خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه هنر تهران در گفتگو با بسیج:

ایرانیان اعتماد به نفس تمدن سازی را دارند

محمدرضا حسنائی گفت: دولت سیزدهم نگاه مثبت و ویژه‌ای به هنر دارد و هنرمندان را در تصمیم گیری‌ها مشارکت می‌دهند.
کد خبر: ۹۵۱۰۹۷۰
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶

ایرانیان اعتماد به نفس تمدن سازی را دارند
رئیس دانشگاه هنر تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها خالق هنرهستند، اما این سیاست گذاران هستند که باید آن را کاربردی کنند افزود: اینکه هنر اسلامی - ایرانی در برخی امور مانند شهرسازی و معماری در کشورمان کمتر دیده می‌شود به این علت است که برخلاف توانائی هنرمندان در خلق انواع هنرها، در برخی دوره‌ها، سیاست گذاران تمایلی نداشتند هنر را در بخش‌های مختلف جاری و ساری کنند.

وی گفت: شان و جلوه اسلامی – ایرانی در شهر‌های ما برخلاف بسیاری  از کشور‌ها به خوبی مشاهده نمی‌شود، چون برخی دولت‌ها توجهی به آن نداشته اند، اما دولت سیزدهم عزمی جدی برای نشان دادن این شان و جلوه دارد.

رئیس دانشگاه هنر تهران تصریح کرد: نگاه دولت آقای رئیسی به هنر مثبت است و علاوه بر تشویق، از ما مشورت می‌خواهند و ما را در تصمیم گیری‌ها مشارکت می‌دهند که این موارد نشان از سنگین شدن مسئولیت‌های ما دارد.

وی همچنین با اشاره به عزم مسئولان نظام برای رسیدن به مرحله تمدن سازی نوین اسلامی گفت: از بعد هنر، باید پس از بررسی و آسیب شناسی تمدن‌های باستانی، تمدن اسلامی و ایرانی می‌بایست پس از تهیه نقشه راه، راهبرد‌های کاربردی کردن هنر، عملی شوند.

محمدرضا حسنائی در پایان گفتگو افزود: مردم ایران اعتماد به نفس تمدن سازی را دارند و می‌توانند بار به این مرحله برسند.

ت ۸۹۹۱

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار