احداث مراکز بهداشت در تاکستان؛

پروژه ای برای 114 روستا

تاکسـتان یکی از بزرگترین شـهرهای تات نشین و تات زبان ایران و جهان است. پروژه احداث مرکز بهداشت تا کستان یکی از پروژه های بزرگ بسیج سازندگی استان قزوین است که در ۹ بهمن سال ۹۹ به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۵۰۷۰۹۱
|
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ تاکسـتان مرکـز شهرسـتان تاکسـتان در اسـتان قزویـن اسـت. ارتفـاع متوسـط ایـن شـهر از سـطح دریـا ۱۲۶۵ متـر اسـت. فاصلـه تا کسـتان تـا مرکز اسـتان قزوین ۳۵ کیلومتر اسـت که از جاده قدیم قزوین-همدان و آزادراه به آن متصل اسـت.

تا کسـتان یکی از بزرگترین شـهرهای تات نشین و تات زبان ایران و جهان است. پروژه احداث مرکز بهداشت تا کستان یکی از پروژه های بزرگ بسیج سازندگی استان قزوین است که در ۹ بهمن سال ۹۹ به بهره برداری رسید.

برای آشنایی بیشتر پروژه صحبتی با آقای مرتضی فیضی مسئول فنی بسیج سازندگی استان قزوین داشتیم. فیضـی در رابطـه بـا ضـرورت اجـرای پـروژه گفـت: قبـل از پـروژه احـداث مرکـز بهداشـت، مـردم منطقـه مکانـی بـرای امـور بهداشـتی و درمانـی نداشـتند. بـه لحـاظ پیگیـری وضعیـت درمانـی و بهداشـتی، پیگیـری وضـع سلامت کـودکان واکسیناسـیون و ... جایی وجود نداشـت. لذا به درخواست شبکه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین و کمک بسیج سازندگی استان بنا شد تا پروژه احداث مرکز بهداشت اجرا شود.

وی ادامـه داد: ایـن طـرح در زیربنـای ۲ هـزار و ۲۲۰ مترمربـع بـه بهره بـرداری رسـید کـه ۱۱۴ روسـتای ایـن شهرسـتان را پوشـش می دهـد. ایـن مرکـز ۴۴ هـزار نفـر از جمعیـت تحـت پوشـش شهرسـتان تا کسـتان را شـامل می شـود و از دسـتاوردهای نظـام سلامت اسـت. تا کسـتان در بحث اولویت ها و شـاخص های سلامت از بهترین شهرسـتان های اسـتان قزوین اسـت و علیرغم تمامی مشـکلات موجود در زمینه کرونا خدمات بسیار گسترده ای در این شهرستان انجام شده و در حال حاضر وضعیت مطلوبی دارد.

ارسال نظرات