خبرهای داغ:

اجرای ۲۵ برنامه شهرستانی در هفته بزرگداشت مقام معلم شاهرود/معلمان میان داران تعلیم و تربیت

شاهرود_ معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود با اشاره به اجرای ۲۵ برنامه شهرستانی بزرگداشت هفته معلم، گفت: معلمان میان داران تعلیم و تربیت هستند.
کد خبر: ۹۵۰۸۰۸۲
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷

اجرای ۲۵ برنامه شهرستانی در هفته بزرگداشت مقام معلم شاهرود/معلمان میان داران تعلیم و تربیتبه گزارش خبرنگار بسیج، سیدمحمد موسوی در نشست خبری به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در سالن جلسات مدیریت آموزش و پرورش شاهرود با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری در خصوص مقام معلم و اهمیت تعلیم و تربیت، معلمان را میان داران تعلیم و تربیت دانست و با اشاره به دوران کرونا و تفاوت دانش آموزان دوران کرونا و پسا کرونا و اغتشاشات مهر ماه سال گذشته که هدف آن دانش آموزان بود و مسمومیت‌های دانش آموزان در مدارس کشور، افزود: این شرایط سخت برای آموزش و پرورش، تجربه جدید بود که با کمک دستگاه‌ها و مردم دغدغه‌مند این مشکلات را پشت سر گذاشتیم.
او با اشاره به اجرای ۲۵ برنامه شهرستانی در هفته بزرگداشت مقام معلم، خاطر نشان کرد: مدرسه محوری در هفته بزرگداشت مقام معلم در دستور کار است و از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان و تشکل‌ها در ۲۳۱ مدرسه در مقاطع مختلف در بزرگداشت این هفته استفاده شده است.
معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شاهرود، با بیان اینکه ستاد بزرگداشت هفته معلم این مدیریت در دوسال گذشته عنوان برتر استان را کسب کرده است، گفت: شورای آموزش و پرورش شاهرود در گذشته رتبه برتر استان را کسب کرد که این مهم با همراهی و همکاری همه میسر شده است.
موسوی با اشاره به برخی از برنامه‌های هفته معلم، تصریح کرد: پیاده روی فرهنگیان شهرستان به همت بسیج فرهنگیان، تجلیل شورای اسلامی شهر شاهرود از فرهنگیان شهرستان، رونمایی از کتاب خاطرات معلمان، برپایی نمایشگاه معلمان هنرمند شهرستان، ایجاد موزه آموزش و پرورش شاهرود و یادواره شهدای فرهنگی از برنامه‌های مهم در این هفته است.
اجرای ۲۵ برنامه شهرستانی در هفته بزرگداشت مقام معلم شاهرود/معلمان میان داران تعلیم و تربیتمدیر آموزش و پرورش شاهرود با بیان اینکه زنگ سپاس معلم ۱۳ اردیبهشت ماه در دبیرستان دخترانه نجابت بصورت نمادین برگزار می‌شود، افزود: تجلیل از معلمان نمونه شاهرود ۱۷ اردیبهشت برگزار و از تمام ظرفیت‌های درون سازمانی و برون سازمانی برای بزرگداشت این هفته استفاده شده است.
او با بیان اینکه بیشترین معلم نمونه کشوری در سال گذشته در استان سمنان از شاهرود با سه فرهنگی بوده است، گفت: امسال هم تنها معلم نمونه کشوری از استان سمنان مربوط به شاهرود است.
موسوی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش دارای نیرو‌های متدین و انقلابی و ارزشی است، به قانون عفاف و حجاب اشاره کرد و افزود: این قانون در مدارس ایجابی است و در راستای تقویت عفاف و حجاب انجام می‌شود و با توجه به کرونا و ایجاد خلا فرهنگی، با اجرای برنامه‌های مختلف از جمله برگزاری ۲۵۰ کارگاه آموزشی با همکاری همه دستگاه‌ها فعالیت‌های خوبی انجام شده است.
موسوی با اشاره به بحث صلبی عفاف و حجاب گفت: اگر دانش آموزی کشف حجاب در بیرون مدرسه انجام داد، توسط دستگاه‌های انتظامی شناسایی و مشخصات به مدارس اعلام می‌شود تا برخورد انظباطی شود که البته ارتباط عاطفی و تربیتی در این راستا انجام می‌شود و با خانواده‌ها صحبت میشود و با روش‌های تأثیرگذار در راستای هدایت و اغنای دانش آموزان تلاش می‌شود.
مدیر آموزش و پرورش شاهرود با تاکید بر اینکه فضا‌های مختلف بر روی دانش آموزان تاثیرگذار هستند، اما میان دار معلم است، افزود: در طول سال یک هفتم زمان دانش آموزان در اختیار مدارس هستند و مابقی زمان در اختیار خانواده و جامعه هستند و باید همه در راستای فرهنگ تلاش کنیم.
اجرای ۲۵ برنامه شهرستانی در هفته بزرگداشت مقام معلم شاهرود/معلمان میان داران تعلیم و تربیتاو در بخش دیگری از سخنان خود به ۱۴ مدرسه دو شیفت در شاهرود اشاره و بر کمبود فضای آموزشی تاکید کرد و گفت: تراکم دانش آموزان در کلاس‌های ما متوسط ۳۲ نفر است و پروژه‌های خوبی در راستای ارتقای فضای آموزشی داریم.
او با بیان اینکه با توجه به اعلام سازمان نوسازی مدارس استان، بیشترین نیاز برای مقاوم سازی و نوسازی مدارس در استان را داریم، بر توجه به این مهم تاکید کرد.
موسوی یکی از ساحت‌های شش گانه آموزش و پرورش را سیاسی اجتماعی برشمرد و اظهار کرد: در این ساحت اطلاعات دانش آموزان افزایش پیدا می‌کند و معلمان ما نیز در عرصه سیاست حضور دارند و البته آموزش و پرورش درگیر مسائل سیاسی نمی‌شود و در شاهرود رعایت شده و باید همه به آرامش فضای آموزشی کمک کنید.
او مدارس هیأت امنایی را بحث ملی دانست که با توجه به بودجه آموزش و پرورش باید خیرین کمک کنند و کمیته برنامه ریزی شهرستان هم در سهم عمرانی کمک می‌کند، افزود: ۲۴ درصد مدارس هیأت امنایی در شاهرود فعالیت دارند و ظرفیتی است که از افراد بیرون مدرسه در راستای حل نیاز‌های مدرسه استفاده شود و در وزارتخانه، مدارس هیأت امنایی تقویت می‌شود، چون شعار دولت مردمی سازی است و در استان ما بیشترین مدارس هیأت امنایی را داریم که نمره فعالیت مثبتی دارند.
او ثبت نام کلاس اولی‌ها را امسال اینترنتی در راستای عدالت آموزشی و تربیتی عنوان کرد و با اشاره به اینکه ۸۰ درصد تعمیرات در مدارس حاشیه‌ای انجام شده است، افزود: در تخصیص نیرو و تجهیزات تمایل به مدارس حاشیه و کم برخودار بوده است.
او املاک آموزش و پرورش شاهرود را ۲۰۷ ملک عنوان کرد که ۱۸۶ ملک مدرسه است، تصریح کرد: بیش از ۳۵۲۰۰ دانش آموز در ۲۳۱ واحد آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول تحصیل هستند.
موسوی با تاکید بر اینکه حتی یک مورد هم مسمومیت در مدارس شاهرود نداشتیم و فقط شایعه‌ای شد، افزود: همه مسئولین شهرستان و مدارس در راستای این موضوع پای کار بوده و هستند و نظارت بر مدارس همچنان ادامه دارد.
او با اشاره به احداث مدارس جدید در شهرک‌های بهارستان و روستای سطوه و شهرک فدک و کوثر، گفت: توسعه مدارس نیز در دستور کار است که با همکاری بسیج و سپاه دو کلاس در دبستان امید انقلاب شهرک شهید بهشتی ساخته می‌شود و در مدارس دیگر هم با کمک خیرین در حال احداث کلاس هستیم.
اجرای ۲۵ برنامه شهرستانی در هفته بزرگداشت مقام معلم شاهرود/معلمان میان داران تعلیم و تربیتمدیر آموزش و پرورش شاهرود به مشکلات نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و افزود: این عزیزان میانگین حقوق پایین دارند علی رقم تلاشی که دارند و نیرو کم داریم و میانگین سنی بالا دارند و باید این موضوع در سطح کلان کشوری پیگیری و حل شود.
او به رتبه بندی معلمان و نقص‌هایی در نوشتن آیین نامه و تخصیص اعتبار آن اشاره کرد و افزود: دستگاه‌ها و افراد تأثیر گذار باید تلاش کنند آیین نامه اصلاح و اعتبارات قوی‌تر دیده شود تا انجام شود و البته این کار سنگین و بودجه زیاد بود که دولت سیزدهم آن را اجرا کرد و ان شاءالله نواقص آن هم رفع شود.
موسوی با بیان اینکه درآمد حاصل از فعالیت‌های آموزش و پرورش به خزانه واریز می‌شود، اظهار کرد: حدود ۸۳ درصد از درآمد‌ها به شهرستان برگشت می‌خورد و با توجه به سرفصل ها، صرفه تجهیزات و تعمیرات و تملک می‌شود.
او به آسفالت مدارس نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به سردی‌ها در سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۱، آسفالت مدارس از امروز با توجه به اولویت بندی مدارس آغاز شده و نزدیک به سه برابر نیز رشد داشته است.
مدیر آموزش و پرورش شاهرود با بیان اینکه در دو سال اخیر در ۳۲ آموزشگاه آبخوری و ۱۸ آموزشگاه سیستم گرمایشی و استاندار ایجاد شده است، افزود: نمازخانه در پنج آموزشگاه در حال ساخت است و ۲۶ هزار متر مربع آسفالت ریزی مدارس شروع شده است.
او با اشاره به اینکه در مدارس ابتدایی کمبود نیرو برطرف شده است، افزود: امسال ۱۵ درصد معلمان یعنی حدود ۳۰۰ نفر بازنشسته داریم و در مدارس متوسطه اول و دوم با معلمان حق‌التدریسی که بازنشسته شده اند کمبود را جبران کرده ایم.
موسوی به افتتاح چهار زمین چمن مصنوعی در راستای طرح شهید سلیمانی در مدارس اشاره کرد و گفت: چمن را دولت می‌دهد و زیرساخت را خیرین و شهرستان تامین می‌کند و در تعدادی مدارس دیگر هم در حال ایجاد این ظرفیت هستیم.
او در پایان از همه معلمان و فرهنگیان شهرستان شاهرود در راستای خدمت به تعلیم و تربیت جامعه و پرورش نسل آینده تقدیر و هفته معلم را به همه فرهنگیان تبریک گفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار