فرمانده سپاه البرز در گرامیداشت روز کارگر در ساوجبلاغ:

توجه به قشر کارگر از آرمانهای اصلی انقلاب می‌باشد

سردار حیدرنیا در گرامیداشت روز کارگر در شرکت ماژین صنعت ساوجبلاغ با بیان اینکه رمز اصلی توسعه هر کشوری توجه به کارگران است، گفت: توجه به قشر کارگر از آرمانهای اصلی انقلاب می باشد.
کد خبر: ۹۵۰۹۲۰۳
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سردار علیرضا حیدرنیا فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز در مراسم گرامیداشت روز کارگر در شرکت ماژین صنعت ساوجبلاغ که با حضور محمد رضا البرزی فرماندار این شهرستان، عبدالله دارایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز، فرماندهان سپاه و فراجای شهرستان ساوجبلاغ، رؤسای ادارات صمت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان و مدیرعامل و کارگران این شرکت برگزار شد، گفت: کارگر در دین اسلام جایگاه رفیع و بالایی دارد، چنانچه پیامبر گرامی اسلام و امام علی(علیه السلام ) به خود افتخار می‌کنند که کارگر بودند و نبی مکرم اسلام افتخارش این بود که به دست کارگر بوسه می‌زد.

وی ادامه داد: در روایتی دیگر آمده است کسی که در راه امرار معاش خانواده خود زحمت می‌کشد مانند مجاهد فی سبیل الله است و اگر اتفاقی برایش بیفتد مانند شهدا اجر و پاداش شهید را دارد و این امر نگاه اسلام به کارگر به عنوان یکی از مترقی ترین نگاهها بین مکاتب است.

سردار حیدرنیا با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند برکاتی که در کشور است مرهون وجود کارگران است و آنها مقدم هستند بر همه، اظهار کرد: ایشان در دیدار اخیر نیز با کارگران نقشه راه کشور و مسئولین در خصوص کارگران را ترسیم کردند و نقشه دشمنان را نقش برآب کردند.

وی تصریح کرد: هیچکس منکر مشکلات اقتصادی در شرایط حال کشور نیست و بیشترین بار مشکلات اقتصادی بر دوش قشر زحمتکش کارگران و کارمندان است، اما آن چه باعث این مشکلات شده تحریم‌های ظالمانه جبهه استکبار علیه نظام است. سردار حیدرنیا اضافه کرد: در همین شرکت طبق گزارش مدیرعامل، روزی این شرکت قریب به ۷۰۰ نفر نیروی انسانی داشته و بر اثر تحریمها تعداد کارگران کمتر شده است.

وی گفت:  همه مسئولین وظیفه دارند تلاش کنند مشکلات کارگران به کمترین میزان خود برسد، مقام معظم رهبری در بیانات اخیر خود در دیدار با کارگران به موضوع بیکاری منشا فساد در کشور است اشاره کرده و تاکید بر مبارزه با فساد کردند.

وی افزود: همه ما باید تلاش کنیم فرهنگ کار و تلاش بیشتر در جامعه نهادینه شود و تقدیر و تشکر از کارگران به‌طور مستمر و در طول سال اجرا شود و همه قدردان زحمات این قشر زحمتکش باشند.

فرمانده سپاه البرز بیان کرد: مقام معظم رهبری در سالهای اخیر شعار سال را موضوعات اقتصادی نام گذاری می‌کنند و این نگاه حکیمانه و راهبردی ایشان به مسائل اقتصادی است زیرا در شرایط کنونی در جنگ اقتصادی با دشمن هستیم. وی مطرح کرد: آمریکای جنایتکار اتاق جنگ خود را به وزارت خزانه داری خود منتقل کرده، بعضی از مسئولین در گذشته باور نداشتند که ما در مقابل یک جنگ همه جانبه در مقابل دشمن قرار داریم. مشکلاتی که الان در حوزه های معیشتی در اقشار پایین تر جامعه وجود دارد به دلیل آن است که برخی از مسئولین ما بعضا قبول نداشتند که ما در شرایط جنگی قرار داشتیم.

وی افزود:  بعضی جوانان نگاهی به کار کردن ندارند به دلیل آن است که دشمن بر روی تفکر آنها کار کرده است،جنگ ترکیبی که ماهها در کشور ما راه انداختند بر ذهن جوانان ما تاثیر گذاشت.

سردار حیدرنیا با اشاره به اینکه مسئولین ما باید بدانند که هم اکنون در شرایطی مانند جنگ احد قرار داریم اظهار کرد:  دولت انقلابی و مردمی که بر سر کار است تمام تلاش و همت خود را پای کار آورده است تا بتواند مشکلات جامعه را کاهش دهد و در آینده نتیجه آن را خواهیم دید.

وی تصریح کرد: توجه به قشر کارگر جزء آرمانهای اصلی انقلاب است و کارگران اصلی ترین نقش را در تحقق این آرمان دارند‌. رمز اصلی توسعه هر کشوری هم توجه به رکن اصلی آن یعنی کارگران است.

سردار حیدرنیا گفت: موضوع خودروسازها به موضوع حاد کشور تبدیل شده است در حالیکه نباید کشوری که در مسائل موشکی و نانو پیشرفته است در چنین موضوعی دچار مشکل باشد.

وی ادامه داد: کارگران مشارکت جدی در رفع مشکلات سایر اقشار جامعه دارند و هر چه تولید بیشتر باشد به طور غیرمستقیم این تاثیرگذاری در جامعه بیشتر میشود.

سردار حیدرنیا گفت: علیرغم همه مشکلات، چرخ اقتصاد و پیشرفت کشور به سمت تعالی پیش میرود هرچند دشمن به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم است اما طبق فرموده مقام معظم رهبری باید امیدآفرینی داشته باشیم، زیرا ظرفیت و توان ما بزرگتر از مشکلاتی است که وجود دارد.

وی در پایان افزود: باید تلاش کنیم نگاه ما نگاه به درون کشور باشد اقتصاد ما اقتصاد درون‌زا باشد نگاه ما به نگاه دشمن نباشد و چشممان به دستان توانمند فرزندان این مرز و بوم باشد.

گفتنی است در پایان از کارگران نمونه این شرکت با حضور حاضرین تجلیل شد و با اهدای گل به همه کارگران از زحمات این قشر تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار