خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان خبر داد

حضور ۵۴۰ تیم از همدان در آزمون مرحله مقدماتی شانزدهمین دوره لیگ علمی بین المللی پایا

همدان-رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان از حضور ۵۴۰ تیم از همدان در آزمون مرحله مقدماتی شانزدهمین دوره لیگ علمی بین المللی پایا خبر داد.
کد خبر: ۹۵۱۰۷۶۴
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳

کاظم مظاهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار کرد: آزمون مرحله مقدماتی شانزدهمین دوره لیگ علمی بین المللی پایا در استان همدان در سال جاری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «بسیج دانش آموزی باید کانون رشد وتفکر بسیجی باشد»، افزود: سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور طی سال‌های متمادی برای شناسایی نخبگان علمی استان و کشور، مسابقات علمی لیگ بین المللی پایا را در سطح جهان اسلام برگزار می‌کند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان عنوان کرد: در این مسابقات دانش‌آموزان با تشکیل گروه‌های پنج نفره در کنار یکدیگر به تبادل مباحث علمی پرداخته و در مسابقات استانی، کشوری و بین المللی حضور می‌یابند.

وی ادامه داد: با عنایت خداوند متعال و با تلاش و اهتمام دانش آموزان مدارس شهرستان‌ها، استان همدان هم جزو پیشگامان و برگزیدگان مسابقات علمی بوده و در سال۱۴۰۲ نیز ۵۴۰ تیم از استان همدان در این آزمون ثبت نام داشتند.

مظاهری تصریح کرد:  آزمون مرحله مقدماتی لیگ علمی بین المللی پایا با حضور ۵۴۰ تیم از دانش آموزان (هرتیم متشکل از پنج نفر) ۲۳ حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی همزمان با سراسر کشور در استان همدان برگزار شد.

وی عنوان کرد: این دانش آموزان در رشته‌های کامپیوتر، کارآفرینی، پژوهشی و رشته‌های علوم پایه نهم، علوم تجربی، علوم ریاضی و علوم انسانی دهم و یازدهم و علوم پایه ششم، هفتم، هشتم و نهم در روزهای ۱۴، ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت ماه به رقابت با دانش آموزان سراسر کشو  پرداختند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان همدان بیان کرد: این آزمون در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی به صورت کشوری برگزار می‌شود که پذیرفته شدگان در آزمون مقدماتی به مرحله نیمه نهایی راه پیدا خواهند کرد.

وی عنوان کرد: سال گذشته دانش آموزان استان همدان در این آزمون موفق به کسب مدال نقره و برنز شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار