خبرهای داغ:

شهید مطهری الگوی عملی اخلاق/ معلمان در راستای رسالت انبیا گام بر می دارند

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر الگوگیری از افرادی همچون شهید مرتضی مطهری که اسوه اخلاق بودند، گفت: در بیان جایگاه مقام معلمان همین بس که اینان در راستای رسالت انبیا و پیامبران و تعلیم و تربیت انسان ها قدم بر می دارند.
کد خبر: ۹۵۱۰۰۶۷
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت‌الاسلام و المسلمین علی رضایی، مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج در جمع پایوران و سربازان تیپ۱۲ قائم (عج) استان سمنان اظهار کرد: تعلیم و تربیت و معلمی شغل انبیاست.

وی با بیان اینکه تعظیم مقام استاد و معلمان و هر فردی که در وادی تعلیم و تربیت تلاش می کند، قابل احترام است، افزود: در بیان جایگاه مقام معلمان همین بس که اینان در راستای رسالت انبیا و پیامبران و تعلیم و تربیت انسان ها قدم بر می دارند و این افتخار و توفیق بزرگی است که نصیب هر کسی نمی شود.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: شاید از خود پرسیده باشید چگونه است که برخی افراد زندگی و شخصیتشان بگونه ای است که هرگز از یاد نمی روند؛ قطعا رمزی در جاودانگی این موضوع نهفته است؛ باید در پاسخ گفت انسان هایی که در راه خدا قدم بر می دارند و همه هم و غمشان این است که خدا را از خود راضی نگه دارند و از دین مبین اسلام حمایت کنند و حاضر باشند جان بدهند و تسلیم دشمن خدا و دین نشوند؛ اینها همواره ماندگارند.

حجت الاسلام رضایی با اشاره فضایل اخلاقی شهید مرتضی مطهری گفت: نوکری پدر و مادر و اخلاص و جهاد در راه خدا و جلب رضایت خدا از جمله برجستگی های اخلاقی شهید مطهری است و اینها سبب شد خداوند متعال به او عزت دهد.

وی بیان کرد: از دیگر رموز موفقیت شهید مطهری توسل ایشان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بود؛ می گویند وقتی ایشان مصائب اهل بیت را می شنیدند و در مجلس عزای امامان حاضر می شدند با تمام وجود می گریستند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: شهید مرتضی مطهری در نامه ای به علامه طباطبایی نوشته بودند که روحی فداه یعنی جان و روح من فدای شما.. پرسیدند چرا اینگونه ایشان را خطاب قرار دادید گفتند چون علامه طباطبایی در ماه مبارک رمضان قبل از افطار ابتدا در حرم حضرت معصومه (س) حاضر می شدند و حرم مطهر ایشان را می بوسیدند و سپس افطار می کردند و ایشان بسیار مورد احترام من است و اینها همگی بدین معناست که چقدر شهید مطهری اهل توسل به اهل بیت بودند و برایشان این موضوعات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بود.

حجت الاسلام رضایی گفت: از دیگر اموری که همواره شهید مطهری در هر کجا که بودند به آن اهتمام ویژه داشتند نماز اول وقت بود و همسر ایشان عنوان کرده اند شهید مطهری به نماز بسیار توجه داشتند و همواره آداب نماز را رعایت می کردند و هر گاه می خواستند نماز اقامه کنند لباس می پوشیدند و عطر می زدند.

وی گفت: برخی می گویند شهدایی همچون شهید مطهری دست نیافتنی هستند؛ نه اینگونه نیست ایشان و دیگر شهدا همچون سردار قاسم سلیمانی ها مثل ما انسان بودند و اما فرقشان با ما این است که آنها خود را مقید به رعایت اخلاق دینی و اسلامی و عمل به فرائض آن می دانستند و ما نیز به عنوان ادامه دهنده گان راه آنها باید رفتار و کردار و اخلاقیات آنها را سرلوحه زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهیم.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: اگر می خواهیم خداوند به ما نیز عزت دهد و در دنیا و آخرت عاقبت به خیر باشیم باید سبک زندگی اسلامی را سرلوحه خود قرار دهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار