تعلیم و تربیت؛

اردوهای جهادی علمی و آموزشی مناطق محروم در ماه مبارک رمضان

اردوهای جهادی علمی و آموزشی مناطق محروم در ماه مبارک رمضان
اردوی جهادی با محوریت مباحث علمی ویژه دانش آموزان پایه دوازدهم شهرستان های لنده، دیشموک و بهمئی در دهه اول ماه مبارک رمضان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۰۲۹۹۲
|
۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ این اردو به همت گروه جهادی هجر، و با همکاری و حمایت موسسه توسعه آموزشی پژوهشی سینا، در دهه اول ماه مبارک رمضان برای دانش آموزان مستعد مناطق دیشموک، لنده و بهمئی در استان کهگیلویه و بویر احمد برنامه ریزی و اجرا شد.

مهدی چراغی، مسئول اردوی علمی آموزشی، با بیان این نکته که برنامه ریزی های لازم جهت انجام این اردو در ماه اسفند صورت گرفته است، گفت: این اقدام در راستای برقراری عدالت آموزشی و  جهت موفقیت دانش آموزان پایه دوازدهم شهرستان های لنده، دیشموک و بهمئی برگزار شد.

گروه جهادی به دنبال ارائه مشاوره تمام ساحتی به دانش آموزان است.

وی خاطرنشان کرد: مخاطبین این طرح توسط آموزش و پرورش  معرفی و پس از ارزیابی اولیه، دانش آموزان مستعد و داوطلب جهت شرکت در این اردو انتخاب شدند.

محمدحسین اعجازی مسئول گروه جهادی هجر در خصوص فعالیت های این گروه جهادی برای دانش آموزان  بیان داشت: از برنامه های گروه جهادی در این اردو می توان به آماده سازی پانسیون مطالعاتی، پشتیبانی و مشاوره فردی، کلاس برخط و حضوری، برنامه مطالعاتی، برنامه های معرفتی و معنوی شامل احکام، تدبر درقرآن، برگزاری هیئت، بازی جمعی و تربیتی، برگزاری آزمون، اهدای کتاب های درسی و کمک آموزشی، آموزش نحوه مطالعه، روشهای تمرین و تند خوانی در سه رشته ریاضی، تجربی و انسانی اشاره نمود.

برنامه های گروه جهادی از جمله شامل پانسیون مطالعاتی، مشاوره، برنامه های معرفتی و معنوی، تدبر درقرآن، روشهای تمرین و تند خوانی می شود.

وی خاطرنشان کرد: گروه جهادی هجر به دنبال ارائه مشاوره تمام ساحتی به دانش آموزان است و لذا در اردوهایی که برگزار می کند به مشاوره های علمی اکتفا نمی کند و سعی دارد براساس ظرفیت هر کدام از دانش آموزان مشاوره های لازم در زمینه های مختلف را به دانش آموزان ارائه دهد.

مسئول گروه جهادی هجر در پایان اظهار داشت: این گروه در نظر دارد تا بعد از اجرای برنامه ها در دهه اول ماه مبارک رمضان، به فعالیت پشتیبانی و مشاوره آموزشی ادامه داده، و دانش آموزان را تا موعد آزمونها همراهی کند و با تربیت نیروهای نخبه جهادی، فعالیت های گروه های جهادی در این منطقه را افزایش دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار