صندوق قرض الحسنه تعاونی بانوان پاوه؛

صندوقی در خدمت اشتغالزایی خانم‌ها

همه اعضای این صندوق را خانم ها تشکیل می دهند به طوری که اکنون حدود ۲۶۳ عضو دارد و موجودی این صندوق نیز از پس انداز خانم ها تأمین شده است و هیچ کمکی از دیگران تا کنون دریافت نکرده ایم.
کد خبر: ۹۵۰۱۸۱۵
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ صندوق تعاونی بانوان شهرستان پاوه استان کرمانشاه با مسئولیت سـرکار خانـم شـکوفه حبیبـی بیـش از دو دهه اسـت که بـه خانم های بی سرپرست و بد سرپرست خدمت رسانی می کند.

مسـئول ایـن صنـدوق قرض الحسـنه به خبرنگار مجلـه منهای نفت می گویـد: سـال 73 بـود کـه بـا کمـک همیـن خانم هـا ایـن صنـدوق قرض الحسـنه بـرای کمـک بـه آنهـا راه انـدازی شـد و امـروز بیـش از27 سال است که از تأسیس این صندوق قرض الحسنه می گذرد.

حبیبـی ادامـه می دهـد: انگیـزه اصلـی بـرای تشـکیل ایـن صنـدوق قرض الحسـنه ایجـاد شـغل بـرای خانم هـا اسـت کـه بتواننـد در ایـن شـرایط اقتصـادی و اجتماعـی روی پـای خـود بایسـتند و دستشـان جلوی دیگران دراز نباشد.

مسئول صندوق قرض الحسنه ادامه داد: همه اعضای این صندوق را خانم هـا تشـکیل می دهنـد بـه طـوری کـه ا کنـون حـدود ۲۶۳ عضو دارد و موجـودی ایـن صنـدوق نیـز از پس انـداز خانم هـا تأمیـن شـده است و هیچ کمکی از دیگران تا کنون دریافت نکرده ایم.

وی تصریـح می کنـد: وام هایـی کـه ما از طریق ایـن صندوق پرداخت می کنیـم مبلغـش از ۱ میلیـون تـا ۳ میلیـون تومـان اسـت و یـک سـال زمـان بازپرداخـت ایـن وام هـا اسـت بنابرایـن هرکـس کـه وام می گیـرد می دانـد حدا کثـر 12 مـاه فرصـت دارد تا این وام های قرض الحسـنه را بازگرداند تا بقیه نیز بتوانند از این وام ها استفاده کنند.

وی خاطرنشـان می کنـد: عمـده ایـن وام هـا بـرای ایجـاد اشـتغال بـه کار مـی رود کـه از تولیـد پـرورش قـارچ و گیاهـان دارویـی گرفتـه تـا صنایع دسـتی و فـروش و بسـته بندی همیـن محصـولات اسـت. بـه لطـف خـدا اسـتقبال خوبـی از ایـن صنـدوق صـورت گرفتـه اسـت و همـه اعضـا هم اکنـون از طریـق همیـن وام ها مشـغول به کار هسـتند به طوری که می توان گفت عملا ً این صندوق تبدیل به یک شـرکت تعاونـی شـده اسـت؛ زیـرا محصـولات تولیـد بـا برنـد همیـن صنـدوق قرض الحسنه به فروش می رسد و رونق خوبی هم دارد.

وی افـزود: الان تقاضـا بـرای عضویـت در این صندوق وجود دارد ولی فعلا بودجـه ای بـرای اعطـای وام جدیـد نداریم مگـر اینکه خیرین به کمـک مـا بیاینـد تـا بتوانیـم ایـن فعالیت هـای خـود را توسـعه دهیـم و حجم اشتغال را بالا بریم.

خبرنگار: امیرمحمد نیک آمال

ارسال نظرات