خبرهای داغ:

تولید گندم در خوزستان رکورد شکست/ 2میلیون و 400 هزار تن گندم برداشت می‌شود

رئیس انجمن صنفی کشاورزی استان خوزستان گفت: طبق بررسی های میدانی انجمن کشاورزی استان پیش بینی می‌شود امسال رکورد تولید گندم به بیش از 2 میلیون و 400 هزارتن می‌رسد.
کد خبر: ۹۵۰۷۳۵۷
|
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،مسعود اسدی رئیس انجمن صنفی کشاورزی استان خوزستان با اشاره به میزان بارندگی امسال و وسعت پراکنش آن ، اظهار کرد: میزان سطح زیر کشت گندم خوزستان در تاریخ 60 سال گذشته استان بی‌سابقه بوده و استان یکی از بهترین سالهای کشاورزی خود را تجربه می‌کند.

 

وی افزود: امسال سطح زیرکشت گندم آبی خوزستان بالغ بر 601 هزار هکتار و حدود 240 هزار هکتار گندم دیم را داشتیم که در مجموع بالغ بر 800 هزارهکتار است.

 

رئیس انجمن صنفی کشاورزی استان خوزستان گفت: علاوه بر بحث بارش‌های مناسب، وضعیت جوی و هوای سرد استان از اوایل اسفندماه تا اواخر فروردین ماه یکی از عاملهای مهمی بود که به اندازه باران در دانه بندی گندم و افزایش تولید موثر واقع شد.

 

اسدی با بیان اینکه تولید گندم خوزستان در سال گذشته یک میلیون و 400 هزار تن بود، بیان کرد: طبق بررسی‌های میدانی انجمن کشاورزی استان پیش‌بینی می‌شود امسال رکورد تولید گندم به بیش از 2 میلیون و 400 هزارتن می‌رسد.

 

وی با تاکید بر اینکه این رکورد ظرف 60 سال گذشته بی‌نظیر بوده است، عنوان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال جدید و تاکید ایشان بر تولید این رکورد نوید بسیار خوبی خواهد بود.

 

اسدی با بیان اینکه سطح زیر کشت امسال استان هفت تا هشت درصد افزایش داشت،گفت: در سال گذشته 585 هزارو 882 هکتار سطح زیر کشت گندم آبی استان بود که به مرحله برداشت رسید که امسال به 601 هزار هکتار رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار