خبرهای داغ:

بیانیه سازمان بسیج عشایری کشور به مناسبت روز بسیج عشایری

کد خبر: ۹۵۱۳۱۵۶
|
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج عشایری؛ به مناسبت سالگرد دیدار تاریخی عشایر با امام خمینی (ره) در روز 29 اردیبهشت سال 1358 و روز بسیج عشایری، سازمان بسیج عشایری کشور بیانیه ای صادر کرد، متن بیانیه به شرح زیر است:

 

با سلام به ساحت ، منجی عالم بشریت و درود به روح پرفتوح امام راحل و ارواح طیبه شهدا به خصوص شهدای عشایری کشور و سلام به پیشگاه مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) و سلام بر عشایر عزیز این دژ مستحکم ایران اسلامی که دیدار تاریخی آنان با امام عزیزمان در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۱۳۵۸ میثاق جاودانه عشایر با آرمانهای امام راحل و انقلاب و کشور عزیزمان ایران اسلامی را رقم زد .


و بدین مناسبت سازمان بسیج مستضعفین این روز را به نام بسیج عشایری نامگذاری نمود و امام راحل در این دیدار تاریخی عشایر را "ذخائر انقلاب" نامیدند و فرمودند : (( عشایر ذخایر انقلابند )) و این سخن گهربار درباره این قشر زحمتکش و ولایتمدار برای همیشه ماندگار شد؛ عشایر ایران که متشکل از اقوام و قبایل مختلف است بی تردید اوراق زرین تاریخ هر کدام از آنان حکایت های بسیاری از رشادتها، فداکاریها و ایثارگریهای به یاد ماندنی دارد.


همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند عشایر در همه جای کشور از لحاظ شجاعت و فداکاری و شهامت جزو بهترین افراد مردم اند. هیچکس شک ندارد که عشایر در راه اسلام و وطن اسلامی فداکاری کرده اند، هر کس این را منکر شود، منکر واضحات شده است.

عشایر این قشر مولد و کم توقع، حافظان مرزها و پرچم دار توسعه امنیت پایدار مردمی و طلایه دار رشد تولید و امنیت غذایی و اقتصادی هشتند که ، در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله فراورده‌­های دامی، کشاورزی، زنبور­داری، صنایع دستی و... نقشی بسیار مهمی دارند و با کمترین بار مالی برای دولت به امر تولید مبادرت می­‌ورزند و بسیج عشایری نیز به وظایف ذاتی خود با صلابت و روحیه مضاعف خدمتگزار عشایر عزیز می­‌باشد.

 

سازمان بسیج عشایر برای تحقق خواسته بر حق رهبر عظیم الشأن انقلاب و تحقق شعار سال، با عزمی راسخ و استوار جهت حمایت از تولید داخل و توجه ویژه به عرصه های اقتصاد مقاومتی در جبهه رشد تولید و اشتغال اعلام آمادگی می نماید مطمئناً پراکندگی و صعب العبوربودن مناطق عشایری هیچ تأثیری بر عملکرد و عزم راسخ در جهت خدمت رسانی نخواهد داشت.

 

ارسال نظرات