پیروی از شهدا سبب می‌شود در مسیر زندگی و مسیر انقلاب اسلامی دچار انحراف نشویم

زنجان- فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) گفت: شهید ناصر اشتری در عملیات‌های دفاع مقدس خط شکن بود و در ماموریت‌های خطیر، حماسه های بزرگ خلق کرده است.
کد خبر: ۹۵۰۶۹۵۴
|
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰

پیروی از شهدا سبب می‌شود در مسیر زندگی و مسیر انقلاب اسلامی دچار انحراف نشویم

سردارجهانبخش کرمی در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر و سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: مهمترین پیام شهدا حفظ، حراست از انقلاب اسلامی، دفاع از ولایت فقیه، حفظ وحدت و انسجام در بین کل آحاد جامعه است.


وی به فعالیت‌های شهید ناصر اشتری که به عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۲ معرفی شده اشاره کرد و گفت: این شهید از فرماندهان شاخص سپاه بود که در سال ۵۸ به عضویت این نهاد مقدس درآمدند.


فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) افزود: ایشان هم در عقبه نقش ویژه داشتند و هم با شروع جنگ تحمیلی به عنوان فرمانده با مسئولیت‌های مختلف به ویژه در عملیات‌های رمضان، خیبر و بدر نقش آفرین بودند، بخصوص در عملیات رمضان که در حساس‌ترین نقطه عملیات ماموریت‌های خطیر انجام داده و خط شکن بودند.

وی ادامه داد: ایشان در عملیات خیبر در لشکر ۱۷علی بن ابیطالب، (ع) فرمانده گردان امام حسین (ع) زنجان به همراه گردان حضرت ولیعصر (عج) به فرماندهی حسن باقری بود که هر دو شهید از فرماندهان ویژه این لشکر بودند.

سردار کرمی بیان کرد: در عملیات خیبر گردان امام حسین (ع) به فرماندهی شهید ناصر اشتری درجزیره مجنون در مقابل سنگین‌ترین پاتک‌های دشمن مانند مالک اشتر فرماندهی می‌کردند، زیرا صدام دستور داده بود ارتش عراق باید جزیره مجنون را اشغال کند و طبق دستور امام راحل (ره) که جزیره مجنون باید حفظ شود شهید اشتری به همراه گردان خود از این جزیره جانانه دفاع می‌کرد.

وی ابراز داشت: صدام همراه با نیرو‌های زمینی و همراهی بیش از ۶۰۰ هواپیما جزیره مجنون را بمباران کرد و اولین عملیاتی بود که رژیم بعث، به صورت انبوه این جزیره را بمباران شیمیایی کرد و گردان امام حسین (ع) یک هفته در مقابل حملات سنگین دشمن مقاومت می‌کردند که بسیاری از افراد در این نبرد شهید یا مجروح شدند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) گفت: نبرد به قدری سنگین بود که شهید ناصر اشتری طی تماس با شهید زین الدین فرمانده لشکر ۱۷ علی‌بن ابیطالب (ع) به وی اطمینان دادند که جلوی پاتک دشمن گرفته شده و شهید اشتری در این عملیات حماسه بزرگ خلق کردند.

وی با بیان این که قدردانی از شهدا تنها با حرکت در خط ولایت میسر است گفت: پیروی از شهدا سبب می‌شود که در مسیر زندگی و مسیر انقلاب اسلامی دچار انحراف نشویم.

گفتنی است که سردار شهید محمدناصر اشتری «شهید شاخص استان زنجان در سال ۱۴۰۲» متولد دوم خرداد سال ۱۳۴۱‏ در شهرستان «زنجان» بوده و ششم فروردین سال ۱۳۶۴‏ با سمت فرمانده تیپ ۲ ‏لشکر ۳۱ ‏عاشورا، در شرق رود دجله عراق به فیض شهادت نائل آمد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار