خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام مصباح:

عید واقعی انسان روزی است که به لقاء الله متصل شود

همدان-امام جمعه شهر بهار گفت: عید واقعی انسان روزی است که به لقاء الله متصل شود و نیز بالاترین عید ما در کنار خدابودن و در محبت خدا و رحمت خدا بودن است.
کد خبر: ۹۵۰۶۸۶۴
|
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسيج از بهار، حجت‌الاسلام رضا مصباح در خطبه‌های نماز عید سعید فطر شهر بهار با سفارش همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: افطار ماه مبارک رمضان به واسطه‌ اقامه نماز عید فطر ما کامل می‌شود، نماز عیدی که بالاترین توفیق برای یک بنده خالص و مخلص خدا است.

وی افزود: روز عید است، عید یعنی عود به آنچه که خداوند متعال بر او مقرر کرده است، عید واقعی انسان روزی است که به لقاء الله متصل شود و نیز بالاترین عید ما در کنار خدابودن و در محبت خدا و رحمت خدا بودن است.

امام جمعه بهار به قرائت روایتی از قرآن کریم پرداخت و گفت: باید محبت خداوند متعال را به خود جلب کنیم و با توجه به کسانی که از خوف جهنم عبادت بندگی خدا را می‌کنند این افراد از ملائکه الهی هدیه دریافت می‌کنند و آنهایی که به واسطه بهشت عبادت خدا را می‌کنند از ملائکه رحمت جایزه دریافت می‌کنند اما آنهایی که فقط به جهت محبت خدا و رضای خدا روزه می‌گیرند این افراد از دستان خداوند متعال جایزه می‌گیرند.

وی تصریح کرد: روز عید روزی است که انسان به حقيقت خود نائل میشود، امام صادق(ع) می‌فرمایند «در صبح عید فطر بشتابید به سوی جوایزی که خداوند متعال برای ما در نظر گرفته است»، باید شاکر باشیم به این عیدی که خود خداوند متعال کسی است که به همه ما عیدی می‌دهد.

مصباح بیان کرد: ای کسانی که تقوا ایمان آوردید، در همه کار خدا را شاهد و ناظر ببینید و به آنچه که خدا وعده کرده اعتماد کنید، ماه رمضان به ما یاد داد دوستی و همنشینی با راستگویان اساس کار است، کسی را همنشین قرار دهید که  اساس کار او راستی و درستی باشد و از عوامل تربیت و جلوگیری از انحراف انسان، انسان‌های با تقوا هستند، اگر خدای نکرده نگاه و اعمال ما، تقوا گونه نباشد و نگاهمان به خدا نباشد؛ خسران بزرگ در انتظار انسان است و این خسران بزرگ انسان انحراف از مسیر خدا است.

وی تصریح کرد: از رهبران الهی جدا نشوید، چرا که ولایتمداری و ولایت پذیری و خروج از هوای شیطان باید اساس کار ما باشد چرا که اساس کار شیطان این است که مارا در فقر نگه می‌دارد و ما را امر به فحشا می‌کند و اما کار خدا آمرزش است، ماه رمضان به ما یاد داد مغفرت خدا بر آنچه که خدا بر ما مد نظر دارد وسعت دارد و باید حذب شیطان(ایادی کفر و نفاق)  را بشناسیم و دور شویم.

امام جمعه بهار بیان کرد: آمریکا و آنچه که در پناه آمریکا است؛ اسرائیل و آنچه که در یوغ استکبار است، همه نوید نابودی است، پس سعی کنیم، آنچه خدا وعده می‌دهد به وعده الهی  دلخوش باشیم و توکل کنیم که بهترین پاداش ما در مسیر تقوا است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار