خبرهای داغ:
گزارشی از جشن روزه اولی های تبریز؛

امروز خدا را در جمع دختران معصوم صدا زدم

تبریز- با دیدن برگزاری جشن روزه اولی ها انگار منم همان روزه اولی آن سال ها بودم که در بین این دختران معصوم 9 ساله ایمانم جوانه زد تا کمی از این همه رنگ و لعاب و فریب های دنیا پناه ببرم به دامان خدا و خدا را این بار نه در شب احیا که بین این دختران معصوم صدا زنم.
کد خبر: ۹۵۰۵۶۴۹
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۳

خبرگزاری بسیج، رقیه غلامی؛ وقتی خبر برگزاری جشن روزه اولی ها را شنیدم به یکباره ذهنم رفت سال اولی که روزه گرفتم و پدرم برایم یک جشن ساده تکلیف گرفت و اعلام کرد که دیگر من نیز مکلف شدم برای عبادت هایی که دیگر برایم واجب بود.

آن زمان جسم نحیفی داشتم و همه سفارش می کردند که روزه را از سال های بعد بگیرم ولی من مصمم بودم و پدرم هم با خوراکی های مقوی تلاش می کرد اراده ام را بیازمایم و خوب هم از این آزمون برآمدم و روزه هایم را  گرفتم برخلاف برخی اعتقادات امروز که تا تقی به توقی می خورد همه فتوای مجتهدی صادر می کنند.

آن سال من روزه ام را به خوبی گرفتم و خودم را محک زدم که می توانم اراده کنم برای انجام کاری و چه زیبا و بهتر که این اراده پای اعتقاد و ایمانم باشد.

و امروز با دیدن برگزاری جشن روزه اولی ها انگار منم همان روزه اولی آن سال ها بودم که در بین این دختران معصوم 9 ساله ایمانم جوانه زد تا کمی از این همه رنگ و لعاب و فریب های دنیا پناه ببرم به دامان خدا و خدا را این بار نه در شب احیا که بین این دختران معصوم صدا زنم.

دختران معصومی که روزی مادران این سرزمین خواهند شد و فرزندانی برومند برای آینده کشور تربیت خواهند کرد، دختران معصومی که دشمن از هراس شجاعت و نجابت آن ها هرازگاهی بر طبل توخالی خود می کوبد اما دریغ دختران سرزمین من از همان آغاز انقلاب تاکنون در برهه های سخت خوب از پس امتحان برآمدند، از اعزام فرزندان خود به دفاع از کشور تا حضور خود در جبهه برای یاری آن ها.

و اینک همان دختران معصوم روزهای گذشته با تربیت مدافعان برای پاسداری از گوشه گوشه مرزهایمان در قالب مادران جوانی درخشیدند همچون مادر شهید آرمان علی‌وردی از شهدای امنیت که در حاشیه برگزاری این جشن گفت: وصیت فرزندم بیش از همه در مورد احترام به پدر و مادر و به ویژه رعایت حجاب بود که خواهش دارم این حکم صریح قرآنی در جامعه مورد توجه واقع شود تا خون شهدا پایمال نشود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار