حجت‌الاسلام ماندگاری:

دشمن برای ثواب بیشتر شب قدر را برای قتل علی (ع) انتخاب کرد/ تضعیف، تخریب و تحریف حربه دشمن از ابتدا تاکنون

حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری با بیان اینکه دشمن تضعیف، تخریب و تحریف جبهه حق را در دستور کار دارد، گفت: با تخریبی که دشمن علیه امام علی (ع) به راه انداخته بود، دشمنان برای قتل ایشان زمان شب قدر را انتخاب کردند تا ثواب آن بیشتر باشد.
کد خبر: ۹۵۰۳۲۸۹
|
۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری در نشست برخط «بازخوانی سیره علوی در مقابله با هجمه تبلیغاتی و جنگ روانی دشمن» که در کانال روبیکا نسرا یزد برگزار شد، اظهار کرد: دشمن سه شگرد اساسی برای مبارزه علیه حق دارد که همواره از ازل تا به امروز پیشه خود ساخته است.

وی با اشاره به آیات ابتدای سوره منافقون ادامه داد: دشمن تضعیف، تخریب و تحریف جبهه حق را در دستور کار دارد. قرآن تأکید دارد که به اخبار دشمن گوش ندهیم؛ چراکه آن‌ها راست و دروغ را درهم‌آمیخته و درحالی‌که خود به آن اعتقادی ندارند، به دیگران عرضه می‌کنند.

ماندگاری با اشاره به شگرد راست‌گویی ظاهری دشمن تصریح کرد: در جنگ ترکیبی که دشمن به راه انداخته با این شعار شروع کردند که «مردم ایران شما دوست‌داشتنی هستید و حیف شماست که این حکومت بالای سر شما باشد»؛ واقعاً مردم ایران دوست‌داشتنی هستند؛ حرف قشنگ و درست است؛ اما نباید به آن‌ها اعتماد کرد؛ چراکه باید خطاب به آن‌ها گفت اگر ملت ایران دوست‌داشتنی هستند، چرا تحریمشان را تقویت کرده‌اید؟ چرا داروی بیماران پروانه‌ای را از ایرانیان دریغ کرده‌اید؟ چرا پول ملت ایران را بلوکه کرده‌اید؟ درنتیجه مشخص می‌شود که دشمن به گفته خود اعتقادی ندارد.

این کارشناس مذهبی با اشاره به فرمایش قرآن کریم مبنی بر اینکه دشمن همیشه با تبلیغات وارونه‌سازی جبهه حق را ضایع می‌کند، ادامه داد: دشمنان سعی دارند تا مخاطبان خود را به وادی جهالت کشانده و با دروغ‌پردازی به هدف خود که تضعیف جبهه حق هست، برسد.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای شنیده‌نشدن صدای حق در دوران امام علی (ع) بیان کرد: در آن زمان دشمن به هر دری زد تا مردم از حضرت علی (ع) دنباله‌روی نکرده و کلام ایشان را نشنوند. از غدیر تا ثقیفه سه ماه بیشتر طول نکشید؛ اما دشمن باتوجه‌به بی‌بصیرتی مردم آن زمان در همین زمان کوتاه توانست با تضعیف جبهه حق علی (ع) را خانه‌نشین کرده و پرچم ولایت را پایین بیاورد.

ماندگاری تأکید کرد: امروز مردم با بصیرت ایران با حضور در صحنه‌های مختلف به پشتیبانی از نظام ولایت درآمده‌اند و با جنگ ترکیبی که دشمن به راه انداخته در تلاش است تا قران و کلام، ولی تضعیف شود؛ اما کور خوانده‌اند، چون مردم بصیر ایران با درایت و هوشیاری خود تلاش ۴۵ساله دشمن برای تضعیف ارتباط مردم ولایت را بی‌نتیجه گردانده است.

وی تخریب را شگرد دیگر دشمن عنوان کرد و افزود: در زمان حضرت علی (ع) دشمنان آن‌چنان برای تخریب ایشان تلاش کرد که عده‌ای از مردم وقتی خبر ضربت خوردن امام را در محراب شنیدند، می‌پرسیدند «مگر علی نماز می‌خواند؟».

این کارشناس مذهبی ادامه داد: دشمن در فتنه اخیر قریب به ۴۰ هزار دروغ گفت. در حال حاضر تلاش می‌کند، آن‌قدر دروغ‌پردازی خود را ادامه دهد تا مردم باور کنند که تمام مشکلات نشأت گرفته از ولایت است، اما مردم با قدردانی که همواره داشته‌اند این حربه تخریب دشمن را خنثی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه دشمن با تخریب‌گری تلاش می‌کند تا نیمه خالی لیوان را جلوه دهد و نیمه پر لیوان را از نظر دور بدارد، افزود: دشمن مشکلات را بزرگ‌نمایی کرده و دستاورد‌ها را ناچیز جلوه می‌دهد. ایران در حوزه‌های مختلفی پیشرفت داشته است و دشمن تلاش می‌کند تا خودباوری را از ایرانیان بگیرد. در حالی خود در وضعیت بغرنجی به سر می‌برد؛ اما اجازه نمی‌دهند که این مسائل رسانه‌ای شود.

این کارشناس مذهبی تأکید کرد: همواره مردم با بصیرت ایران به پشتیبانی از نظام ولایت در صحنه‌های مختلف به میدان آمده‌اند و در برابر دسیسه تخریب‌گری دشمن، تودهنی محکمی به او زده‌اند.

ماندگاری با اشاره به اینکه دشمن در جنگ تمام‌عیار هدف تضعیف امام علی (ع) را دنبال کرد، ادامه داد: با تخریبی که دشمن علیه امام علی (ع) به راه انداخته بود، دشمنان برای قتل ایشان زمان شب قدر را انتخاب کردند تا ثواب آن بیشتر باشد.

وی با بیان اینکه امروز دشمن تلاش دارد رابطه‌ها را با قرآن و عترت قطع کند، تصریح کرد: ارتباط‌گیری با قرآن و عترت باعث می‌شود تا راه حق را گم نکنیم و در نهایت نقشه‌ها و اهداف شوم دشمن نقش‌برآب شود.

ماندگاری با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند تا با تحریف و تبلیغات مرجع تقلید انگلیسی معرفی کند، انقلابی قلابی معرفی کند و جای جلاد و شهید را عوض کند، گفت: نباید حرف‌های دشمن را بی تحقیق قبول کرد؛ چراکه حق و باطل را در هم می‌آمیزد و بنای این را دارد که حق را به زیر بکشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار