خبرهای داغ:

رصد ستارگان با استقبال پرشور بسیجیان شهرستان سرخه

متربیان حلقات صالحین پایگاه مقاومت بسیج حضرت فاطمه زهرا (س) سرخه، دنیای ستارگان و سیارات در آسمان را رصد کردند.
کد خبر: ۹۵۰۸۲۹۲
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸

به گزارش خبرنگار بسیج از سرخه، به همت مسوول علمی و پژوهشی پایگاه مقاومت بسیج حضرت فاطمه زهرا (س) سرخه، بیست نفر از کودکان، نوجوانان و بزرگسالان این پایگاه مقاومت با حضور در مرکز علوم و ستاره شناسی سمنان (گنبد گیتا) از آسمان شب با حضور دانشگر مربی این دوره با دنیای ستارگان و سیارات آشنا شده و با استفاده از تلسکوپ، آسمان شب را رصد کردند.

سمیرا وطنی پور مسوول علمی و پژوهشی این پایگاه مقاومت در خصوص جزئیات و نحوه اجرای برنامه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: این برنامه با هدف آشنایی بسیجیان با دنیای آسمان و فضا و نجوم برگزار و مربی دوره از فعالیت‌های نجوم درخصوص نام ستارگان و سیارات، کهکشان راه شیری، خورشید و بزرگی آن، فاصله‌ی کره زمین از خورشید، ماه و ستارگان، نکات ایمنی برای دیدن اجرام آسمانی به‌ویژه خورشید و غیره مطالبی را عنوان کرد.

او افزود: آشنایی متربیان با دنیای ستارگان و چگونگی رصد اجرام آسمانی، پی بردن به عظمت خداوند، دقت در دنیای آفرینش و پرورش روحیه کنجکاوی و پرسشگری در اعضا از دیگر اهداف اجرای این برنامه بوده است.

مسوول علمی و پژوهشی پایگاه مقاومت بسیج حضرت فاطمه زهرا (س) یادآور شد: اعضا در این برنامه ضمن شناخت اجزای تلسکوپ از دریچه‌ی آن، وضعیت ماه، زهره ،ستارگان و خوشه کروی را در آسمان شب، مشاهده و پرسش‌های خود را مطرح کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها