در نشست شورای فرهنگ عمومی مطرح شد؛

بی ‌حجابی‌ بنیان خانواده را متزلزل می کند/ لزوم برخورد "اقناعی" در زمینه حجاب و پوشش

نشست شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی با حضور انماینده ولی فقیه در استان مرکزی و مسئولان فرهنگی استان و شهرستان اراک برگزار و بر اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تاکید شد.
کد خبر: ۹۵۰۵۰۹۵
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در نشست شورای فرهنگ عمومی با تاکید بر اینکه دشمنان نظام اسلامی سال گذشته با بهره‌گیری از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی درصدد ترویج بی‌حجابی در جامعه ایران اسلامی بودند که با هوشیاری بخش بزرگی از جامعه این توطئه خنثی شد، افزود: بی‌توجهی به عفاف و حجاب بنیان خانواده را متزلزل و آسیب‌های جبران ناپذیری به جامعه وارد می‌کند.

وی افزود: نیاز است آحاد جامعه نسبت به رعایت حجاب توجه ویژه داشته باشند؛ برخی افراد زخم‌خورده از هر فرصتی برای عقده‌گشایی استفاده می‌کنند، بنابراین لازم است مسئولان با تبیین شرایط موجود و توطئه‌ پراکنی‌های دشمنان برای نسل جوان در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تلاش کنند.
آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی تصریح کرد: انتظار است زنان و دختران میهن اسلامی در راستای حفظ حرمت خون مقدس شهدا و آرمان‌های نظام اسلامی نسبت به رعایت حجاب و عفاف توجه ویژه داشته باشند.

لزوم برخورد "اقناعی" در زمینه حجاب و پوشش

فرزاد مخلص الائمه، استاندار مرکزی نیز در این نشست با اشاره به اهمیت اقناع سازی و فعالیت‌های تبیینی در خصوص عفاف و حجاب گفت: تبیین در راستای اقناع‌سازی برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی یک اولویت و ضرورت مهم است.

وی با ابراز خرسندی از وضعیت استان مرکزی درخصوص مسائل فرهنگی و اجتماعی افزود: وضعیت استان مرکزی درخصوص  عفاف و حجاب حاد نیست و البته برای رسیدن به وضع مطلوب فاصله زیادی داریم و باید تلاش شبانه‌روزی داشت؛ قرارگاه عفاف و حجاب این استان در سال گذشته رتبه دوم را در کشور کسب کرد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه در حوزه تصمیم گیری و سیاست‌گذاری در مسائل فرهنگی و اجتماعی باید از تجربیات موفق استفاده کرد، گفت: عمل به وظیفه توسط دستگاه‌های مختلف یک ضرورت مهم است و نیاز است برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی انگیزه‌ها و اراده‌ها دو چندان شود تا کارها اثربخشی مناسب داشته باشد.

مخلص الائمه تأکید کرد: همه مدیران دولت موظف هستند در چارچوب گفتمان دولت سیزدهم حرکت کنند و تا زمانی که این‌گونه نباشد به شرایط مطلوب نخواهیم رسید.

وی افزود: نظام اداری استان مرکزی بر اساس گفتمان مسئله محوری نتیجه‌گرا است و همه باید در این راستا تلاش جدی داشته باشند؛ دستگاه‌های دولتی باید در راستای اجرای راهبردهای دولت که برگرفته از نگاه و گفتمان حاکم بر دولت سیزدهم است، پیشگام باشند.

 استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد هماهنگی و کمک به سایر دستگاه‌ها و شناسایی، توانمند سازی، ساماندهی و نظارت فضای مجازی استان و به خصوص تولید و نشر محتوا و خدمات فرهنگی مورد نیاز جامعه با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های دولتی، مؤسسات و فعالان فضای مجازی شورای فضای مجازی استان مرکزی تشکیل و کار سازماندهی اعضای آن قبل از عید انجام شده و به زودی تشکیل جلسه خواهد داد و فعالیت خود را با جدیت آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/  

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار