خبرهای داغ:

جهاد علمی در پایگاه علمی بسیج شهید احمدی روشن خرمشهر

مسئول پایگاه علمی پژوهشی بسیج شهید احمدی روشن در گفتگو با خبرنگار بسیج از اقدامات این پایگاه که اعضای آن نخبگان، مخترعان، و دانش آموختگان هستند،عنوان کرد.
کد خبر: ۹۵۰۷۱۷۴
|
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۹

خانم خدایی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری بسیج شهرستان خرمشهر گفت؛ دهه چهارم انقلاب براساس فرمایشات رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی، دهه عدالت و پیشرفت نام گذاری شده است ودر سخنرانی های متعدد معظم له تاکید ویژه ای بر فعالیتهای علمی و حرکتهای دانش بنیان شده و به نوعی یکی از دغدغه های اصلی ایشان در دیدار با دولت مردان،ا قشار نخبه جامعه و اساتید دانشگاه فراهم کردن زمینه های مساعد برای رشد جوانان ممتاز وبرتر جامعه بوده است. 

 

خانم خدایی افزود؛ مفهوم سخنان مقام معظم رهبری «مدظله العالی» این است که ما در راستای جهاد علمی باید تدابیر جدیدی اتخاذ کنیم و فرصتهای بیشتر و بهتری را در اختیار جوانانمان قرار دهیم. به عبارت دیگر عرصه تقابل و تعارض و همین طور مواجهه فناوری ها است. هر کشوری از دانش و فناوری بالاتری برخوردار باشد می تواند به موفقیت بیشتری دست یابد. از طرف دیگر ما کشور جوانی داریم و جوانان کشورمان از خلاقیت بسیار بالایی بز خوردارند. 

 

این بانوی بسیجی جوان می گوید؛ پایگاه شهید احمدی روشن خرمشهر در راستای پاسخ به مطالبات بر حق رهبر فرزانه انقلاب پایگاه علمی پژوهشی شهید مصطفی احمدی روشن در سال 1399 تأسیس شد.  با هدف ایجاد یک حرکت امید بخش برای نسل جوان و شناسایی و رفع خلاء های موجود در ساز و کارهای ذکر شده تشکیل شده است و پایگاه بسیج می تواند جایی براي فعالیت درعرصه هاي گوناگون باشد. یکی از مهم ترین این عرصه ها«علم و فناوري» است. 

وی ابراز داشت؛ پایگاه علمی بسیج مجموعه ای وابسته به سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری می باشد که اعضای آن از نخبگان، مخترعان، خبرگان، صاحب نظران و دانش آموختگان بوده که به عضویت این مرکز درآمده اند.

 

 وی در پایان برخی فعالیت هایی که در پایگاه علمی بسیج شهید احمدی روشن انجام میدهد را اینگونه برشمرد؛ 

 

1 برگزاری نمایشگاه دستاوردهاي علمی

2.تهیه بانک اطلاعات نخبگان

3 .معرفی مخترعین،مبتکرین و نوآوران

4 .تهیه بانک اطلاعات مسائل

5 .تلاش براي حل مسائل

6 .برگزاري کلاس هاي تقویتی

7 .برگزاري کلاس هاي آموزشی و مهارتی

8 .بازدید علمی

9 .مسابقات خلاقانه علمی

10 .خلاقیت، ایده پردازي و کارآفرینی

۱۱ .تولید محتواي چندرسانه اي

۱۲ .ساخت محصول ابتکاري و نوآورانه

۱۳ .فرهنگ سازي و گفتمان سازي

۱۴.رسانه اي کردن فعالیت هاي علمی

۱۵ .سایر برنامه هاي ابتکاري

 

امید است با توکل به خداوند متعال گام های محکمی درراستای علمی و محرومیت زدایی برای خرمشهر برداریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار