دعوت اساتید، دانشجویان و نهادهای مختلف وابسته به بسیج جهت حضور پرشور و حماسی در راهپیمایی روز جهانی قدس

اساتید و دانشجویان بسیجی در کنار نهادها و سازمان‌های مختلف با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای از مردم انقلابی و مؤمن قم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت به عمل‌آورند.
کد خبر: ۹۵۰۴۳۶۳
|
۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲

دعوت اساتید، دانشجویان و نهادهای مختلف وابسته به بسیج جهت حضور پرشور و حماسی در راهپیمایی روز جهانی قدس

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم در بيانيـه سازمان بسیج مداحان و هیئت مذهبی استـان قم  در خصوص روز جهانی قدس آمده است: روز قدس که محور وحدت و نمایش یکپارچگی جهان اسلام است میراث گران‌بهای بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی بر مبنای  اعتقاد و پایبندی به اندیشه وحدت، انسجام اسلامی و انقلابی‌گری در مقابل زورگویان و قلدران جهانی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان نامگذاری گردید تا یادآور آرمان و هدف مقدس و بزرگ جامعه اسلامی در بازپس‌گیری قطعه‌ای جدا نشدنی از جهان اسلام که توسط رژیم جعلی اسرائیل  با تبانی و همفکری دولت‌های استعماری به جهت سرکوبی و استعمار ملل اسلامی به اشغال درآمده، باشد.

آنچه اخیراً اتفاق افتاده و در کلام تحلیلی مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله الله العظمی امام خامنه‌ای بیان گردید ، نابودی اسرائیل از درون است. وقایع اخیر فلسطین اشغالی، بی ثباتی سیاسی – تغییر چهار نخست‌وزیر طی چهار سال- و اعتراضات خیابانی چند صدهزارنفری در تل‌آویو، باعث شده این گزاره در افکارعمومی پررنگ شود که اسرائیل به فروپاشی از درون نزدیک شده است. توجه به مفهوم «فروپاشی از درون» اتفاقی است که روز قدس امسال را متفاوت‌تر از سال‌های گذشته می‌کند.

 همانگونه رهبر فرزانه انقلاب در دیدار مسئولان نظام فرمودند : «رژیم صهیونیستی در عمر هفتادوپنج‌ساله خودش هرگز گرفتاری‌های هولناکی مثل امروز نداشته.  و در فرازی دیگر فرمودند: ما گفتیم «بیست ‌وپنج ‌سال دیگر را نمی‌بینید»، خودشان عجله کردند، زودتر می‌خواهند از بین بروند. اسرائیل به سمت ضعف در حرکت است و گروه‌های جهادی ضداسرائیلی به سمت قدرت؛ این دو جایی از هم خواهند گذشت و آن وقت، موازنه قدرت تغییر خواهد کرد.

از این رو مداحان و شاعران و هیئت مذهبی استان قم ضمن تجدید میثاق با امام و مقتدای جبهه عظیم مقاومت امام خامنه‌ای دام ظله فرمانده کل قوا آمادگی همه جانبه خویش را حتی برای حضور فیزیکی در جبهه نبرد با استکبار جهانی بالاخص صهیونیسم جنایتکار اعلام داشته و با حضور فعال در تمامی عرصه‌های هفتگانه مبارزه و جهاد ترسیم شده توسط امام مسلمین در بیانیه گام دوم به زمینه سازی برای ایجاد تمدن عظیم اسلامی که همان موعود انبیا توحیدی علیهم‌السلام و کتب آسمانی است مبادرت می‌ورزیم و همراه با ملت غیور ایران در راهپیمایی روز قدس با مشت‌های گره کرده انزجار خود را از اقداماتت ظالمانه صهیونیسم بین الملل و استکبار جهانی اعلام میدرایم .

 بسیج هنرمندان استان قم: قدس در انتظار انتقام است

"یاسر محمدی"مسوول سازمان بسیج هنرمندان استان قم نیز در بیانیه‌ای تاکید کرده است: این فریاد بیدار باش امام عاشقان، شلاقی بود بر ذهن‌های خفته ملت اسلام، تا از خواب عمیق غفلت بیدار شوند و در برابر ستمگران تاریخ، با قامتی برافراشته قیام کنند.

اکنون که سال‌ها از سخنان پیامبرگونه آن بزرگ مرد الهی گذشته است، می‌بینیم که روز قدس، شهرتی جهانی یافته و مرزها را در نور دیده و در اعماق دل و جان ملت‌های آزاداندیش جهان، و به ویژه کشورهای اسلامی، نفوذ کرده است.

حرف، همانی است که امام راحل عظیم الشأن فرمود: اسرائیل بایستی محو بشود , بحث، بحث یهودی ستیزی نیست. مسئله، مسئله غصب خانه مسلمین است.روز قدس، یک روز جهانی است. روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است؛ روز مقابله ملت‌هایی است که در زیر فشار ظلم آمریکا و غیرآمریکا بودند. روزی است که باید مستضعفین مجهز بشوند در مقابل مستکبرین و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند. متعهدین این روز را روز قدس می‌دانند .. و باید همان طور که ایران قیام کرد و دماغ مستکبرین را به خاک مالید ، تمام ملت‌ها قیام کنند و این جرثومه‌های فساد را به زباله دان ها بریزند.

از گروه‌های محترم هنری که امسال در راهپیمایی روز قدس نقش آفرینی می‌کنند تشکر و قدردانی می‌کنم و همان طور که سردار موحد عزیز در بیانیه روز قدس فرمودند" که جهان برای عصر پسا صهیونیسم آماده شود " خود را مهیای تشریف فرمایی قطب عالم امکان حضرت بقیه الله الاعظم روحی فداه کنیم چرا که قدس در انتظار انتقام است.

 

کانون بسیج اساتید دانشگاه قم: رفراندوم تنها راه حل دموکراتیک مساله فلسطین است

کانون بسیج اساتید دانشگاه قم نیز طی بیانیه‌ای آورده است:  قدس شریف اولین قبله‌گاه مسلمین و جایگاه رفیع و آسمانی معراج پیامبر اکرم اسلام (ص) است و حقیقتاً امروز آینه تمام‌نمای مظلومیت در اوج تظلم‌خواهی بوده که چهره کریه و سیاه استکبار و صهیونیست جهانی را بر همگان آشکار ساخت. 

ابتکار بی‌نظیر، بسیار ارزشمند و راهبردی حضرت امام خمینی(ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز قدس، مسئله فلسطین و قدس شریف را با هویت دینی جهان اسلام پیوند زده و این مناسبت را به‌مثابه رسانه‌ای برای بازتاب و پژواک فریاد مظلومیت مردم فلسطین و ستمکاری صهیونیسم غاصب قرار داده است.  روز قدس با زنده نگه‌داشتن آرمان رهایی فلسطین، همواره صحنه نمایش چهره واقعی مدعیان دروغین حقوق بشر و حامیان رژیم تروریستی صهیونیسم بوده و حقانیت و مظلومیت ملت فلسطین را به رخ جهانیان می‌کشد.

روز قدس نماد تفوق عزت بر ذلت و مقاومت بر سازش است و بی‌تردید این ابتکار را باید یکی از مهمترین عوامل مهار تجاوزطلبی رژیم صهیونیست و حامیان جنایتکار آن در منطقه دانست.

جمهوری اسلامی ایران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای راه فلسطین و مقاومت بویژه سردار سرافراز ایران و اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، با تاکید بر تداوم سیاست اصولی حمایت از مبارزات رهاییبخش مردم فلسطین و مقابله با اشغالگران غاصب و جنایتکار صهیونیست و ضرورت قطعی تشکیل دولت فلسطین به‌پایتختی قدس شریف، اعلام می‌دارد بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند: «فلسطین از بحر تا نهر است و سرنوشت فلسطین را همه مردم اصلی سرزمین فلسطین رقم خواهند زد»، برگزاری رفراندوم با مشارکت تمامی ساکنین اصلی فلسطین همچنان پیشنهاد عملی و دموکراتیک برای تعیین سرنوشت و آینده فلسطین می‌باشد.

در شرایط کنونی که صهیونیست‌ها بیش از هر زمان دیگری با بیداری امت اسلامی و همچنین افزایش عملیات‌های ضدصهیونیستی در داخل سرزمین‌های اشغالی مواجه هستند، راه‌پیمایی جهانی روز قدس اهمیت بسیار زیادی دارد و موجب دلگرمی مردم مظلوم فلسطین و تمام مظلومان جهان شده و خشم و عصبانیت اشغالگران صهیونیست و حامیان آنها را رقم می‌زند.

بسیج اساتید دانشگاه قم، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مسلمانان به درگاه خداوند متعال از همه اقشار مختلف مردم شریف، ولایتمدار و روزه‌دار دعوت می‌کند بار دیگر با حضور گسترده در راهپیمائی روز قدس همراه با ملت بزرگ سایر نقاط ایران و آزادی‌خواهان جهان علاوه بر تجدید میثاق با آرمان‌های بلند امام خمینی(ره) و پیروی از منویات رهبرمعظم انقلاب، حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین و انزجار از صهیونیست‌ها و حامیان آنان را اعلام کنند.

 

بیانیه کانون بسیج اساتید دانشکده شهید محلاتی: نابودی رویای از نیل تا فرات

همچنین کانون بسیج اساتید دانشکده شهید محلاتی قم نیز در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی قدس، خاطرنشان ساخته است: ایران اسلامی یکپارچه در مقابل تمام زر و زور ایستاده است تا به جهانیان اثبات کند که اگر اسلام راستین را به هر انقلابی وصل کرد می‌توان طعم شیرین پیروزی را چشید.

روز قدس فرياد مظلوميت ملتي است كه با خون فرزندان خود پرده از چهره كريه صهيونيست جنايتكار،آمريكا و هم پيمانانش بر داشت. وادعاهاي مزورانه دموكراسي و حقوق بشر به انسان دوستي را پوچ و بي معنا جلوه داد.

اوضاع نابسامان اقتصادي غرب،اعتصابات و تجمعات گسترده مردم در سرزمین‌های اشغالي واز همه مهمتر بيداري اسلامي،باعث گرديده كه امسال روز قدس متفاوت‌تر و باشکوه‌تر از هر زمان ديگري برگزار گردد.

آری فلسطین دیگر تنها نیست؛ اگر دیروز فریاد مظلومیتش تنها توسط یک کشور (ایران) به گوش جهانیان می‌رسید اما امروز دیگر نوای پیروزیش توسط تمام مظلومان عالم به گوش جهانیان می‌رسد.

امروزه روياي صهیونیست‌ها در ايجاد اسرائيل بزرگ (از نيل تا فرات)تبخير گرديده است و شکست‌های پي در پي ،طرح‌های ظالمانه و یک جانبه صلح و سازش و شكل گيري جبهه ضد صهيونيستي و موج استكبار ستيزي در نقاط مختلف جهان،اين حقيقت را آشكار ساخته است كه آرمان قدس و چشم اندازي كه امام راحل(ره)و مقام معظم رهبري در برابر فلسطين و منطقه حساس خاورميانه ترسيم کرده‌اند در آینده‌ای نزديك(کمتر از۲۵ سال) تحقق خواهد يافت و جهان اسلام به قدرت برتر و بلامنازع عالم تبديل می‌شود.

 

بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم: روز قدس نماد آزادی خواهی است

در بیانیه بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم نیز آمده است: روز جهانی قدس، نماد آزادی خواهی و ظلم ستیزی، روز نمایش اتحاد و همبستگی جهان اسلام در مقابل نمادهای کفر و استکبار و روز اعلام نفرت عمومی ملل مسلمان و همه آزادگان جهان از ظلم و ستم مستکبران و تروریستان جهانی به ویژه رژیم منحوس تروریست و اشغالگر قدس و حامیان آن است.

بسیج اساتید دانشگاه‌ فنی و حرفه‌ای استان قم با یاد امام راحل و عظیم الشان و شهدای معزز جهان اسلام، علی الخصوص فرمانده شهید قهرمان، حاج قاسم سلیمانی و با عنایت به تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ضمن دعوت از اساتید و عموم دانشگاهیان جهت شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس تأکید می‌کند به یاری خداوند سبحان قدس پیروز است و قدس و مسجد الاقصی به عنوان قبله گاه اول مسلمین در اختیار مسلمانان قرار خواهد گرفت.

 

 بسیج اساتید و دانشگاه حضرت معصومه (س) استان قم: دومینوی شکست صهیونیست‌ها سرعت گرفته است

بسیج اساتید و دانشگاه حضرت معصومه (س) استان قم نیز در بیانیه تاکید کرده است: سال 1401 سالی پر فراز و نشیب برای ایران اسلامی بود؛ چرا که جنگ ترکیبی گسترده جهان استکبار و شبکه جهانی صهیونیسم، فشار گسترده¬ای را بر این کشور وارد ساخت، لکن این توطئه، با عنایت الهی، ارشادات رهبری معظم انقلاب و بصیرت مردم فهیم ایران، خنثی گردید؛ گرچه برخی مطالبات به حق مردم در زمینه مسائل اقتصادی کماکان باید مورد توجه مسوولان امر قرار گیرد. از این روی، شعار سال 1402 از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مهار تورم و رشد تولید نهاده شد. 

تحقق این شعار- که قطعاً منحصر به یک سال نیست- منوط به بسیج امکانات و ظرفیت‌های کشور در راستای ایحاد بهبود و تحول در فضای جامعه خواهد بود. ماه آغازین سال 1402، با حلول ماه مبارک رمضان، نورانی‌تر گردید که جمعه آخر آن به عنوان روز جهانی قدس معرفی شد و تلاش نظام استکباری برای فراموشی نام فلسطین و معادلات شوم دنیای استکبار، نقش بر آب گردید.

تحولات یک سال گذشته در موضوع فلسطین و جایگاه رژیم صهیونیستی به مثابه خانه عنکبوت اهمیت فوق العاده ای دارد. 

تن دادن به توافق دریایی با لبنان، شکست طرح عادی سازی روابط با کشورهای اسلامی، تسلط سایبری جبهه مقاومت بر تمامی عرصه‌های حیاتی در رژیم صهیونیستی، تسلیح و تجهیز کرانه باختری و انجام عملیات روزانه علیه رژیم غاصب، بن بست های سیاسی و ضعف‌های ساختاری و تغییرات پیاپی مقامات این رژیم، در کنار اعتراضات گسترده و روزانه بر علیه سیاست‌های نتانیاهو، شکست این رژیم و به طور کلی شبکه صهیونیسم جهانی در جنگ ترکیبی علیه ایران در چند ماه گذشته، اتحاد کم سابقه جبهه مقاومت در سوریه، عراق، لبنان، یمن، ایران، غزه و کرانه باختری به نحوی که در قضیه حمله وحشیانه یهودیان صهیونیست به مسجد الاقصی، مقامات این رژیم صراحتاً بر ناتوانی مقابله با این اتحاد مبارک صحه گذارد.

امروز دیگر؛ صهیونیست‌ها برای فلسطین و مقاومت و جهان اسلام  معادله تعریف نمی‌کنند، بلکه مقاومت به جای صلح در مقابل آرامش قبرستان صهیونیستی، معادله قدس در مقابل جنگ منطقه‌ای را تحمیل می‌کنند.

این مؤلفه‌ها همه و همه گویای آن است دومینوی شکست‌های این رژیم، سرعت گرفته و به بیان رهبری معظم انقلاب نه در 25 سال، بلکه به فضل الهی در مدت کوتاه‌تری بساط این غده سرطانی از پیکره جهان اسلام رخت بر خواهد بست.

ما کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشگاه حضرت معصومه(س)، در کنار آحاد شریف ملت ایران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر مقاومت به ویژه شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و اعلام حمایت مجدد از مردم سرافراز فلسطین و مقاومتِ قهرمان، ملت‌های مسلمان و آزادگان جهان به ویژه مردم شریف ایران اسلامی را به زنده نگه داشتن آرمان فلسطین تحت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای «مدظله العالی» و برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم دشمن ‌شکن روز قدس فرا می‌خوانیم و پیروزی ملت مظلوم فلسطین و آزادی قدس شریف را از درگاه خداوند سبحان خواستاریم.

 

بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان قم: قدس شریف پایتخت ابدی فلسطین خواهد شد

در بیانیه اساتید دانشگاه پیام نور قم نیز آمده است: قدس شریف نخسین قبله‌ مسلمانان و جایگاه رفیع و آسمانی معراج پیامبر اسلام (ص) است و در عصر حاضر آینه تمام‌ نمای مظلومیت در اوج تظلم‌ خواهی بوده که چهره کریه و سیاه استکبار و صهیونیست جهانی را بر همگان آشکار ساخت. ابتکار ارزشمند و راهبردی حضرت امام خمینی(ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز قدس، مسئله فلسطین و قدس شریف را با هویت دینی جهان اسلام پیوند زده و این مناسبت را به‌مثابه رسانه‌ای برای بازتاب فریاد مظلومیت مردم فلسطین و ستمکاری صهیونیسم غاصب قرار داده است. 

روز قدس با زنده نگه‌داشتن آرمان رهایی فلسطین، همواره صحنه نمایش چهره واقعی مدعیان دروغین حقوق بشر و حامیان رژیم تروریستی صهیونیسم بوده و حقانیت و مظلومیت ملت فلسطین را به رخ جهانیان می‌کشد. روز قدس نماد تفوق عزت بر ذلت و مقاومت بر سازش است و این ابتکار را باید یکی از مهمترین عوامل مهار تجاوزطلبی رژیم صهیونیستی و حامیان جنایتکار آن در منطقه دانست.

جمهوری اسلامی ایران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای راه فلسطین و مقاومت بویژه سردار سرافراز ایران و اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی،  بر تداوم سیاست  حمایت از مبارزات رهایی بخش مردم فلسطین و مقابله با اشغالگران غاصب و جنایتکار صهیونیست و ضرورت قطعی تشکیل دولت فلسطین به‌پایتختی قدس شریف، تاکید دارد.

در شرایط کنونی که صهیونیست‌ها بیش از هر زمان دیگری با بیداری امت اسلامی و همچنین افزایش عملیات‌های ضدصهیونیستی در داخل سرزمین‌های اشغالی مواجه هستند، راه‌پیمایی جهانی روز قدس اهمیت بسیار زیادی دارد و موجب دلگرمی مردم مظلوم فلسطین و تمام مظلومان جهان شده و خشم و عصبانیت اشغالگران صهیونیست و حامیان آنها را رقم می‌زند.

بسیج اساتید با آرزوی قبولی طاعات و عبادات  به درگاه خداوند متعال از همه دانشگاهیان ولایتمدار و روزه‌دار دعوت می‌کند بار دیگر با حضور گسترده در راهپیمائی روز قدس همراه با ملت بزرگ سایر نقاط ایران و آزادی‌خواهان جهان علاوه بر تجدید میثاق با آرمان‌های بلند امام خمینی(ره) و پیروی از منویات رهبرمعظم انقلاب، حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین و انزجار از صهیونیست‌ها و حامیان آنان را اعلام کنند.

 

بسیج طلاب و روحانیون  استان قم: اسراییل غاصب نفس های آخر خود را می کشد

همچنین بسیج طلاب و روحانیون استان قم ، در بیانیه‌ای از عموم مردم استان قم برای حضور حماسی در راهپیمایی جهانی روز قدس دعوت به عمل آورد.

 در این بیانیه آمده است: حوادث و رویداد‌های اخیر در سرزمین‌های اشغالی ناتوانی و پژمردگی صهیونیست‌ها را اثبات و به وضوح نشان داد که قواعد و معادلات در عرصه نبرد و دیپلماسی دچار تغییرات بنیادین شده و فصل پژمردگی و خزان این رژیم غاصب به یاری خداوند متعال همانگونه که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب امام خامنه‌ای بیان فرمودند به زودی و قبل از ۲۵ سال تعیین شده از راه خواهد رسید و جهان باید خود را برای عصر پساصهیونیسم آماده کند.

اوضاع بحرانی در داخل سرزمین‌های اشغالی، بحران مشروعیت، افزایش فشار‌های جهانی در برابر شهرک‌سازی‌ها و عزم مقاومت اسلامی فلسطین در پیشبرد اهداف مقدس خود و بسیاری از مصادیق و جلوه‌های دیگر بیش از همیشه صدای در هم کوبیده شدن استخوان‌های رژیم صهیونیستی را آشکار کرده و زمینه فروپاشی و نابودی این غده سرطانی را از پهنه گیتی نوید می‌دهد.

در برهه کنونی بسیج  با  عنایت به فرمان  بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی  در راستای  تشکیل حکومت جهانی اسلام  ، همگی مسلمین را  برای   زمینه سازی  هر چه زود تر   این امر   دعوت کرده و  ویکی از مصادیق تشکیل حکومت جهانی  اسلامی را،  راهپیمایی روز قدس دانسته و   و با سپاس  فراوان از  مردم فهیم  و همیشه در صحنه  ، این بار نیز  دست به دست هم   در  واپسین روزهای    تنفس  رژیم منهوس صهیونیسم  با حضور پرشکوه خود در  راهپیمایی روز قدس  پیام  اتحاد امت اسلام در برابر استکبار را به جهان مخابره خواهیم کرد.

 

دعوت جامعه بسیج ورزشکاران استان قم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس

سازمان بسیج ورزشکاران استان قم نیز در بیانیه ای آورده است: روز جهانی قدس، میراث و ابتکار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی رحمت الله علیه است. این روز به مثابه‌ی روزی سرنوشت‌ساز برای اتحاد جهان اسلام محسوب می‌شود تا ملتهای مسلمان، فریاد دادخواهی خود را در جهان طنین‌انداز کنند و همچنان علم مقابله با جهان خواران و دژخیمان را برافراشته نگاه دارند و در این بین انقلاب اسلامی ایران همواره پرچمدار حمایت از مردم مظلوم فلسطین بوده است.

روز  جهانی قدس روز میثاق با آرمان‌های بلند و جاودانه بنیانگذار جمهوری اسلامی و بیعت با مقام عظمای ولایت ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه‌ای است تا امت اسلامی با بهره‌گیری از این استراتژی هوشمندانه در انتخاب آخرین جمعه‌ی ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، همبستگی بین‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی خود اعلام کنند.

جامعه بسیج و ورزش بسیج هم با درک اهمیت روز جهانی قدس به عنوان  نماد وحدت، انسجام و اقتدار ملت‌های مسلمان همواره حضور با شکوهی را در روز اتحاد جهان اسلام به منصه ظهور رسانده‌اند وباری دیگر خواهد رساند.

مرکز تربیت بدنی سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع)  از بسیجیان ، ورزشکاران و مسئولین هیئت های ورزشی بسیج و عموم مردم دعوت به حضور پرشکوه در راهپیمایی عظیم روز جهانی قدس می نماید.

                           

ارسال نظرات
آخرین اخبار