پیام تبریک مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان خراسان رضوی به مناسبت روز قشر بسیج هنرمندان

به مناسبت روز قشر بسیج هنرمندان و روز هنر انقلاب اسلامی ریاست سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی پیام تبریک داد.
کد خبر: ۹۵۰۳۱۰۳
|
۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ به مناسبت روز قشر بسیج هنرمندان و روز هنر انقلاب اسلامی ریاست سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی؛ سرهنگ رجبی پیام تبریک داد.
هنری که در خدمت حق، انسانیت و راستی و درستی قرار داشته باشد، ارزشمند محسوب می‌شود. مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)
انقلاب اسلامی که با هدایت پیر جماران به پیروزی رسید، تغییر اساسی در مفهوم تمامی عرصه‌ها بوجود آورد و از آن میان، معنای هنر، که در ذهن و عمل آلوده به ولنگاری و ارزش‌های منحط غربی شده بود در کلام آن پیر فرزانه به دمیدن روح تعهد در کالبد انسان‌ها تعریف یافت.
بیستم فروردین، شهادت سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی است که به زیبایی این تعریف از هنر را در حیات و ممات خود متبلور ساخت و چه زیبا بر سنگ مزارش نقش بست که هنر آنست که بمیری، پیش از آن که بمیرانندت و مبدأ و منشأ حیات، آنانند که چنین مرده‌اند!
و امروز هنرمندان بیش از پیش به اندیشه‌ی زیبای او نیازمندند که «آزادی در نفی همه‌ی تعلقات است جز تعلق به حقیقت، که عین ذات انسان است. وجود انسان در این تعلق است که معنا می گیرد و بنابراین، آزادی و اختیار انسان تکلیف اوست در قبال حقیقت، نه حقّ او برای ولنگاری و رهایی از همه‌ی تعهدات.»
سالروز شهادت این شهید سعید و روز بسیج هنرمندان و هفته‌ی هنر انقلاب اسلامی را گرامی می‌دارم و برای همه‌ی هنرمندان متعهد آرزوی توفیق و سربلندی دارم.
علی اصغر رجبی
مسئول سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی

ارسال نظرات
آخرین اخبار