گفتگوی ویژه رییس سازمان بسیج حقوقدانان ایلام؛

تشریح اقدامات رزمایش نوروزی ۱۴٠۲بسیج حقوقدانان استان

اقدامات رزمایش نوروزی ۱۴٠۲در گفتکوی ویژه با رییس سازمان بسیج حقوقدانان تشریح شد.
کد خبر: ۹۵۰۶۶۲۱
|
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج ایلام؛ با توجه به پایان رزمایش نوروزی بسیج حقوقدانان و ماه مبارک رمضان، مصاحبه‌ای با سرهنگ منوچهر ملکی رییس بسیج حقوقدانان سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام داشتیم و از وی در رابطه با رزمایش نوروزی ۱۴۰۲ پرسیدیم.


سرهنگ ملکی:  با آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما در ماه مبارک رمضان و تبریک عید سعید فطر، امیدوارم که در این ماه پربرکت توشه‌ای پربار برای آخرت ذخیره کرده باشید. عرض شود که بمنظور مشارکت بسیجیان در کار‌های خیر و کمک به نیازمندان؛ رزمایش نوروزی ۱۴۰۲ از طرف مرکز به ما ابلاغ شد و با فراخوانی و جلسات هم اندیشی که داشتیم علیرغم مشغله‌های فراوانی که مردم در پایان سال و آغاز نوروز با آن مواجه هستند، توانستیم ۱۱ گروه جهادی از بسیجیان حقوقدان استان را در مرکز استان و شهرستان‌ها ساماندهی کنیم و با تعاملات مضاعفی که با دستگاه قضایی استان داشتیم موفق شدیم تعداد ۲۳ گروه جهادی بسیجیان حقوقدان را در سامانه اطلس بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین (ع) ثبت کنیم. با کار شبانه روزی و فشرده جلسات توجیهی را بصورت حضوری و غیرحضوری برگزار کردیم و به لطف خدا رزمایش نوروزی بسیج حقوقدانان از ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱ با رمز مقدس یا امام حسن مجتبی (ع) آغاز شد و تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ به پایان رسید.


خبرنگار:  اقداماتی که با کمک خیرین انجام شده؟ 

سرهنگ ملکی:  با جلساتی که با گروه‌های جهادی و خیرین و دستگاه‌های خدمت رسان داشتیم، نهایتاً موفق شدیم با کمک گروه جهادی شهید رضایی و سایر خیرین مردمی و همچنین دفتر آستان قدس رضوی در ایلام تعداد ۱۲ سری جهیزیه را برای نوعروسان نیازمند و خانواده‌های معسرین به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان تهیه کرده ایم و به امید خدا در آینده نزدیک تحویل آنان خواهد شد.

خبرنگار دید وبازدید خانواده های زندانیان درایام نوروز؟  

سرهنگ ملکی ؛ با توجه به فرارسیدن ایام نوروز و دید و بازدید‌های خانوادگی تلاش کردیم که زمینه بازگشت زندانیان به کانون گرم خانواده‌ها را فراهم کنیم که رایزنی و گفتگو با شکات و مصالحه و همچنین کمک گرفتن از نهاد‌های مربوطه توانستیم که ۸ زندانی جرایم غیر عمد مالی را آزاد و در شب عید به آغوش خانواده‌ها بازگردانیم.

خبرنگار: کمک مومنانه در این رزمایش؟ 
رییس بسیج حقوقدانان ایلام : از زمانی که مقام معظم رهبری فرمان کمک مومنانه را صادر فرمودند، نهضت کمک مومنانه در بسیج حقوقدانان آغاز شده و تا به حال نیز ادامه دارد، در این رزمایش با کمک خیرین جهادی، مسئولین کانون‌ها و از محل منابع سازمان بسیج حقوقدانان موفق شدیم که تعداد ۴۲۰ بسته معیشتی به ارزش هربسته یک میلیون تومان و جمعاً به مبلغ ۴۲۰ میلیون تومان با رعایت کرامت و حفظ شأن به نیازمندان، معسرین و تعدادی از خانواده‌های زندانیان جرائم غیر عمد تحویل بدهیم. 

 

خبرنگار: اطعام مهدوی در ماه مبارک رمضان؟ 


ملکی: در راستای سنت حسنه اطعام مهدوی در ماه مبارک رمضان، قریب به ۴ هزار پُرس غذای گرم در آشپزخانه‌های خانگی توسط گروه‌های جهادی بسیج و مسئولین کانون‌ها طبخ و در شب‌های قدر در محلات محروم و حاشیه نشین توزیع شد.

خبرنگار: خدمات ارایه شده قضایی؟ 

سرهنگ ملکی: در این رزمایش یک‌ماهه که در طی نوروز و ماه مبارک رمضان جریان داشت تعداد ۲۳۷ مشاوره حقوقی رایگان به افراد بی بضاعت و دارای مشکلات حقوقی ارایه شد و همچنین تعداد ۸ فقره پرونده خصومت ونزاع توسط حقوقدانان بسیجی حل وفصل شد.

در ادامه ملکی رئیس سازمان بسیج حقوقدانان سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام افزود؛ در این رزمایش از مراکز روانی و توانبخشی مردان وزنان استان با حضور مراجع ذیربط بازدید کردیم و برای رسیدگی و حل مشکلات این مراکز و بیماران روانی، مطالبه گری حقوق بیماران، نحوه برخورد حقوقی و حمایت قضایی از آنان، بهبود وضعیت روحی و روانی و حل مشکلات پزشکی آنان، تدابیر لازم اندیشیده شد.

سرهنگ ملکی در پایان یادآور شد که سپاه پاسداران که با فرمان تاریخی بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) در ۲ اردیبهشت ۱۳۵۸ تأسیس شد و مطابق قانون اساسی مهمترین وظیفه اش حفظ دستاورد‌های نظام و انقلاب است که سپاه پاسداران با تکیه بر نیروی عظیم بسیج و تاکید بر ایمان انقلابی و روحیه جهادی در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و خدمت رسانی به مردم وارد شده و به لطف خدا در تمام میدان‌ها موفق عمل کرده است. ما در مجموعه بسیج حقوقدانان با تمام وجود از حضور حقوقدانان عزیز و وکلا برای فعالیت در بسیج استقبال می‌کنیم و با تمام امکانات و ظرفیت‌ها برای کمک به مردم و حل مشکلات حقوقی و پیشگیری از وقوع جرایم در جامعه استفاده خواهیم کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار