خبرهای داغ:
قاسمی فرزاد خبر داد

احداث یادمان شهدای جاوید الاثر در گلزار شهدا

همدان-استاندار همدان بابیان اینکه یادمان فاخر و ارزشمند شهدای جاوید الاثر در گلزار شهدا احداث می‌شود، گفت: آرامش و امنیت امروز در سطح کشورمان و این استان مرهون رشادت‌های شهدای والامقام است.
کد خبر: ۹۵۰۸۷۲۰
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در جلسه هماهنگی کنگره ۸ هزار شهید استان همدان اظهار کرد: ۵۸ میلیارد تومان از اعتبارات سفر مردادماه ۱۴۰۱ رییس جمهور و اعضای هیات دولت به این استان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ۱۰ میلیارد تومان هم برای احداث یادمان های شهدای جاوید الاثر همدان مصوب و پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه یادمان فاخر و ارزشمند شهدای جاوید الاثر با اقدامات قرارگاه عملیاتی در گلزار شهدا احداث می‌شود، گفت: آرامش و امنیت امروز در سطح کشورمان و این استان مرهون رشادت‌های شهدای والامقام است و همه دستگاه ها باید برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ شهادت در جامعه اهتمام ویژه داشته باشند.

استاندار همدان بازدید ۲۰ هزار دانش آموز از باغ موزه دفاع مقدس همدان را اقدامی اثربخش در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد و افزود: برگزاری یادواره شهدا در مدارس با توجه به اغتشاشات اخیر بسیار حائز اهمیت است و خون شهدا توطئه های دشمنان را خنثی می کند.

وی اظهار داشت: اگر امروز ایران قوی در مقابل هر نوع تهاجم می ایستد به برکت خون شهداست و حضور بی نظیر مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و روز قدس نمایانگر اتحاد مردم بود و مشت محکمی بر دهان یاوه گویان زد.

قاسمی فرزاد گفت: طبق گزارش دبیران کمیته‌های ۲۳ گانه کنگره ملی، اقدامات چشمگیر و ارزشمندی در راستای برگزاری کنگره ملی هشت هزار شهید استان انجام شده است و همه دستگاه های اجرایی همکاری و تعامل سازنده ای داشتند.

وی با تاکید بر سرکشی تمامی مدیران دستگاه های اجرایی از خانواده های ۸ هزار شهید استان همدان تا قبل از برگزاری کنگره گفت: هماهنگی این بازدیدها طبق جدول زمانی، برنامه ریزی و مشخص شود.

استاندار همدان گفت: جلسات هماهنگی کنگره شهدا هر ۲ هفته یکبار برگزار شود کمیته های ۲۳ گانه به ارائه گزارش مفصل و مبسوط از اقدامات خود بپردازند.

وی اظهار داشت: انجام برنامه‌هایی همچون کاشت نهال، توزیع بسته های معیشتی، توزیع جهیزیه، چاپ کتاب و تولید فیلم با نام شهدا بر مبنای مضربی از هشت در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

قاسمی فرزاد زبان هنر را بهترین شیوه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانست و افزود: مدیرکل و وزیر ارشاد در این راستا پای کار هستند و اقدامات فرهنگی، هنری و هم افزایی مطلوبی در دستگاه های فرهنگی استان مشاهده می شود.

وی با تاکید بر اینکه زمان و مکان اجرای برنامه نمایشی «شب‌های شیدایی» مشخص شود، گفت: مکان برگزاری کنگره شهدا نمایشگاه بین المللی همدان است که این مجموعه فاخر در کشور کم نظیر است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه کنگره شهدای استان یک جریان عظیم فرهنگی و مردمی است و به برکت این جریان، افراد زیادی به میدان آمدند افزود: با استفاده از ظرفیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان نونهالان نیز با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند.

وی تصریح کرد: زمین مورد نیاز باغ موزه دفاع مقدس ضمن تهاتر زمین با دانشگاه علوم پزشکی در اختیار آنها قرار می گیرد.

در پایان این جلسه احکام روسای کمیته های ۲۳ گانه به آنها اعطا شد.

گفتنی است؛ استان همدان در جریان هشت سال جنگ تحمیلی نزدیک به هشت هزار شهید، بیش از ۱۸ هزار جانباز و هزار و ۱۰۰ آزاده تقدیم انقلاب کرد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار