خبرهای داغ:

آداب و رسوم نیاکان جزء میراث فرهنگی است/رونمایی از عروسک‌های ادوار تاریخ و دوره معاصر

شاهرود_ مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: زندگی و آداب و رسوم نیاکان ما نیز جزء میراث فرهنگی است که این میراث باید ثبت و حفظ گردد.
کد خبر: ۹۵۱۳۳۶۴
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۵

به گزارش خبرنگار بسیج، امیر کرم زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان در مراسم جشن هفته میراث فرهنگی و رونمایی از عروسک‌های ادوار تاریخ و دوره معاصر در مجموعه گردشگری دلیار و با حضور دوستداران میراث برگزار شد، اظهار کرد: میراث فرهنگی، میراث به جا مانده از گذشتگان ما و فرهنگ و تمدن ماست که به آن افتخار میکنیم و همه ما وظیفه شرعی داریم قدر این میراث گرانبها را بدانیم.
او با اشاره به اینکه میراث فرهنگی تنها بنا‌های تاریخی و یا وسایل به جا‌مانده از گذشتگان نیست، ادامه داد: زندگی و آداب و رسوم نیاکان ما نیز جزء میراث فرهنگی است که این میراث باید ثبت و حفظ گردد، برخی از مراسم ایرانیان از جمله مراسم خواستگاری، ازدواج، عقد‌کنان، حنابندان، مراسم عزاداری نیز در زمره میراث فرهنگی ما جای دارند.
نظری رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شاهرود نیز ضمن تبریک هفته میراث فرهنگی بیان کرد: پیام ملی هفته میراث فرهنگی را «میراث فرهنگی؛ هویت ملی، نشاط اجتماعی» است.
در این مراسم از خانم مصطفایی خالق عروسک‌های ادوار تاریخ و دوره معاصر با اهدا لوح تقدیر و هدیه تجلیل و از تعدادی از کارشناسان اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود نیز تقدیر به عمل آمد.
هفته میراث فرهنگی از ۲۸ اردیبهشت تا ۳ خرداد برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها