خبرهای داغ:

3بومگردی سرخه؛ میزبان مسافران نوروزی

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه از ارائه خدمات اقامتی و پذیرایی سه واحد اقامتگاه بوم‌گردی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۰۲۹۹
|
۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان،  حسن عربی، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه در گفت‌وگو با خبرنگاران در سرخه اظهار کرد: جلسات متعددی قبل از نوروز، برای تهیه و تدارک ویژه‌برنامه‌های نوروزی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سرخه برگزار و بر اساس آن مقرر شد تا تمام تلاش‌ها برای جذب گردشگران و ایجاد فرصت‌های مناسب معرفی صنایع‌دستی و اماکن گردشگری و تاریخی سرخه در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به مراکز اطلاع‌رسانی و آماده بازدید گردشگران و استقرار راهنمایان مسافران نوروزی در سرخه گفت: سه نفر راهنمای مسافران نوروزی در خانه تاریخی حشمت‌اللشکر سرخه، موزه میراث دینی چهل‌ستون و پایگاه اطلاع‌رسانی مستقر در پلیس راه مستقر شده‌اند.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه بیان کرد: نصب بنرهای اطلاع‌رسانی و معرفی جاذبه‌های شهرستان، راهنمای مسافران نوروزی به متراژ 200 مترمربع در جاده‌های اصلی و محدوده شهر و روستاها نصب و تبلیغات مرتبط با حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و راهنمایی مسافران انجام شده است.

عربی اضافه کرد: بروشورهای گردشگری و نقشه شهر و شهرستان سرخه با تیراژ بالا در اماکن تاریخی و گردشگری در حال توزیع می‌شود.

وی راه‌اندازی موزه میراث دینی چهل‌ستون، تشکیل منظم و مستمر جلسات ستاد هماهنگی خدمات سفر و اعطای حکم رؤسای کمیته‌های ده‌گانه ستاد برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات شایسته و بهینه توسط واحدهای پذیرایی بین‌راهی و واحدهای خدمات جاده‌ای را ازجمله دیگر برنامه‌های ویژه نوروز 1402 عنوان کرد.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه افزود: بازدید و نظارت دائم بر واحدهای خدمات‌رسان به گردشگران توسط کارگروهی از کارشناسان مجرب، خدمات‌دهی اقامتی و پذیرایی سه واحد اقامتگاه بوم‌گردی در روستای بیابانک، برپایی سیاه‌چادر عشایری در محل زائرسرای سرخه توسط اداره میراث فرهنگی سرخه و مهدی‌شهر، برپایی بازارچه موقت صنایع‌دستی و سوغات در زائرسرای امام رضا (ع) سرخه با هشت غرفه، اجرای مسابقه آشنایی با جاذبه‌های گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان بین گردشگران و اهالی شهر، اجرای برنامه نوروزخوانی و دیگر برنامه‌های آیینی و مذهبی در طول ایام نوروز تهیه و تدارک دیده شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار