رئیس کل دادگستری استان ایلام خبر داد.

کاهش ۵۱ درصدی پرونده‌های قضایی در استان ایلام

رئیس کل دادگستری استان ایلام از کاهش ۵۱ درصدی پرونده‌های قضایی در استان ایلام طی سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۲۰۶۱
|
۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷


به گزارش خبرگزاری بسیج، عمران علی‌محمدی رئیس‌کل دادگستری استان ایلام صبح سه‌شنبه در جمع مسئولان انتظامی استان با اشاره به اینکه تعامل دوسویه دستگاه قضائی و پلیس زمینه‌ساز امنیت در جامعه است، گفت: در سایه تعاملات دستگاه قضا شاهد کاهش ۵۱ درصدی پرونده‌های قضائی بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه دستگاه قضائی در سال گذشته بیش از یک هزار خدمات قضائی رایگان به مراجعان ارائه کرده است، اظهار کرد: با تلاش پلیس استان بیش از ۱۰۰ محکوم متواری در استان شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وی افزایش ۲۱ درصدی مجازات‌های جایگزین و آزادی ۱۲۱ نفر از محکومان دیه با حمایت ستاد دیه استان را از اقدامات شاخص دستگاه قضائی در سال گذشته خواند و تصریح کرد: برخورد با اراذل‌واوباش و رسیدگی سریع به پرونده‌های کثیرالشاکی و ارتقا طرح‌های صلح و سازش از اقداماتی است که دستگاه قضائی در راستای حفظ امنیت در جامعه دنبال می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از اقدامات ارزنده پلیس در برخورد با سارقان، گفت: بخش اعظمی از سرقت‌ها توسط معتادان متجاهر صورت می‌گیرد و لازم است با تدوین برنامه‌های هدفمند معتادان متجاهر در استان ساماندهی شوند.

رئیس‌کل دادگستری استان ایلام اجرای طرح‌های نوروزی پلیس را هدفمند و مؤثر دانست و گفت: پلیس با اجرای برنامه‌های پیشگیرانه در نوروز ۱۴۰۲ توانست ضمن برقراری امنیت برای شهروندان محیطی امن و بانشاط و را برای مسافران نوروزی فراهم کند که این امر جای تقدیر دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار