پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در زنجان/71 هزار واحد سهم استان زنجان از نهضت ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه پروژه‌های نهضت ملی مسکن در زنجان به طور میانگین بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند گفت: اداره‌ کل راه‌ و شهرسازی با توجه به حساسیت کار کنترل و پایش از پروژه‌ها را به صورت جدی انجام می‌دهد
کد خبر: ۹۵۱۱۲۴۸
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷

 

پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در زنجان/71 هزار واحد سهم استان زنجان از نهضت ملی مسکنبه گزارش خبرنگار بسیج زنجان، اصغر اسماعیلی، (شامگاه سه‌شنبه۱۹ اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: راه و شهرسازی به واسطه ماموریت در بخش‌های مختلف مشغول به کار است که بخش اول آن به راه‌سازی و ساخت محورهایی اصلی و آزادراه اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه تعداد پروژه‌های فعال و در دست احداث حوزه راه ۷ مورد است گفت: اعتبارات برای احداث، بهسازی و تعریض این محورهای اصلی از محل اعتبارات ملی تامین می‌شود و ارتباط استان را به استان‌های همجوار پوشش می‌دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان بیان کرد: محور زنجان- کردستان، محور زنجان- تکاب، محور ترانزیت زنجان - قزوین، سه راهی سلطانیه- قیدار - کبودر آهنگ، محور زنجان -بناب - منجیل، محور کلور - درام و محور ابهر - قیدار از پروژه‌های فعال بخش راه سازی است.

وی با اشاره به اینکه بخش دیگر وظایف اجرایی این اداره اجرای پروژه‌ ساختمان‌های دولتی است، بیان کرد: در این خصوص ۵ الی ۶ پروژه فعال در استان وجود دارد و در بخش پروژه‌های بازآفرینی شهری نیز به ساماندهی بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی مشغول هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۸ محله هدف بازآفرینی در شهر زنجان داریم افزود: در این مناطق که نیاز به بهبود وضعیت سرانه عمومی دارند، با همکاری دستگاه‌هایی از جمله شهرداری اقداماتی از جمله احداث پارک، فضایی سبز، کمک به احداث مجموعه‌های ورزشی انجام می‌دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: بخش دیگری از فعالیت‌های این اداره در حوزه معماری و شهرسازی، تهیه طرح‌های تفصیلی و جامع طبق افق تعیین شده برای هر شهر را پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به شعار دولت سیزدهم در تولید مسکن گفت: بخش اصلی ماموریت‌های اداره راه و شهرسازی، نهضت ملی مسکن است که در این طرح ساخت ۷۱ هزار واحد برای دوره ۴ ساله سهم استان زنجان است.

اسماعیلی ادامه داد: از این تعداد ۲۷ هزار واحد مسکن در بخش حمایتی را شامل می‌شود که در دو بخش شرق و غرب زنجان درحال احداث هستند و ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی از طریق ارائه تسهیلات با همکاری بنیاد مسکن است.

وی بیان کرد: ۱۲ هزار واحد در بخش خودمالکی و خصوصی با اعطای تسهیلات بانکی و ۹ هزار واحد نیز در مناطق هدف بازآفرینی بازسازی خواهند شد و ۳ هزار واحد مسکن استیجاری شهری هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در حال حاضر از ۲۷ هزار واحد مسکونی در بخش حمایتی ۱۷ هزار واحد با سازنده قرارداد بسته شده و مابقی واحدها نیز در سال جاری عملیات پیمان سپاری و ساخت پروژه ها در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه نهضت مسکن ملی دو خط اعتباری دارد که تسهیلات بانکی و آورده مردم را تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: شاهد پیشرفت فیزیکی بالای ۴۰ درصد این مسکن‌ها را هستیم که مرهون حمایت‌ و کمک‌های مردم است که همکاری لازم را برای تکمیل پروژه‌ها انجام می‌دهند.

اسماعیلی به کنترل و پایش فنی پروژه‌ها در قالب مهندسین مشاور و نظام مهندسی اشاره کرد و افزود: علاوه بر این طرح پایش موردی پروژه‌ها را در دستور کار داریم تا کیفیت مسکن‌ها مورد تائید باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار