همزمان با بهار قرآن؛

افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت در مشهد

تولیت آستان قدس رضوی از افتتاح شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در مرکز دائمی نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۰۶۱۹
|
۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی، حجت‌الاسلام احمد مروی در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه قرآن مشهد درجمع خبرنگاران، با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه گفت: برپایی این نمایشگاه در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع)، فضای معنوی و متنوعی ایجاد کرده است که بسیار ارزشمند است و از عموم زائران و مجاوران دعوت می‌کنم همراه با خانواده از این نمایشگاه بازدید کنند.

 وی با اشاره به ظرفیت بالای فعالیت‌های قرآنی در مشهد مقدس و استان خراسان‌رضوی افزود: فعالیت‌های قرآنی با توجه به گستره، جایگاه و اهمیت آن، ظرفیت تبدیل شدن به یک نمایشگاهی دائمی را دارد و می‌توان این موضوع را مورد توجه قرار دارد.

در ادامه رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی  هم گفت: فعالان قرآنی، فرهنگی و هنری استان در ۱۵۰ غرفه این نمایشگاه  محصولات، دستاوردها، فعالیت‌ها و هنرمندی‌های خود را برای مخاطبین به نمایش گذاشته اند.

حمید صمدی افزود: غرفه‌های نمایشگاه قرآن و عترت مشهد به دارالقرآن الکریم و مجموعه‌های دیگر آستان قدس رضوی، ۱۲ موسسه و تشکل قرآنی، نشر مکتوب و نشر دیجیتال، صنایع خلاق و فرهنگی، هنر‌های تجسمی، انجمن سینمای جوانان ایران، حجاب و عفاف، حوزه علمیه مشهد، دستگاه‌های اجرایی مختلف و فعالان قرآنی کشور‌های افغانستان، پاکستان، هندوستان، آفریقا و عراق اختصاص یافته  است تا فعالیت‌ها و هنرمندی‌ها و محصولات خود را در آن عرضه کنند.

صمدی گفت: هر شب کرسی تلاوت قرآن کریم و جلسات قرآنی به همت جامعه قاریان مشهد در محل نمازخانه مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار می‌شود و  شامل بخش ترتیل خوانی یک جزء از قرآن کریم از ساعت ۱۹ تا ۲۰ و قرائت قرآن توسط اساتید قرآنی از ساعت ۲۰ تا ۲۲  است .

وی گفت: نهاد‌های زیرمجموعه آستان قدس رضوی و تشکل‌ها و موسسات قرآنی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد برنامه‌های متنوعی را ویژه کودکان و نوجوانان طراحی کرده اند و هر شب در غرفه خود مسابقات قرآنی را ویژه این گروه سنی برگزار می‌کنند.

اجرای زنده آثار هنری از جمله سرود و خوشنویسی، برپایی غرفه ویژه کودکان و مشارکت اتباع خارجی مقیم مشهد در این نمایشگاه از بخش‌های جذاب شانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد است.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد مقدس تا یازدهم فروردین ماه ، در مرکز دائمی نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی واقع در حرم مطهر رضوی دایر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار