نشست شعری شاعر ایرانی ترکمن مخدومقلی فراغی در بندرگز

نشست شعری شاعر ایرانی ترکمن مخدومقلی فراغی در بندرگز با حضور دانش آموزان کانون کوثر اداره آموزش و پرورش شهرستان بندرگز و شاعران انجمن شعر وصال در تاریخ 14 اردیبهشت 1402 در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد .
کد خبر: ۹۵۰۹۹۳۲
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ در این برنامه که 290 مین سالروز این شاعر شهیر بود دکتر محمد احمدی دکترای تخصصی زبان و ادبیات فارسی ،مدرس دانشگاههای گلستان ، آزاد ، پیام نور و دبیر مرکز تیز هوشان گرگان و مدرس عروض کشوری که خود تالیفات زیادی داشته اند که می توان به تالیف فرهنگ و ادبیات عامیانه ، کتاب موانع معرفتی و عملی کمال در حدیقه سنایی ،دو کتاب ترجمه در زمینه استارت آپ ،چندین مقاله در زمینه ادبیات عرفانی و سنایی و فروغ فرخزاد و میر کمال در مجلات معتبر ، کتاب کوچه باغ خاطرات پاییزی و جزوات آموزشی درس کنکور سه مورد که در دست چاپ می باشد به عنوان سخنران شرکت داشتند .

احمدی ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین ذیربط که این برنامه را برگزار کردند از خصوصیات و فضایل شخصی مخدوقلی فراغی صحبت کردند که همانطور که سعدی و فردوسی در شعر فارسی زبانزد می باشند مخدومقلی هم در بین شعرای ترکمن و ضرورت زبان ترکمنی و زنده نگه داشتن آن با ابیات شعری خود بسیار تلاش نمود تا این زبان را ضمن پاسداشت به همگان بشناساند . در ادامه احمدی از اخلاق نیکو و پایبندی این شاعر ترکمن ایرانی به دین و مذهب بیاناتی را ایراد نمودند که این شاعر چگونه با مضمون اشعار خود جهت زنده نگه داشتن دین اسلام کوشیدند و خصوصا شعری که در مدح پیامبر اکرم سرودند را بیان داشتند . احمدی با توجه به اینکه دانش آموزان در این برنامه شرکت داشتند در خصوص تولد و مشخصات این شاعر یک رزومه ایی را بیان کردند .

شایان ذکر می باشد که در این برنامه شعرای دانش آموز به قرائت شعر پرداختند و در پایان از پنج نفر این عزیزان به ترتیب خانمها سوگل بازیاری ،فاطمه نکاحی ، سدنا شیخ ، سودا شیخ و فاطمه فندرسکی به رسم یادبود تجلیل و هدایایی از طرف اداره ارشاد به آنها و دکتر احمدی انجام گرفت .
سازمان بسیج هنرمندان استان گلستان

ارسال نظرات
آخرین اخبار