سردار فتوحی:

حمایت از ولایت‌فقیه مهم‌ترین ویژگی شهید منتظر قائم بود

فرمانده اسبق سپاه الغدیر یزد با بیان اینکه بصیرت مردم تلاش ۱۸ ساله دشمن را بر باد داد، گفت: حرکت در راستای حمایت از اصل انقلاب اسلامی و ولایت‌فقیه از مهم‌ترین ویژگی شهید محمد منتظر قائم بود.
کد خبر: ۹۵۰۷۶۶۹
|
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰

سردار علی‌اکبر فتوحی در مراسم بزرگداشت شهید منتظر قائم و واقعه صحرای طبس ضمن پرداختن به فضائل اخلاقی شهید منتظر قائم تصریح کرد: شهید منتظر قائم در کسوت فرماندهی سپاه استان یزد اقدامات بسیاری برای پیشرفت استان و کشور و مبارزه با دشمنان اسلام و انقلاب انجام داد.

این فرمانده سال‌های دفاع مقدس ادامه داد: وی بعد از انقلاب اسلامی ضمن راه‌اندازی کمیته یزد، سپاه یزد را هم فعال کرد، اما آنچه مهم است اینکه روش فرماندهی این شهید روش فرماندهی پیامبران و ائمه الهی بود چراکه به قولشان عمل می‌کرد و از دیگران هم می‌خواستند که به قولشان عمل کنند. انقلاب اسلامی ایران به برکت خون شهدا و ایثارگری و مجاهدت آن‌ها به افتخارات بسیار زیادی دست پیدا کرده است.

وی با اشاره به اظهارات همسر شهید محمد منتظر قائم تصریح کرد: بنا به گفته همسر این شهید والامقام نماز شب ایشان هیچ‌گاه ترک نشد و سبک زندگی علی‌وار را برای خود در پیش‌گرفته بود.

وی با بیان اینکه شهید محمد منتظر قائم در برهه‌ها و در ابعاد مختلف زندگی خود را به سیره پیامبر اکرم (ص) پیوند زده بود، گفت: حرکت در راستای حمایت از اصل انقلاب اسلامی و ولایت‌فقیه از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که در وجود شهدای انقلاب به‌ویژه سردار شهید محمد منتظر قائم به‌صورت بارز وجود داشت.

هم‌رزم شهید منتظر قائم وی را اهل بصیرت، شجاعت، شهامت و ولایتمدار توصیف کرد و افزود: این شهید والامقام رسماً اعلام کرده بود اگر بخواهیم با کفر جهانی مبارزه کنیم، تنها یک‌راه دارد و آن‌هم تبعیت از حضرت امام خمینی است.

فتوحی با اشاره به اینکه شهید منتظر قائم ۱۵ ماه در سلول اوین به سر می‌برد و بیشترین و سخت‌ترین شکنجه‌ها را تحمل کرد، کفت: شهید منتظر قائم در خانواده‌ای مذهبی متولد شد و در زمان طاغوت دلیرانه مبارزه کرد و علیرغم اینکه به زندان رفت دست از مبارزه برنداشت. او همواره برای اقامه دین کوشید؛ به‌گونه‌ای که شکنجه گران را خسته کرده بود و با تحمل این‌همه سختی برای پابرجایی دین کوشید.

وی از ویژگی‌های شخصیتی بالایی از جمله جذابیت، اخلاص در عمل، بصیرت والا، درک پیچیدگی‌ها و شرایط زمان، حرکت با شناخت، مهربانی، آشنایی با نیاز‌های زمان و اقدام در راستای تولید فرصت برخوردار بود.

هم‌رزم شهید منتظر قائم با اشاره به اینکه زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی ایران از ارزش و جایگاه بسیار والایی برخوردار است، گفت: شهید محمد منتظر قائم از نخستین فرماندهانی است که با نفوذ آمریکا به کشور مقابله کرد.

وی با اشاره نحوه شهادت شهید منتظر قائم عنوان کرد: آمریکا با بهترین نیرو‌ها و بالاترین تجهیزات با قصد آزاد کردن جاسوسانش و براندازی نظام انقلاب اسلامی به صحرای طبس آمد، ولی توسط به امر خدا به دست شن‌ها شکست خورد.

فتوحی افزود: سردار شهید منتظر قائم در منطقه حاضر شد و شروع به تخلیه اسناد به‌جامانده کرد، ولی بنی‌صدر خائن به راهنمایی نیرو‌های نفوذی آمریکا از هراس اینکه اسناد برجا مانده به دست افراد انقلابی بیافتد دستور بمباران هوایی هواپیما‌ها و اسناد به‌جامانده از امریکا را صادر کرد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های ایران اسلامی تصریح کرد: امروز ایران اسلامی به نقطه‌ای از قدرتمندی رسیده است که اگر یک تیر به سمت ایران شلیک شود، این توانایی را دارد که تمام منابع آمریکا را در جهان به آتش بکشد.

فرمانده اسبق سپاه الغدیر یزد با بیان اینکه قدرت ایران برای جنگ الکترونیکی چشمگیر است، گفت: امروز تمام دنیا قدرت ایران اسلامی را در علم، فناوری، نظامی و ... دیده‌اند؛ آمریکا و اسرائیل رو به افول‌اند و اسلام ناب بر جهان حاکم خواهد شد.

وی گفت: دشمن جنگ ترکیبی و شناختی علیه ایران به راه انداخت و ۱۸ سال برای شعار زن زندگی آزادی تلاش کرد، اما به‌واسطه بصیرت و دین‌داری مردم شکست خورد.

فتوحی تصریح کرد: ملت بیدار است؛ دین و رهبر خود را دوست دارد و تلاش می‌کند تا زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) را فراهم کند. دیگر طاقت نداریم که رهبر عزیز دستور و فرمانی بدهند و مسئولان کم‌کاری کنند؛ از مسئولان می‌خواهیم تا سیاست‌های کلی نظام و آنچه موردنظر رهبر انقلاب است را انجام دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار