خبرهای داغ:
رحیم پور ازغدی مطرح کرد:

دانشگاه‌های کشور به دارالترجمه تبدیل شدند/ " صعود ۴٠ ساله "کتاب قابل فهمی در دفاع منطقی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های کشور به دارالترجمه تبدیل شدند، در بحث جهاد تبیین، بر نقش کتاب " صعود ۴٠ ساله " به عنوان کتابی برای دفاع منطقی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی تأکید کرد.
کد خبر: ۹۵۰۹۲۲۴
|
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴

دانشگاه‌های کشور به دارالترجمه تبدیل شدند/

به گزارش خبرگزاری بسیج، همایش تجلیل از اساتید دانشگاه جامع انقلاب اسلامی امروز در سالن همایش‌های شهید حاج قاسم سلیمانی سازمان بسیج مستضعفین با حضور حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس دانشگاه انقلاب اسلامی و تعدادی از اساتید این دانشگاه برگزار شد.

رحیم پور ازغدی در این مراسم نخست بر تبدیل دانشگاه‌های کشور به دارالترجمه تأکید و اظهار کرد: کماکان ترجمه بر تولید علم پیشی گرفته است.

وی ادامه داد: تمدن سازی وقتی آغاز می‌شود که تولید علم بر ترجمه غلبه کند و صادرات علم بیش از واردات آن شود.


نبود نقشه جامع علمی کشور
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برای رسیدن به مدیریت علم، باید نقشه راه ترسیم کرد، بر نبود نقشه جامع علمی کشور تأکید کرد و افزود: سالهاست به این سئوال جواب درستی داده نشده است که در ایران به چه تعداد دانشگاه، دانشجو و رشته تحصیلی نیاز است؟، شاهد هستیم انسان‌های باسواد در جامعه زیاد، اما انسان‌های مفید و بدرد بخور کم شده اند.

مسیر تمدن سازی را باید با شعار " ما می‌دانیم " و " ما می‌خواهیم " طی کنیم

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه مسیر تمدن سازی را باید با شعار " ما می‌دانیم " و " ما می‌خواهیم " طی کنیم و به مرحله " ما می‌توانیم " برسیم، اضافه کرد: باید از کلیات فراتر رفت و به جزئیات آن پرداخت. چون تمدن سازی فقط با خواستن محقق نمی‌شود، بلکه باید با مهندسی و ترسیم راه و نقشه مشخص آن را دست یافتنی کرد.

انقلاب فرهنگی تمدن سازی، استمرار انقلاب و انقلاب در انقلاب

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تمدن سازی، را استمرار انقلاب و به قولی انقلاب در انقلاب دانست و با بیان اینکه باید همانند شهید چمران توان و روحیه عالی داشت، تصریح کرد: این شهید والامقام در ابتدای جنگ تحمیلی، به نوعی اقدام به تولید زیردریائی و تانک کرد هرچند که این کار‌ها شاید در نگاه برخی افراد خنده دار بود، اما ان روحیه و انگیزه، منجر به تکاپو و رسیدن کشور به خودکفایی در صنعت دفاعی شد.


رحیم‌پور ازغدی با اشاره به سخنان شهید مطهری درباره نقد انقلاب‌های گذشته و راهکار ایشان برای تداوم مناسب انقلاب اسلامی، ناتمام ماندن کار‌ها و اقدامات خوب انقلاب را در دیگاه شهید مطهری یکی از آفت‌های نرم افزار انقلاب اسلامی برشمرد و اضافه کرد: لذا با رفتن شاه از ایران، شاهد هستیم در برخی بخش ها، چون کار‌ها و طرح‌ها تا انتها طی نشد شاهد تداوم برخی معضلات اجتماعی و اقتصادی و معیشتی و ... هستیم.

این استاد دانشگاه بر توانمندی کشورمان در بخش‌های دفاعی، نظامی و علمی تأکید کرد و گفت: با تمرکز و استقامت و مداومت تا پایان کار توانستیم، جزء کشور‌های برتر جهان قرار بگیریم.

یکی از نگرانی های استاد مطهری، را رخنه فرصت طلبان در انقلاب بود

رحیم پور ازغدی یکی از نگرانی‌های استاد مطهری، را رخنه  فرصت طلبان در انقلاب دانست و بر لزوم شناسایی آسیب‌ها تأکید کرد و افزود: چرا برخی از نهاد‌های کشور مانند دانشگاه تربیت مدرس که پس از انقلاب تأسیس شد نتوانست به اهداف خود برسد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خطاب به مسئولان دانشگاه جامع انقلاب اسلامی بیان کرد: برای اینکه دچار اشتباهات برخی از نهاد‌ها نشوید و بتوانید در مسیر علم نافع قدم بردارید بیائید و مثلا برای ۵٠ مشکل اساسی کشور از جمله معضلات نظام بیمه و بانک، ترافیک و حمل و نقل، بهره وری پائین انرژی کشور علاوه بر شناسائی و آسیب شناسی، در یک بازه زمانی مشخص راهکاراجرائی طراحی کنید.

رحیم پور ازغدی همچنین بااشاره به کتاب " صعود ۴٠ ساله " به نگارش جمعی پژوهشگر جوان و دلسوز، با تأکید براینکه این کتاب قابل فهمی در دفاع منطقی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: لذا خرید و مطالعه آن را به همه اساتید و دانشجویان این دانشگاه توصیه می‌کنم و سعی کنید ۱۰ کتاب مثل این کتاب، جمع آوری و نگارش کنید.

گفتنی است، در پایان این مراسم از تعدادی اساتید دانشگاه انقلاب اسلامی (کامران شیوندی، حسن فارسی و خانم‌ها فرزانه سریر و منیره حسینی) و همچنین از استاد حسن رحیم پورازغدی تقدیر شد.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار