سردار کارگر در نشست اعضای شورای اسلامی شهر مشهد:

موزه‌های دفاع مقدس پیام‌آوران مقاومت اند/پیشرفت ۸۰ درصدی عملیات احداث موزۀ خراسان رضوی

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی عملیات احداث موزۀ دفاع مقدس خراسان رضوی، گفت: مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس باب خیر هستند و مانند مسجد ماندگار و پیام‌آور انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت اند.
کد خبر: ۹۵۰۷۵۳۲
|
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد؛ سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» در نشست مشترک با اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با قدردانی از اقدامات و مصوبات اعضای شورا که عنایت و توجه خاصی به مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی داشته‌اند، اظهارکرد: خراسان رضوی فاقد مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس بود؛ لذا با عنایت حضرت رضا علیه‌السلام و شهدا، احداث این مرکز در دستور کار قرار گرفت. بحمدالله اقداماتی که تاکنون در راستای تکمیل این مرکز صورت گرفته، ارزشمند است.

 رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر اینکه مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس باب خیر است و مانند مسجد ماندگار و پیام‌آور انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت هستند، تصریح کرد: در اقداماتی که توسط مدیریت شهری در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صورت می‌گیرد باید به‌دنبال جلب رضایت مردم که جامعه ایثارگران بخشی از آن هستند بود؛ چراکه رضایت مردم، رضایت خداوند را به همراه دارد.

وی در ادامه به دیدار پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت با فرمانده معظم کل قوا که سال گذشته به‌مناسبت هفته دفاع مقدس انجام شد، اشاره کرد و افزود: معظم‌له در این دیدار خطاب به پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت فرمودند: «من می‌گویم همان جوری که شما که خودتان در حادثه بودید قضایا را می‌دانید، ما باید کاری کنیم تا نسل امروز آن حادثه را همین جور بشناسد و ببیند و بداند؛ این، آن توقّعی است که بنده از خودم و از دیگران در این زمینه دارم.» لذا ما باید حتما در جهت تحقق توصیه فرمانده معظم کل قوا گام برداریم.

 

وی با بیان اینکه دفاع مقدس صرفاً مربوط به پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت نیست، بلکه نوجوانان، جوانان و نسل‌های آینده باید از آن بهره‌مند شوند، یادآور شد: برخی از کشورها با استفاده از قالب‌های مختلف هنری و ادبی، نداشته‌های خود را به داشته تبدیل می‌کنند؛ این در حالی است که ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس از داشته‌های غنی برخوردار بود. اکثر شهدای دفاع مقدس بین ۲۰ تا ۲۳ سال سن داشتند که می‌توانند به‌عنوان بهترین الگو برای حال و آینده به جامعه معرفی شوند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه اعضای شورای اسلامی شهر مشهد که منتسب به جامعه ایثارگری هستند، همت کنند این پروژه به‌عنوان دسته گل دوران خدمت ششمین شورای اسلامی شهر مشهد به بهره‌برداری برسد، ابراز داشت: بحمدالله روند ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی تاکنون پیشرفت خوبی داشته است؛ امیدواریم پشتیبانی‌ها نسبت به ساخت اماکن باقیمانده و تجهیز آن تداوم داشته باشد.

سردار کارگر احداث و تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام را در سطح خراسان رضوی ضروری دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به میزبانی این استان از زائران بارگاه منور حضرت رضا علیه‌السلام در طول سال، زیبنده مشهد و خراسان رضوی نیست که شهدای گمنام در نقاطی به خاک سپرده می‌شوند و اقدامی برای احداث یادمان‌شان صورت نگیرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان تأکید کرد: با توجه به حضور ۷۵ درصد از زائران بارگاه حضرت ثامن‌الحجج علیه‌السلام در بوستان کوهسنگی، امیدواریم مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی به‌عنوان میراث ایران اسلامی با رویکرد انقلابی شورا هرچه زودتر تکمیل و افتتاح شود.

در ابتدای این نشست سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در سخنانی با ارائه گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته در راستای احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان، خواستار پیش‌بینی منابعی طی امسال و سال آینده برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه شد.

وی واگذاری اعتبار پیش‌بینی شده به‌عنوان سهم شهرداری جهت اداره مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان در بودجه سنواتی و احداث یادمان‌های شهدای گمنام در بوستان‌های کوهسنگی، ملت، ارم، اردیبهشت و عرصه میدان شهدا را ضروری دانست.

حسن موحدیان رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در سخنانی آمادگی شورا را در پشتیبانی از پروژه احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی و همچنین تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام بوستان‌های کوهسنگی، ارم، اردیبهشت، ملت و عرصه میدان شهدا اعلام کرد.

وی در ادامه با اشاره به نقش بی‌بدیل یگان‌‌های رزم خراسان در دوران دفاع مقدس، عزم و اراده این شورا را جهت تکمیل پروژه در دست احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی جدی دانست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها