خبرهای داغ:
حجت الاسلام رضا مصباح:

شاخصه کلیدی عید فطر استکبارستیزی است

همدان-خطیب جمعه شهرستان بهار گفت: شاخصه کلیدی عید فطر استکبارستیزی است و بالاترین استکبار نفس اماره و هوس‌های شیطانی است که باید با این نوع نگاه و نمادها پیش رویم.
کد خبر: ۹۵۰۶۶۵۱
|
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام رضا مصباح در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهر بهار با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: عمر و فرصت درگذر  است باید فرصت‌ها را غنیمت بشماریم، ماه رمضان ماه بندگی و ضیافت الهی است، و  بهترین فرصت از جانب خدا برای تهذیب نفس و پاک و زلال شدن برای قرار گرفتن در راه تعالی و رسیدن به رستگاری و غلبه بر نفس  اماره، ماهی که خداوند ما را دعوت کرد و توفیق داد تا در این ضیافت قرار بگیریم.

وی افزود: باید با مداومت بر خواندن کتاب انسان ساز و نماز اول وقت و قرار دادن خود در معرض آیات قرآن، معرفت و بینش خود را به خدای مهربان بیشتر کنیم و اگر در این مسیر انسان صبور باشد فرجام نیکویی در انتظار او است.

امام جمعه بهار عنوان کرد: به فرموده نبی مکرم اسلام (ص) ماه مبارک رمضان، ماه خداست و مزد روزه دار به دست خداست و خدا پاداش روزه داران را می‌دهد و یا خود پاداش روزه‌دار میشود، بنابراین روزه داری یک بعد جسمانی و یک بعد روحانی است که باعث جلای قلب، از بین بردن خواهش‌های نفسانی، از بین بردن شهوت طبع حیوانی و پاک کردن جوارح انسان و آباد کردن ظاهر و باطن انسان می‌شود.

وی تصریح کرد:  باید آنچه در ماه رمضان توفیق آن را پیدا کرده‌ایم حفظ کنیم و آن را سلامت بداریم چرا که بهترین اندوخته و توشه برای آخرت ما است، بر بندگی خدا عادت کنیم و آن را ملکه ذهن کنیم و از لذت مناجات و بندگی دست برنداریم، انس و خلوت قرآن را با  چیزی عوض نکنیم چرا که آنچه از معرفت خدا برای ما می‌ماند عقیده ما است و آنچه به کار ما می‌آید اندوخته ما در تقرب به ذات اقدس الهی است.

مصباح در ادامه با تبریک پیشاپیش حلول ماه شوال و عید فطر بیان کرد: هر روز ماه رمضان یک افطار داشت و افطار ماه رمضان هم عید فطر است و عید فطر روز وعده و پاداش الهی و نماد حق گرایی و نماد پیوند سیاست و دیانت است و مومن در دم افطار به خاطر عمل کردن به وظیفه خود و جلب رضایت خدا و توفیق دعوت به ماه رمضان که بالاترین توفیق است، شاد است  و باید شاکر این نعمت و رحمت الهی باشیم ودر مسیر بندگی خدا باشیم و باید این محبت و لطف الهی را قدر بدانیم و دنبال هوای نفس و منیت در دنیای زودگذر نباشیم.

وی تصریح کرد: شاخصه کلیدی عید فطر استکبارستیزی است و بالاترین استکبار نفس اماره و هوس‌های شیطانی است که باید با این نوع نگاه و نمادها پیش رویم.

خطیب جمعه شهرستان بهار همچنین با تبریک فرا رسیدن دوم اردیبهشت سالروز صدور فرمان امام برای تاسیس بزرگترین حافظ انقلاب اسلامی یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸، گفت: نیروهای تاثیرگذار سپاه بیشترین نقش را در انقلاب و نظام ایفا کردند به سان شجره طیبه‌ای که در جای جای ایران نقش آفرینی می‌کنند و هرجایی مشکلی باشد در سیل، زلزله، مشکلات معیشتی و اموراتی که باید همه باشند، سپاه ارکان ثابت است و باعث هراس دشمنان انقلاب است و رعشه بر اندام دشمن می‌اندازند و شاهد واکنش سریع مردمی نیروی مولد انقلاب در تمام عرصه‌ها توسط نیروهای چهارگانه سپاه قدس، هوا فضا، سازمان اطلاعات و  جنگ های نوین که نماد اقتدار و عزت و آرامش و امنیت هستیم که حافظ نظام و انقلاب و تمامیت ارضی و امنیت مملکت و نظام هستند.

وی افزود:  نیروهای مسلح حصار محکم نظام و انقلاب هستند، سربازانی  که در راه امنیت و حراست مملکت و نظام و انقلاب بزرگترین ثمره هستند و باید در بحث حرکت و پیشرفت پویا باشند و آمادگی تمرکز و دقت درحراست و امنیت را داشته باشند و ولایت‌مدار و متحد باشند.

مصباح با بیان اینکه الحمدالله ارتش ما ولایی، متعهد و معتقد و خودساخته، ولایت مدار و عظمت‌مند است و با ارتش تمام دنیا متفاوت است، اضافه کرد: همچنین حضرت امام خمینی(ره) فرمودند «اگر سپاه نبود، کشور نبود»، «از سپاه راضی هستم و به هیچ وجه نظرم برنمی‌گردد» و مقام معظم رهبری می‌فرمایند «از سپاه خیلی راضی هستم اما قانع نیستم و این بالاترین تاج و مدال بر سر سپاه غیور ما است».

وی با اشاره به نگرانی‌های حضرت آقا در این ایام بیان کرد: اساس نگرانی در جامعه امروز ما و آنچه که دشمن آن را هدف قرار داده مسئله استقلال اقتصادی کشور است، باید کشور در بعد اقتصادی استقلال داشته باشد و راهبرد اصلی در استقلال اقتصاد دلارزدایی است؛ باید دولت قدم‌های محکم و راسخ در این زمینه بردارد و از روش‌های جایگزین دلار استفاده کند، پیمان پولی دوجانبه و چندجانبه، پیمان‌های منطقه‌ای و روش‌های تهاتر و رمز ارز و پول دیجیتال و هر آنچه استقلال در عرصه اقتصاد را بیشتر کند استفاده کند و دریچه و روزنه نفود دشمن را ببندد.

امام جمعه بهار با تاکید بر اینکه مقاومت اساس کار است، به مسئله عقب نشینی صهیونیست‌ها از تعرض بر مسجدالاقصی اشاره کرد و گفت:  بنا بود در ماه مبارک رمضان مسلمانان را از نماز خواندن و عبادت در مسجدالاقصی منع کنند، اما با اتحاد با یکپارچگی مسلمانان و عقب نشینی نکردن و اتحاد و انسجام  و فراخوان گسترده گروه‌های مقاومت در مسجدالاقصی باعث عقب نشینی صهیونیست‌ها شد و این جنبه خودسازی و جنبه استکبارستیزی همه درس است.

وی عنوان کرد: ماه رمضان این وعده پیروزی را به ما درس داد و به تنگ آمدن صهیونیست‌ها و زبون شدن آنها با حملات مقاومت انجام شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار