رشد تولید، قدرت آفرین است/برای قدرتمند شدن راهی جز رشد تولید نیست

غلامرضا ترابی کارشناس رسانه و ارتباطات در یادداشتی با اشاره به اینکه راه قدرتمند شدن یک کشور توسل و توجه به تولید است و در ذات تولید، قدرت نهفته است، بر قدرتمند شدن رشد تولید تاکید کرد.
کد خبر: ۹۵۰۰۵۴۱
|
۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی، متن یادداشت غلامرضا ترابی کارشناس رسانه به شرح زیر است؛

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی ابتدای امسال در حرم رضوی با تبیین شرایط و نقاط قوت و ضعف اقتصاد کشور، راه نجات جامعه در این زمینه را رشد سریع تولید و البته مهار تورم عنوان و در پیام نوروزیشان، امسال را نیز سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کردند.

نگارنده تلاش دارد با تبیین ضرورت تحقق شعار سال در مقطع کنونی که بر اساس تدبیر حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب تعیین شده است ارتباط آن را با تولید قدرت کشور بازگو کند.

اگر سکاندار کشتی انقلاب در چند سال اخیر با نامگذاری شعار سال حول محور اقتصاد، بر این نکته تاکید داشته اند که تلاش در جهت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، هم می‌تواند ما را از وابستگی اقتصادی نجات دهد و هم به رشد کشور کمک کند این روزهای سخت تحریم کشور از سوی استکبارجهانی که حقیقتا علیه کشور، سنگ تمام گذاشته اند را به خوبی می‌دیدند.
و اما دولت‌ها متاسفانه به آن سیاست‌های درست اقتصادی یا عمل نکردند و یا آنگونه عمل کردند که به عدالت و رفاه اجتماعی منجر نشد به طوریکه برخی در واگذاری ها به قول فرمایش معظم له عبارت زشت خصولتی را بر آن نهاده‌اند.

نگارنده تاکید دارد که رشد تولید در کشور منجر به تولید قدرت می‌شود چرا که با تولید است که زمینه اشتغال فراهم می‌شود و رفاه در جامعه را شاهد خواهیم بود.

بررسی های علمی نیز نشان می‌دهد هر کشوری که توانسته است در زمره قدرت های جهانی یا منطقه ای محسوب شود از رهگذر رشد تولید به آن دست یافته است، به عنوان مثال اگر کشورهایی همچون آمریکا، چین و هند به عنوان کشورهای قدرتمند محسوب می شوند و یا کشورهای اروپایی با یکدیگر هم پیمان می‌شوند و اتحادیه تشکیل می‌دهند برای ارتقای یکی از مولفه های قدرت یعنی رشد تولید است.

بی تردید رهبر انقلاب به ظرفیت و امکانات موجود کشور بهتر از هر کارشناس دیگری واقف است و خوب می‌دانند که کشور می‌تواند به این مهم دست پیدا کنیم و ایشان راه رشد نظام اسلامی را در رشد تولید بخش‌های مختلف اقتصادی می دانند که این نیز شدنی است.

معظم له راه رسیدن به این هدف مهم را استعانت و مشارکت مردمی در اقتصاد عنوان کردند و فرمودند: دولت باید با کم کردن تصدی گری و سپردن امور اقتصادی به آحاد مردم و بخش خصوصی مسیر را برای مشارکت هر چه بیشتر مردم هموار کند و دولت ها به نظارت بیشتر اهتمام کنند.

توجه به این مهم که راه علاج اقتصاد بیمار کشور است از سوی دولت‌ها نه تنها یک ضرورت بلکه یک واجب دینی و شرعی محسوب می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار