خبرهای داغ:
سرهنگ فکری خبر داد

ایمن‌سازی ۳۴ نقطه حادثه خیز و پرتصادف در همدان

همدان-رئیس پلیس راه استان همدان گفت: ۳۴ نقطه حادثه خیز و پرتصادف داشتیم که پیش از نوروز شناسایی کردیم و نسبت به ایمن‌سازی و آشکارسازی آن اقدام و بهینه سازی کردیم.
کد خبر: ۹۵۰۱۷۸۸
|
۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ علی فکری در دومین جلسه راهبری وضعیت تصادفات همدان که با حضور استاندار و مسئولین ادارات در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: طبق آمار ثبت شده از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین ماه امسال ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تردد در استان ثبت شده است که نسبت به سال گذشته دو درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه نوروز امسال ۱۶ نفر در سوانح جاده‌ای جان باختند که ۹ نفر معادل ۳۶ درصد است، گفت: شمار مجروحان ۹۹ نفر معادل ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه افزایش خودرو و حجم تردد موجب افزایش سوانح می‌شود، بیان کرد: ۱۳ هزار و ۸۶۰ تردد توسط اتوبوس در درون استان انجام شده است؛ همچنین اتوبوس راهیان نور و استان های ایلام، کرمانشاه و کردستان از جاده‌های همدان عبور کردند.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی‌های صورت گرفته در قرارگاه، پویش‌های صورت گرفته، راه‌اندازی ایستگاه سلامت و استقرار نیروها در مکان‌های پرحادثه را در کاهش سوانح موثر دانست و ابراز کرد: ۳۴ نقطه حادثه خیز و پرتصادف داشتیم که پیش از نوروز شناسایی کردیم و نسبت به ایمن‌سازی و آشکارسازی آن اقدام و بهینه سازی کردیم و امسال شاهد تصادف نبودیم و این نشان دهنده تعامل و همراهی دستگاه هاست.

 وی گفت: توقیف ساعتی خودروهای حادثه ساز و نصب بنر بر روی آنها، قرار دادن خودروهای تصادفی در ابتدای راه‌ها، مستقر شدن دهیاران روستاها با خودروهای چراغ گردان در حاشیه راه‌های پرتردد و حادثه خیز در کاهش تصادف موثر بود.

فکری ادامه داد: ۱۷ هزار و ۵۲۲ مورد سرعت غیرمجاز توسط دوربین ثبت تخلف شد همچنین ۲۱ هزار و ۶۵۲ مورد خودرو به علت بی توجهی سرنشینان و نبستن کمربند اعمال قانون شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار