خبرهای داغ:
در کتابخانه عمومی شهرکرد برگزار شد؛

آیین رونمایی و بخش ویژه حوزه مداحی و ستایشگری

با حضور جمعی از مسئولان و اعضا شورای کانون مداحان، آیین رونمایی و بخش ویژه حوزه مداحی و ستایشگری در کتابخانه عمومی شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۱۰۸۰۳
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در ایام شهادت حضرت حمزه بن عبدالمطلب ملقب به سیدالشهدا علیه السلام عموی گرامی پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی ملقب به سیدالکریم که از یاران و نزدیکان ائمه اطهار علیهم السلام بود، آیین رونمایی و بخش ویژه حوزه مداحی و ستایشگری در کتابخانه عمومی شهرکرد برگزار شد.

 در این آیین از 72جلد کتاب به عدد شهدای کربلا ویژه حوزه مداحی، ستایشگری و ذاکری اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام رونمایی شد.

باعنایت و همکاری مدیرکل کتابخانه های عمومی استان،در نظر است تعداد قابل توجه ای کتاب درحوزه مداحی، ستایشگری برای استفاده ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در کتابخانه عمومی شهرکرد اضافه شود و نیز بخش ویژه حوزه مداحی و ستایشگری در سایر کتابخانه های عمومی سطح استان دایر شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، در این آیین با خیر مقدم گویی به حضار گفت: راه‌اندازی و ایجاد بخش ویژه حوزه مداحی و ستایشگری در کتابخانه عمومی شهرکرد اتفاق بسیار خوبی برای بهره مندی افسران جنگ نرم می باشد و برای دایر شدن بخش ویژه حوزه مداحی و ستایشگری در سایر کتابخانه های عمومی استان اعلام آمادگی کرد.

دکتر احمد فرهادی بابادی، از برگزاری جلسات و نشست های مداحان در مناسبت های مختلف از جمله دهه ی ولایت و عید سعید غدیرخم در کتابخانه عمومی استان استقبال کرد و گفت: برپایی محافل و مجالس با حضور مداحان، ستایشگران و شاعران آیینی در کتابخانه های عمومی استان نقش مهمی در معنویت افزایی دارد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد، نیز با قدر دانی از همکاری مدیرکل کتابخانه های عمومی استان برای فعال سازی پخش ستایشگری در کتابخانه شهرکرد و در مراحل بعدی در سایر کتابخانه های عمومی استان گفت: سخنرانی و مداحی اجزای مختلفی دارد که اگر هر بخش به‌درستی مدیریت نشود، توجه مخاطب از دست خواهد رفت.

حجت الاسلام مجتبی خباری، شناخت مخاطب، مطالعه جامع و بیان هنر مندانه را از عوامل موثر در سخنرانی و مداحی دانست و اظهار داشت: مطالعه و مخاطب شناسی اهمیت زیادی دارد و باعث می‌شود که با درک شخصیت کلی مخاطب از لحاظ انتظارات و آرمان ها، بیشتر و بهتر به نیازهای مخاطبین دست یافت، برای شناخت مخاطب باید ابتدا فضای جامعه را بشناسیم و مطالعه کافی داشته باشیم و هنر مندانه مطالب را بیان کنیم تا اثر گذاری بالایی داشته باشد.

مسئول کانون مداحان استان، در آغار این آیین باتقدیراز تشریف فرمایی مسئولین، مداحان،شاعران آیینی و میزبانی خوب مسئولان کتابخانه های عمومی شهرکرد، گفت: افزون بر 1200نفر از مداحان استان در سامانه طوبی ثبت نام کردند و به مناسبت ها در مساجد،حسینیه ها،امامزادگان، مجالس ترحیم، هیئات مذهبی و روضه های خانگی فعالیت دارند، کانون مداحان کشور برای کمک به دانش ستایشگران تدبیر خوبی در اختصاص کتابخانه تخصصی ویژه مداحان در ادارات تبلیغات اسلامی و یا کتابخانه های عمومی سراسرکشور اتخاذ کردند که امروز باهمکاری ارزشمند مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، آیین رونمایی و بخش ویژه حوزه مداحی و ستایشگری در کتابخانه عمومی شهرکرد برگزار شد و نیز در سایر شهرستانهای استان هم  اجرا می شود.

حمیدرضاتوسلی،به تشریح دومین مهرواره هوای نو و تشویق برای شرکت مسئولین هیئات مذهبی، مداحان و شاعران آیینی در این مهرواره و نیز اعلام آمادگی برای حضور مداحان و ذاکرین در مجالس سوگواری شهادت حضرت امام صادق علیه السلام پرداخت و افزود: مسئولان هیئات،مداحان و شاعران آیینی برای ثبت نام در دومین مهرواره هوای نو می توانند به وبگاه havayenoo.ir تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۲مراجعه و در قسمت ارکان هیئت، قسمت شاعران و ستایشگران ثبت نام کنند و عکس یا کلیپ یا فیلم از مداحی، نوحه یا شعرخوانی خود را بارگذاری کنند.

 تلاوت آیات نورانی قرآن مجید،بیان نقطه نظرات حاضرین و رونمایی از72عنوان کتاب ویژه حوزه مداحی و ستایشگری از دیگر برنامه های این آیین بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار