یادواره سردار شهید حاج محبعلی فارسی در زاهدان برگزار می شود

یادواره سردار شهید حاج محبعلی فارسی، همزمان با ۱۲ اردیبهشت ماه سالگرد شهادت این شهید والامقام در زاهدان و ۱۴ اردیبهشت ماه در شهرستان زابل برگزار گردد.
کد خبر: ۹۵۰۷۶۷۰
|
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، اولین جلسه تصمیم گیری برگزاری باشکوه یادواره سردار شهید«حاج محبعلی فارسی» یکی از فرمانده هان لشکر 41 ثارالله در سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

این جلسه با حضور محمدناظری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، سردار عوضعلی فقیری، معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان، مصطفی میرحسینی و دیگر اعضا،در محل سالن جلسات سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان و گرامیداشت یادو نام شهدا برگزار شد.

سردار عوضعلی فقیری، معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان در این جلسه گفت: سردار محبعلی فارسی در سال۱۳۳۸ در زابل به دنیا آمد او یک معلم بود و از آغاز جنگ تحمیلی تا پایان آن در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور فعال داشت.

 

وی افزود: شهید فارسی تقریبا از هر عملیاتی زخمی به تن داشت دو بار در عملیات «خیبر» و «والفجر۸ » شیمیایی شد ولی همچنان به مبارزه ادامه می داد تا اینکه چند روز بعد از پذیرش قطعنامه در سال ۶۷ اسیر شد و با جانبازی ۷۰ درصد و انواع ترکش ها دو سال در اسارت بود.

سردار فقیری با اشاره به این مطلب که این شهید بزرگوار در عملیات‌های مختلف جنگ از سال ۱۳۶۰ در کنار سردار حاج قاسم سلیمانی و سردار شهید حاج قاسم میرحسینی قائم مقام لشکر ۴۱ ثارالله در دوران دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی ایفا نمود، بیان کرد: این سردار لشکر اسلام سال ۱۳۶۴ به عنوان فرمانده گردان «۴۰۹ حمزه سیدالشهدا» استان سیستان و بلوچستان منصوب شد و با درایت و فرماندهی  ممتازی که در عملیات‌های مختلف داشت همواره از یاران صدیق فرماندهی لشگر ۴۱ ثارالله بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این جانباز و آزاده سرافراز، در آبان‌ماه سال ۶۹ پس از تحمل دو سال اسارت به آغوش میهن اسلامی بازگشت و تازه دوران سخت رنج‌ها و مشقات وی به دلیل عوارض و جراحات شیمیایی از ناحیه  ریه و کبد آغاز شد.

 
این مسئول اظهار داشت: شهید محبعلی فارسی پس از تحمل ۲۷ سال درد و رنج شیمیایی در سالروز ولادت با سعادت امام سجاد(ع) و در روز معلم سال 96 در حالی شهید شد که علم ابوالفضل عباس(ع) او را در برگرفت.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد یادواره سردار شهید حاج محبعلی فارسی، در دو منطقه از استان برگزار شود که اولین یادواره همزمان با ۱۲ اردیبهشت ماه سالگرد شهادت این شهید والامقام در زاهدان و ۱۴ اردیبهشت ماه در شهرستان زابل اجرا خواهد شد.

ارسال نظرات