خبرهای داغ:
معاون دانش و پژوهش سپاه استان قم خبر داد:

تشکیل ۲ تیم‌اندیشه ورز برای بررسی مسائل تخصصی کانون وابستگان استان قم/ وابستگان بزرگترین سرمایه‌های فکری هستند

معاون دانش و پژوهش سپاه استان قم از تشکیل ۲ تیم‌اندیشه ورز با هدف انتقال دانش و تجربیات ارزشمند کانونهای‌اندیشه ورزی در جهت رفع نیاز‌های دانشی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۱۰۵۷۶
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶

تشکیل ۲ تیم‌اندیشه ورز برای بررسی مسائل تخصصی کانون وابستگان استان قم/ وابستگان بزرگترین سرمایه‌های فکری هستند

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سرهنگ علی اکبر شفیعی معاون دانش پژوهش سپاه استان قم در جلسه‌ای که به ریاست سرهنگ محسن شاهدی مسئول کانون وابستگان استان قم تشکیل شد گفت: معاونت دانش پژوهش چهار نقش مهم و کلیدی در سپاه دارد؛ ثبت تجربیات، پژوهش، تبادل دانش و توسعه شبکه‌اندیشه ورزی برنامه‌های مهم این معاونت است.

شفیعی بیان کرد: نظر به اهمیت توسعه و تعمیق‌اندیشه ورزی و تفکر برای پاسداری از انقلاب اسلامی در مواجهه با تهدیدات و فرصت‌های آینده و به منظور بهره‌گیری از سرمایه‌های فکری سپاه مخصوصاً پاسداران و بسیجیان و وابستگان عزیز با هدف انتقال دانش و تجربیات ارزشمند کانونهای‌اندیشه ورزی در جهت رفع نیاز‌های دانشی در سپاه تشکیل شد.

وی تصریح کرد: در سپاه برای دستیابی به راه حل مطلوب در مسائل و مشکلات نیاز به خردورزی و جمع‌اندیشی داریم. برای حل مسائل و مشکلات ساز و کار کانون‌ها و تیم های‌اندیشه ورزی که نقش پیوند دادن حوزه نظری و حوزه کاربردی را دارند پیش‌بینی شده است.

معاون دانش و پژوهش سپاه قم در ادامه گفت: امروز بیش از گذشته به هیئت های‌اندیشه ورز در سپاه نیاز است، یکی از مطالبات و انتظارات رهبر فرزانه انقلاب تشکیل هیئت های‌اندیشه ورز در دو نقطه یکی در رأس و دیگری در لایه‌های سپاه است. معظم له در سال ۸۶ فرمودند: «از جمله نیاز‌های شما، یک مجموعه‌اندیشه ورز است؛ بروید یک مجموعه فکری درست کنید این‌ها بنشینند فکر کنند، از افراد مطمئن و خوش فکر استفاده کنید‌»

شفیعی در خصوص اهمیت و جایگاه هیئت‌اندیشه ورز ادامه داد: رهبر حکیم و فرزانه انقلاب چند سال پیش در جمع خبرگان رهبری فرمودند: « خبرگان رهبری برای بررسی پیشرفت‌ها و پسرفت‌ها و توقف‌ها در حوزه‌های مختلف علمی کشور هیئت‌اندیشه ورز تشکیل دهد»

وی، تیم های‌اندیشه ورز را بازوی فکری سپاه عنوان کرد و افزود: هیئت‌اندیشه ورز یک روش تحقیقی و پژوهشی است و بیشتر از روش‌های دیگر جوابگو است و حتی بیشتر از کمیسیون‌ها و کارگروه‌ها ارزش فوق‌العاده‌ای دارد.

وی عنوان کرد: این تیم های‌اندیشه ورز به خودی خود تولید علم می‌کنند حتی اگر کاربست یا راه کار نداشته باشند، همین قدر که شما مطالعه می‌کنید و تفکرات خود را به آن اضافه می‌کنید و مطالبی را بیان می‌کنید، این مطالب ثبت می‌شود، انباشته می‌شود و خودش مقدمه یک کتاب است. این یعنی یک علمی جدید، یک موضوع جدید و یک پدیده جدید که به خودی خود ارزش دارد و در یک جایی جوابگو خواهد بود.

شفیعی کانون وابستگان سپاه را با توجه به دانش و تجربه‌ای که دارند بزرگترین سرمایه‌های فکری سپاه دانستند و تصریح کردند: در کانون وابستگان سپاه ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد که می‌تواند با انتقال دانش و تجربیات خود از طریق تیمهای‌اندیشه ورزی به مجموعه مدیریتی و فرماندهی سپاه کمک بکنند.

معاون دانش و پژوهش سپاه استان قم در پایان گفت: حکم سردار کبیری پور جانشین سپاه به عنوان دبیر کل کانون‌اندیشه ورزی سپاه استان قم آماده شده است و به زودی با امضای فرماندهی سپاه قم سردار موحد ابلاغ می‌شود و بعد از معرفی دبیر کل کانون‌اندیشه ورزی سپاه استان، احکام رؤسای تیم‌های‌اندیشه‌ورزی صادر خواهد شد و اکثر نیاز‌های دانشی رده‌ها احصاء شده و پس از برگزاری جلسه شورای عالی سیاستگذاری به ریاست فرمانده محترم سپاه استان موضوعات احصاء شده به رده‌ها جهت‌اندیشه‌ورزی برای رسیدن به کار بست‌ها و راهکار‌ها ابلاغ خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار