توانمندسازی و گسترش عدالت اجتماعی دو هدف مشترک سپاه و صندوق بیمه اجتماعی عشایر

فرمانده سپاه ناحیه عشایر کهگیلویه و بویراحمد با مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان دیدار و بر لزوم توانمند سازی و گسترش عدالت اجتماعی جامعه عشایری تاکید کردند.
کد خبر: ۹۵۰۵۳۸۰
|
۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ پاسدار حسن رضایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان در این دیدار گفت: به تعبیر امام خمینی (ره)، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی عشایر ذخایر انقلاب هستند و ما باید از این میراث به خوبی مواظب کنیم.


وی افزود: تقریبا بیش از 90 درصد جامعه عشایری شاغل محسوب می شوند و این قشر اکثر اعضای خانوارش شاغل هستند به طوری که از 6 سال تا بالای 70 سال زن و مرد همه مشغول به فعالیت هستند و نرخ بهره وری در جامعه عشایر استان بالاست.

سرهنگ رضایی گفت: سپاه،امور عشایر و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر باید در کنار هم ، همه تلاش خود را برای رفع موانع و مشکلات این قشر ارزشمند که همواره پشتیبان این نظام و آرمان های نظام هستند انجام دهند.

کرمی مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ،روستاییان و عشایر استان ضمن تقدیر و تشکر از فرمانده پر تلاش و جهادی بسیج عشایری استان گفت:به موجب آیین‌نامه، دولت مکلف است با تقویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر نسبت به بیمه مادران خانه‌دار دارای سه فرزند و بیشتر در صورتی که مادر غیر شاغل بوده و شرایط احراز مفاد آیین نامه را دارا باشد، اقدام نماید.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان گفت:صددرصد حق بیمه مادران مشمول قانون و مفاد آیین‌نامه توسط دولت پرداخت می‌شود. همچنین با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند دو سال به سوابق بیمه ای بیمه شده نیز افزوده خواهد شد.

وی در ادامه خواستار همکاری هر چه بیشتر و بهتر، و اطلاع رسانی دقیق از طریق تریبون نماز جمعه توسط ائمه جمعه در استان شدند.

کرمی افزود :در حال حاضر هزار ۱۱۶ نفر مستمری بگیر در استان کهگیلویه و بویر احمد وجود دارد که بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان کهگیلویه و بویر احمد ۳۰ هزار تا بیمه شده دارد.

وی گفت: هدف ما کمک به جامعه محرومین و برقراری عدالت اجتماعی در جامعه روستایی و عشایری است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار