نخبه تبریزی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج:

روزه موجب تقویت عزت نفس و حس امانتداری در انسان می شود

تبریز- نخبه تبریزی روزه را موجب تقویت عزت نفس عنوان و بیان کرد: روزه موجب آزادگی و فروتنی و تواضع در انسان شده و وجدان و حس امانتداری را در افراد روزه دار تقویت می کند.
کد خبر: ۹۵۰۱۶۶۲
|
۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۹

کامرانی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: رمضان فرصتی است بسیار ارزشمند و کمیاب برای طرد و نفی رذایل و صفات مذموم و نکوهیده و اتصاف به فضایل و صفات و خصال والای اخلاقی است.

وی ادامه داد: اگر انسان از این فرصت گرانقدر و کمیاب آنگونه که شایسته است بهره می برد و به رشد و کمال معنوی نائل شود،  از تداوم این آثار ارزشمند در سایر ماه های سال نیز به صورت ذخیره های معنوی استفاده می شود.

کامرانی تاکید کرد: روزه فقط تحمل گرسنگی و تشنگی و ... و محروم ماندن از یک سری لذات ظاهری نیست، بلکه آثار و برکات بسیاری برای انسان دارد.

وی با اشاره به حدیث قدسی در خصوص جایگاه روزه و پاداش آن در نزد خداوند گفت: پیامبر گرامی(ص) نیز ماه رمضان را ماه صبر نامیده‏اند: شهر الصبر و ان الصبر ثوابه الجنة؛ رمضان ماه صبر بوده و پاداش صبر بهشت است.

کامرانی همچنین با اشاره به تاثیر روزه در زندگی روز مره انسان ها، گفت: روزه تمرین و تلاش انسان در زندگی فردی و اجتماعی است و انسان برای رسیدن به هدف‏ های نهایی آماده می کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار