معضلات نانوایی‌ها در ایلام؛

وقتی کیفیت نان مطلوب نیست

در بیشتر مناطق استان ایلام معضل نان باکیفیت وجود دارد و در این بین عوامل مختلفی در این واقعه مسئول هستند که نیازمند رسیدگی است.
کد خبر: ۹۵۱۳۱۲۱
|
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، در این روزها مکان‌هایی که با سلامت مردم سروکار دارند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و دراین‌بین نقش نانوایی‌ها ضروری است.

قطعاً مراکزی که مواد غذایی را در اختیار مردم می‌گذارند باید بیشتر مواظب باشند و به‌صورت مداوم ضدعفونی شوند.

در میان این مراکز نانوایی‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و پروتکل‌های بهداشتی با صورت ویژه در این مراکز رعایت شود، همچنین از تجمع در این مکان‌ها هم جلوگیری شود؛ اما چیزی که در واقعیت مشاهده می‌شود صف‌های طولانی نانوایی‌هایی که در برخی از مراکز شهرستان‌ها و حتی استان نیز دیده می‌شود، امری که نیازمند تدبیری برای جلوگیری از ازدیاد صفوف نانوایی‌هاست.

نانوایی‌ها شلوغ هستند

فریادی از شهروندان چرداولی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: متأسفانه صفوف نانوایی‌ها شلوغ هستند و همین شلوغی باعث گسترش ویروس کرونا است.

وی اظهار کرد: ساعت کار نانوایی‌ها باید بیشتر شود؛ اما گاهی مشاهده می‌شود که این مراکز حتی در موعد مقرر خود هم نان کمتر پخت می‌کنند.

فریادی بیان داشت: باید فکری به حال نانوایی‌ها در شرایط کرونایی کرد تا وضعیت شیوع ویروس منحوس بیشتر نشود.

در برخی مناطق نان کیفیت ندارد

 

رضا احمدی از شهروندان چرداولی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: کیفیت نان در برخی شهرها و روستاهای استان ایلام اصلاً مناسب نیست و این موضوع اعتراض مردم را به دنبال داشته است.

وی افزود: متأسفانه اعتراض مردم نتیجه نداده و نانوایی دارها هرطور که بخواهند نان پخت می‌کنند که این موضوع باعث شده تا کیفیت نان کاهش یابد.

احمدی تصریح کرد: باید برنامه‌ریزی برای نانوایی‌ها به‌گونه‌ای باشد که نان باکیفیت در تمام مدت در اختیار مردم قرار گیرد.

از نانوایی‌ها حمایت نمی‌شود

یکی از صاحبان نانوایی‌های چرداول در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: در خصوص موضوع نان چند بحث وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها عدم حمایت مسئولان است.

وی افزود: برخی دستگاه‌های پخت قدیمی هستند یا کیفیت پخت آن‌ها مناسب نیست که باید با گونه‌های جدید تعویض شوند که دراین‌خصوص هیچ‌گونه برنامه‌ای وجود ندارد.

این صاحب نانوایی تصریح کرد: حتی مشاهده می‌شود که سهمیه‌ای که با نانوایی‌ها می‌دهند متناسب با پوشش جمعیت آن منطقه نیست که همین امر باعث شلوغی نانوایی‌ها می‌شود از طرفی نظارت‌ها هم بر روی افزایش کیفیت نان ثمربخش نیست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار