در نشست خبری سالروز تأسیس بسیج سازندگی؛

سردار زهرایی: مهر هیچ آدم اقتصادی و سیاسی نباید بر جریان جهادی بخورد

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: اغتشاشات سال گذشته فتنه‌ای سراسری و جهانی علیه ایران بود و همه جبهه استکبار دور یکدیگر جمع شدند، البته نوع تاکتیک‌ها و راهبرد‌های آن متفاوت با قبل بود.
کد خبر: ۹۵۱۰۲۹۵
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ نشست خبری سالروز تأسیس بسیج سازندگی صبح دیروز در مجتمع فرهنگی ولیعصر(عج) برگزار شد.

سردار محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی در این نشست طی سخنانی اظهار داشت: دولت‌ها نباید گروه‌های جهادی را دولتی کنند؛ البته که نگاه رییس‌جمهور نیز همین‌طور است، ولی برخی اقدامات دستگاه‌ها به موازات بسیج است.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها نباید گروه‌های جهادی را به خود منحصر کنند و این خلاف بیانات رهبری است، افزود: سمن‌ها و تشکیلات مردمی مجوز دارند، ولی گروه‌های جهادی که ثبت‌شده‌اند و مخلصانه و بدون انتفاع و برای انقلاب خدمت می‌کنند، تسهیل نمی‌شوند و در سختی هستند و به همین دلیل اصلاحیه قانون بسیج سازندگی تدوین شده است.

رئیس بسیج سازندگی کشور اظهار داشت: بسیج در گام دوم انقلاب بسیج همه مردم است و تنها داشتن کارت بسیج ملاک نیست بلکه عمل مهم است. هرکس که دلش برای انقلاب بتپد و خدمت به مردم و محرومان را دغدغه بداند، بسیجی است.

ساخت ۱۰ هزار مسکن محرومان
سردار زهرایی با بیان اینکه در حوزه محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی پروژه‌های زودبازده و عام المنفعه و البته کاملا غیرانتفاعی را در دستور کار دارد، تصریح کرد: سال گذشته بالغ بر ۱۰ هزار مسکن محرومان توسط بسیج سازندگی ساخته شد و طرح آب خیز تا جالیز نیز پروژه دیگری است که در دستورکار قرار دارد.

وی با اشاره به بیانات رهبری در خصوص لزوم سپردن اقتصاد کشور به مردم، گفت: نیاز است مردم همان‌طور که در مباحث مذهبی و دینی پای‌کار هستند و وارد می‌شوند، مانند مدیریت مردم در موسم اربعین و امثال آن، در عرصه اقتصاد هم ورود کنند.

سردار زهرایی افزود: بسیج حلقه واسط برای این کار است و باید از مردم بخواهیم وارد عرصه شده و از دولت و دستگاه‌ها هم مطالبه‌گری کنیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی بیان کرد: طرح‌های ما بر سه محور توانمندسازی، ایجاد اشتغال و تولید است. سال گذشته مجموع طرح‌های قشری ما ایجاد ۱۵۷ هزار فرصت شغلی بوده است و هم‌چنین ۲۹ هزار صندوق تعاونی داریم که خود مردم تشکیل داده‌اند.

تشکیل هشت دهکده اقتصاد مقاومتی و خوشه سازی در مناطق محروم
وی خاطر نشان کرد: سال گذشته در هشت استان، هشت دهکده اقتصاد مقاومتی را تشکیل دادیم که در عرصه‌های مختلف به مردم آموزش رایگان داده می‌شود و فرد می‌تواند مهارت‌های لازم را برای ورود به عرصه تولید فرابگیرد.

سردار زهرایی این را هم گفت که برای امسال ایجاد هفت دهکده جدید برنامه ریزی شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور خاطرنشان کرد: برای اولین‌بار خوشه‌سازی در تولید را در برنامه داریم؛ یعنی تعداد زیادی از تولیدکنندگان در کنار هم قرار می‌گیرند و یک نمانام دریافت می‌کنند و وارد عرصه اقتصادی و بازار می‌شوند.

این مسئول در بسیج سازندگی رویکرد این نهاد را اجرای طرح‌های کوچک، زودبازده و غیرانتفاعی عنوان کرد و گفت: برای امسال ۳۲ هزار پروژه محرومیت زدایی را هدف گذاری کردیم و تعداد ۲۱۰ روستا را تحت عنوان طرح «عمران روستا» زیر بار می‌بریم.

وی هم‌چنین با بیان این‌که «هدفگذاری ما برای سال جدید ۱۵۰ هزار فرصت شغلی است» افزود: بسیج سازندگی به دنبال آمار نیست و ادعایی هم ندارد که فرصت‌های شغلی ایجاد شده توسط بسیج، پایدار شده است.

اغتشاشات سال گذشته فتنه‌ای سراسری و جهانی علیه ایران بود

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: اغتشاشات سال گذشته فتنه‌ای سراسری و جهانی علیه ایران بود و همه جبهه استکبار دور یکدیگر جمع شدند، البته نوع تاکتیک‌ها و راهبرد‌های آن متفاوت با قبل بود.

سردار زهرایی تصریح کرد: اغتشاشات سال گذشته فتنه‌ای سراسری و جهانی علیه ایران بود و همه جبهه استکبار دور یکدیگر جمع شدند، البته نوع تاکتیک‌های آن متفاوت با قبل بود.

وی ادامه داد: در جنگ ترکیبی فتنه سال گذشته شناخت اذهان برای دشمن خیلی مهم بود و از پدیده‌های واقعی، چون انقلاب اسلامی، پیشرفت‌های کشور در عین تحریم‌های گسترده و پدیده نسل جوان کشور خواستند پدیده‌های جعلی را در اذهان مردم کشور ترسیم کنند.

سردار زهرایی با ارایه گزارشی از عملکرد این نهاد اظهار داشت: در نوروز امسال گروه‌های جهادی در قالب قرارگاه‌ها به مناطق محروم اعزام شدند که باعث اثربخشی بیشتر شد.

وی با بیان اینکه رسانه‌های می‌توانند با روایت برتر و اطلاع رسانی مناسب با بسیج سازندگی همراه شوند، گفت: اقدامات رسانه‌ها در این زمینه هم رضایت مردم را افزایش داد و هم زبان جهادگر خدمت دهنده را بیان کرد.

ارسال نظرات