مدیر سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه سلمان:

رسیدگی به مشکلات واحدهای صنعتی یک ضرورت است

سرهنگ قورزایی گفت: پیگیری حقوق کارگران و مطالبات به حق آنها از مراجع قانونی اقدام مهم بسیج کارگری و کارخانجات است که در دستور کار قراردارد.
کد خبر: ۹۵۰۸۰۲۷
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶

سرهنگ پاسدار محمد قورزایی، مدیر سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه سلمان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان، با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام سال مهار تورم و رشد تولید از سوی مقام معظم رهبری، رسیدگی به مشکلات واحدهای صنعتی را ضروری دانست و گفت: هفته کارگر فرصتی است تا تلاش این جهادگران مورد تقدیر قرار گیرد.

وی  تلاش سازمان بسیج کارگری و کارخانجات بر تمرکز ویژه در رفع مشکلات و حرکت در مسیر تحقق شعار سال دانست و افزود: در راستای اجرای طرح شهید کریمی که از سال گذشته در بیش از ۴۰ واحد تولیدی سیستان و بلوچستان باهمت بسیج کارگری و کارخانجات استان، حمایت استانداری، همکاری ادارات کار و رفاه اجتماعی، تأمین اجتماعی، شرکت گاز، آبفا، برق و... اقدام به رفع موانع تولید در مراکز مختلف شده است.

سرهنگ قورزایی کرد: پیگیری حقوق کارگران و مطالبات به حق آنها از مراجع قانونی اقدام دیگری است که بسیج کارگری و کارخانجات در دستور کار دارد.

مدیر سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه سلمان با اشاره به این مطلب که یکی از معضلاتی که در این زمینه وجود دارد معوقات حقوقی کارگران است که در سال گذشته با پیگیری‌ها و همکاری‌های همه‌جانبه توانستیم جمعیت بیش از ۶ هزار معوقه کارگری با ۹ ماه را به کمتر از هزار و ۷۰۰ با معوقات کمتر از سه ماه برسانیم؛ گفت: تلاش می‌کنیم این رقم به صفر برسد و معوقه کارگری در سطح استان نداشته باشیم.

وی ادامه داد: رسیدگی به نیازهای خانواده کارگران معسر مقوله دیگری است که در طول سال با توزیع بسته‌های معیشتی و حمایتی از کارگران در این زمینه انجام می‌شود که در این هفته نیز به همت پنج حوزه کارگری، هر حوزه اقدام به توزیع ۳۱۳ بسته معیشتی در بین کارگران معسر کرد، همچنین صاحبان واحدهای تولیدی در استان نیز به‌صورت نقدی و غیرنقدی اقدام به حمایت از کارگران کردند.

قورزایی در بخش دیگر سخنان خود به برگزاری شیفت ایثار در واحدهای تولیدی استان اشاره و خاطرنشان کرد: با برگزاری شیفت ایثار کارگران با اجرای بیشتر کار در واحدهای تولیدی در راستای کمک به کارفرما و ارتقای رشد تولید ایفای نقش می‌کنند که در این زمینه از سال گذشته تا کنون بیش از ۲ هزار نفر در این طرح مشارکت کردند.

این مقام مسئول واگذاری نشان اقتصاد مقاومتی به واحدهای تولیدی برتر را دیگر اقدام بسیج کارگری دانست و تصریح کرد: سازمان بسیج کارگران و کارخانجات با اجرای طرح نشان اقتصاد مقاومتی به دنبال الگوی اثربخش قابل‌تکثیر با گفتمان اقتصاد مقاومتی در جامعه کارگری و کارفرمایی است که اجرای این طرح دستاورد خوبی برای اقتصاد با معرفی مراکز منتخب به دیگر مراکز کار و تولید به دنبال دارد.

وی سهم جامعه کارگری در دفاع مقدس را ۳۷ شهید دانست و افزود: اعزام گروه‌های جهادی سفیران تولید به مدارس و پایگاه‌های بسیج و مساجد برای معرفی کالا‌های ایرانی، برگزاری برنامه دیده‌بان اقتصاد مقاومتی با عنوان رزمایش اعزام ارزیابان طرح اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به واحد‌های منتخب در استان، دیدار با خانواده معظم شهدای کارگر، تکریم زنان کارگر، کارآفرین و زنان سرآمد در زمینه تربیت موفق فرزندان، بازدید دانش‌آموزان و دانشجویان دانشگاه از واحد‌های تولیدی و باهدف تکریم مقام کارگر، معرفی شهید محمد کاظم‌زاده به‌عنوان شهید شاخص جامعه کار و تولید و دیدار با کارگران آسیب‌دیده و خانواده‌هایی که عزیزانشان هنگام کار فوت کرده‌اند از برنامه‌های مهم در طول هفته کار و کارگر است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار