جوکار در جمع مسئولان شهرستان زارچ:

شهرستان زارچ را به سمت صنعتی شدن سوق ندهید/ ایجاد مشاغل بر اساس ظرفیت‌های شهرستان باشد

جوکار نماینده مردم یزد در مجلس گفت: شهرستان زارچ را به سمت صنعتی شدن سوق ندهید و از ظرفیت‌های موجود این شهرستان برای ایجاد شغل استفاده کنید.
کد خبر: ۹۴۹۹۹۰۶
|
۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، محمد صالح جوکار در جمع مسئولان شهرستان زارچ با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ برای این شهرستان یک سال بیادماندنی بود، گفت: شهرستان شدن زارچ یک مطالبه به‌حق مردم این شهرستان بود که پس از سال‌ها اتفاق افتاد.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آفت یک شهر، وجود اختلافات در آن شهر است، اظهار داشت: اکنون که یک کار مثبت برای ارتقا این بخش صورت گرفته، باید آن را به فال نیک گرفت و برای ارتقا این شهرستان در تمام زمینه‌ها تلاش کرد و همه باید در این زمینه همراه و همگام باشند.

وی خاطرنشان کرد: الان که زارچ شهرستان شد توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیاری در آن وجود دارد که باید از آن به‌خوبی استفاده کرد.

جوکار عنوان کرد: اگر می‌خواهید موفق باشید، بخش خصوصی را باید فعال کنید و با فعال شدن این بخش، زارچ می‌تواند در برنامه پنج‌ساله هفتم جایگاه خوبی برای خود رقم بزند.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جلساتی با نخبگان شهرستان زارچ برگزار کنید، افزود: شهرستان زارچ نخبگان جوان و فعالی دارد که باید با هم‌اندیشی و نظرخواهی از آنها، تصمیماتی برای توسعه و پیشرفت این شهرستان در تمام زمینه‌ها گرفته شود.

وی در ادامه تاکید کرد: من اعتقاد دارم که اگر زارچ به سمت صنعتی شدن برود چیزی عایدش نمی‌شود و ایجاد مشاغل بر اساس ظرفیت‌های موجود در این شهرستان، بهترین مسیر برای پیشرفت است.

جوکار با بیان اینکه به دنبال صنایع آلاینده نروید، اظهار داشت: استفاده از صنایع پاک و اموری که جوانان بیشتر تمایل به اشتغال در این زمینه‌ها دارند، می‌تواند مدنظر مسئولان شهرستان زارچ قرار گیرد، زیرا راه‌اندازی مشاغل با ظرفیت به‌کارگیری نیرو‌های فیزیکی مهاجر اصلاً مطلوب نیست و اتفاقات مناسبی را برای شهرستان رقم نخواهد زد بلکه ایجاد شرایط مطلوب برای بروز و ظهور خلاقیت نخبگان و جوانان، آینده شهرستان را درخشان‌تر خواهد کرد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس با بیان اینکه ظرفیت بسیار خوبی در حوزه گردشگری زارچ وجود دارد، افزود: راه‌اندازی بوم گردی‌ها و احیای قنات زارچ مدنظر باشد، چون این قنات در سطح کشور نمونه بوده و می‌توان از آن بهترین استفاده را کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار