2 میلیون و 340 هزار بسته مومنانه در اختیار نیازمندان شهرستان‌های تهران قرار گرفته است

فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران گفت: 2 میلیون و 340 هزار بسته مومنانه تاکنون در اختیار نیازمندان شهرستان‌های تهران قرار گرفته است
کد خبر: ۹۵۰۶۰۸۸
|
۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳

سردار سرتیپ احمد ذوالقدر روز چهارشنبه در هجدهمین مرحله رزمایش کمک‌های مومنانه سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران در حرم مطهر امام خمینی (ره) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان تهران، اظهار داشت: امروز 29 فروردین سال 1402 در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره)،هجدهمین مرحله کمک مومنانه سپاه سید الشهدا (ع) بعد از کرونا در حال توزیع است.
فرمانده سپاه سیدالشهدا علیه السلام استان تهران افزود: تا امروز 2 میلیون و 340 هزار بسته مومنانه توسط خیرین و قرارگاههای مختلف محرومیت زدایی و توسط سپاه سید الشهدا جذب شده و در استان تهران توزیع شده است.
وی تصریح کرد:در این مرحله 70 هزار بسته آماده شده و علاوه بر این محموله گوشت مرغ نیز به همراه بسته مومنانه توزیع می‌شود، همچنین یک میلیون و 200 هزار تومان ارزش هر بسته مومنانه است که این 70 هزار بسته در شهرستان های استان تهران توزیع می شود.
سردار ذوالقدر بیان کرد:با کمک خیرین شهرستان‌ها توافق کرده‌ایم هر تعداد بسته‌ای که به آنها واگذار می‌کنیم به همان میزان شهرستان نیز باید خیرین را پای کار بیاورد بنابراین این مرحله 140 هزار بسته مومنانه برای ماه مبارک رمضان خواهد شد.
وی عنوان کرد:ما ابتدای ماه مبارک رمضان در ایام نوروز این کار را انجام دادیم و بعضی از اقلام نیامده بود، از این رو بسته ‌ها در این همایش و کار تبلیغی و کار رسانه ای امروز به عنوان بخشی از کار متمرکز سپاه در حرم حضرت امام به نمایش گذاشتیم.
فرمانده سپاه سیدالشهدا علیه السلام استان تهران خاطرنشان کرد: از این فرصت استفاده می کنیم به تمام کسانی که امکان خیر دارند متمکنین که می توانند از کسانی که در معیشت مشکل دارند دستگیری کنند به حوزه ها و نواحی و قرارگاه ما اعتماد کرده و در این کار خیر و خداپسندانه که کار غیر دولتی است حضور یابند.
وی گفت:این 2 میلیون و 300 هزار بسته مومنانه برای برخی از خانواده ها در چند نوبت تکرار شده است، منتها برای اینکه از این مرحله عبرو کنیم کار اشتغال برای سرپرست خانوار و نیازمندان در سطح شهرستان‌ها در قالب ایجاد کارگاهها و وام اشتغال زایی پیش بینی شده است تا بتوانند خودگردان باشند.
سردار ذوالقدر افزود:این کمک برای این است عقب ماندگی شان جبران شود و یا به اعتباری توانمند شوند و کار خود را دنبال کنند، ما در مراحل مختلف نوع توزیع مان نیز متفاوت بوده است بخشی در کرونا بود که به همه کسانی که امکان داشت شغل خود را به دلیل کرونا از دست داده بودند تحویل دادیم.
وی تصریح کرد:همچنین بخش هایی را به مساجد توسط هیات امنا و پایگاه مقاومت و ائمه جماعات اعتماد کردیم و در اختیارشان قرار دادیم و بخش هایی نیز دانش آموزی بود که به کمک معلمین و مربیان و مدیران مدارس انجام گرفت تا دانش‌آموزان را شناسایی کنند.
فرمانده سپاه سیدالشهدا علیه السلام استان تهران بیان کرد:بخش هایی نیز شناسایی خود قرارگاه محرومیت زدایی سپاه حضرت سید الشهداست که در نواحی مختلف مستقر است و این ها را شناسایی می کند و با کرامت انسانی و با رعایت تمامی شئونات تقدیم آنها می شود.
وی اظهار داشت:برای برای جهاد آبرسانی با توجه به اینکه بحران آب داریم با آب منطقه و فاضلاب تهران بزرگ غرب و شرق قراردهایی را بستیم و 23 حلقه چاه تعهد کرده ایم تا احداث شود از این 9 مورد احداث شد در اختیار روستاها قرار گرفت.
سردار ذوالقدر خاطرنشان کرد: 4 منبع آب زمینی روستایی تعهد کرده ایم که دو مورد انجام شد، همچنین
7 کیلومتر آسفالت جاده های بین روستایی را تعهد داشته ایم که 7 کیلومتر و 100 متر است و سال 1401 تحویل روستائیان دادیم یک بخشی 2 هزار کیلومتر و 5 کیلیومتر تعهد کرده ایم تا لوله گذاری آب روستایی انجام شود بخشی تحقق یافته است روستاهایی داریم با 300 خانوار آب شرب توسط آب سالم و لوله کشی و ترمیم لوله های اصلی روستایی و بخش های مختلف مانند خانه سازی برای کمیته امام مددجویان کمیته امام و تفاهم نامه ای داریم در روستاها و یک بخشی نیز برای بافت فرسوده روستایی شروع شده است که با کمک مسکن و شهرسازی این اقدام نیز را به پیش می بریم.

خبرنگار میثم پاشنگ 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار