اند، مردم قدر این‌ها را دانسته اند و برای آنان گنبد و بارگاه ایجاد کرده اند، ما نیز این‌ها را فرصت فرصت فرهنگی می‌دانیم، چقدر این بقاع متبرکه می‌توانند در اعتلای فرهنگی جامعه ما مؤثر باشند.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: روز دزفول و روز مقاومت و پایداری را در پیش داریم، شاید جوانان ما به خاطر نداشته باشند، اما مردم می‌دانند چقدر این موشک‌های بعثی‌ها از منطقه‌ای که کویت در اختیار صدام قرار داده بود به سمت دزفول شلیک می‌شد، آن مقاومت‌هایی که مردم دزفول داشتند موجب شد همه چیز به خیر و خوبی ختم شود، پیروزی آمد و روسیاهی برای منافقین و سرشکستگی و اضمحلال برای دشمنان به نمایش در آمد، این روز را گرامی می‌داریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها